2 års kontroll

Vi var å hun lå over i både høyde,og vekt:p hun var kjempe flink å lå langt foran en toåring❤️:)
Fikk samme helsesøster som vi har hatt hele veien,litt godt når det er siste gang:)
 
Vi har også nå vært på kontroll :) alt så bra ut, men de ville ha oss tilbake om 6 mnd, da han er noe de kalte "ordsamler". Det har ikke kommet så mange ord fra han før nå siste mndene, og da har det kommet MASSE!!! Så vi har fått helt hakeslepp over hvor mye han plutselig kunne si på veldig kort tid :) og det var visst da rutine at "ordsamlerene" skulle tilbake på 2,5 års kontroll :)
 
Vi har vært på kontroll uten lege. Skal tilbake på legekontroll senere.
Lå lavt på høyde, er 9,9 kg og 81,5 cm.
Skravla går i et sett, sier mange setninger så det var det ingenting å si på:)
Ville høre med legen om høyden var noe å følge med på.
 
Vi var å hun lå over i både høyde,og vekt:p hun var kjempe flink å lå langt foran en toåring❤️:)
Fikk samme helsesøster som vi har hatt hele veien,litt godt når det er siste gang:)
Siste gang? Skal dere ikke på 4-årskontroll?
 
Vi har vært på kontroll uten lege. Skal tilbake på legekontroll senere.
Lå lavt på høyde, er 9,9 kg og 81,5 cm.
Skravla går i et sett, sier mange setninger så det var det ingenting å si på:)
Ville høre med legen om høyden var noe å følge med på.

82 cm og legen sa ikke noe på det. Mente gjennomsnittet var 85 cm. Er 11 kg da.
 
82 cm og legen sa ikke noe på det. Mente gjennomsnittet var 85 cm. Er 11 kg da.
Det var vel noe med at hadde vokst lite i forhold til percentilen eller hva det heter. Er ikke veldig bekymra jeg altså. Synes det er for mye fokus på tabeller og gjennomsnitt på sånne målinger.
Så lenge hun er frisk og aktiv burde det være nok. Jeg ser jo at hun har vokst, hun har fått lenger armer og er bredere over ryggen.
 
Har ikke kontroll på en stund men har veid og målt han til 89 cm og 13.4 kg. Til sammenligning var storebroren 97 cm og 14.6 kg da han var to. Så lillebror har ikke vokst like mye i lengden som storebror gjorde på den tiden, for før (ett år siden) har det bare skillt dem noen cm.
 
Det var vel noe med at hadde vokst lite i forhold til percentilen eller hva det heter. Er ikke veldig bekymra jeg altså. Synes det er for mye fokus på tabeller og gjennomsnitt på sånne målinger.
Så lenge hun er frisk og aktiv burde det være nok. Jeg ser jo at hun har vokst, hun har fått lenger armer og er bredere over ryggen.

Ikke jeg heller. Da vi begge er høye og jeg var LANGT over snittet på barneskolen (det var ikke noe gøy).

Har ikke veid henne "offentlig" siden jeg var i permisjon. Legen sa hun vokste perfekt i forhold til sin kurve, men lå nederst på gjennomsnittkurven.
 
Vi har og vært på kontroll siden jeg skrev her sist.
95 cm og 15,3 kg helt nøyaktig som forventa :)
Han snakket en del, benevnte leker og ting de hadde på kontoret og gjorde seg stort sett forstått til hs også, ikke bare oss som kjenner han :p
 
Fått time 28/4
 
Back
Topp