18 uker på vei og kjenner fortsatt ingen tegn til bevegelse..

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Ikke mye gøy kan jeg fortelle.. spesielt når jeg leser om alle dere her inne som kjenner masse liv allerede. det skal sies at jeg har forranliggende morkake, noe jeg ihvertfall hadde da jeg var på ul i uke 12, men vet ikke om den er på samme plass hele tiden eller om den har flyttet på seg.. og jeg er jo 18 uker på vei og trodde jo at jeg ville kjenne liv ganske snart.. hvis den har flyttet på seg burde jeg vel kjent noe som helst av bevegelse?

Er det noen andre her inne som også har forranliggende morkake og enda ikke kjenner liv?

Vet ikke hvordan morkaken ligger, da jeg ikke har hatt oul enda og glemte å spør på den private jeg hadde. Men er 18+2 og kjenner ingenting jeg heller enda :-( Så du er ikke helt alene :-) viss det er bittelitt trøst :-P hehe

Forrige gang hadde jeg foranliggende morkake og merket først spark i uke 21! Så ingen hast enda... :-)

Min morkake ligger på bakre vegg, jeg er 17 uker på vei med nr 3(!) og kjenner ikke noe jeg er 100% sikker på er liv...:) så jeg tror du kan slappe av;)

Samme her. Har kjent liv noen få ganger bare.
Kjøpte doppler i sist uke fordi jeg var konstant bekymret. Hørte hjertelyden nesten med en gang, puh.
Kostet 349,- på teknikmagasinet og verdt hver krone :-)
Begynte på uke 19 i dag.

Er 19 uker og kan ikke si at jeg er 100% sikker på at det jeg eventuelt kjenner er liv.. tror og tror ikke.. gleder meg til tydelige spark og bevegelse utenpå!

17+5 og har ikke kjent liv enda. Det er veldig individuelt hvor tidlig man kjenner liv, så tror ikke du skal bekymre deg enda. Jeg har snakket med flere som ikke kjente liv før uke 20, så da har vi noen uker igjen ;)

Jeg er snart 20 uker og har foranliggende morkake og kjenner ingen ting ;) kjipt, men ingen ting å stresse over. Vi skal være bare være glad den ikke ligger foran fødekanalen, det er værre

Samme situasjon som deg. 18 uker i dag og mener at jeg i går kjente de første sparkene

Jeg er 3.gangs. og kg begynte kjenne ordentlig spark for ca 1 uke siden!!. Da var jeg liksom ikke i tvil lengre. Jeg også forventet at jeg skulle kjenne d tidlig,enn den gang ei. "Heldigvis" har morkaken lagt fremme hver gang,så har ikke visst om noe annet ☺

Min morkake ligger på bakre vegg, jeg er 17 uker på vei med nr 3(!) og kjenner ikke noe jeg er 100% sikker på er liv...:) så jeg tror du kan slappe av;)
Signerer! :)

Vært på ultralyd nå.. Er 19 uker.. Morkaka ligger bak eller hvertfall ikke foran.. Men jeg kjenner ingenting enda:)

Har morkake foran og er 18+3 i dag. Kjenner mye liv, men jordmoren så at hun ikke hadde sett en så aktiv baby i magen før. Så ikke noe rart at jeg kunne kjenne noe. Men hun så rart på meg før hun sjekket med ul siden jeg var førstegangs og kunne kjenne noe. Men plutselig kommer det. Prøv å drikk et glass saft, med sukker, som er iskaldt. Min beveger seg alltid når jeg gjør det ;):)

Vært på oul jeg og. Morkaka ligger forann her..

Sist hadde jeg morkaken i front og da kjente jeg liv første gang i uke 18, men jeg skjønte først at det var det jeg kjente noen uker senere. Førstegangsgravide kjenner ofte ikke noe før rundt uke 20 og har du morkaken i front så demper det veldig. Så du trenger ikke å bekymre deg for at du ikke kjenner noe enda. Plutselig er det der :-)

Jeg hadde foranliggende morkake sist og kjente først antydning til liv uke 20 og ikke tydelige spark før enda senere. Denne gangen har jeg morkaka på baksiden og begynte å kjenne liv allerede uke 15 og nå (snart uke 20) er det veldig livat der inne. Så det er helt klart forskjell! Ville ikke bekymret meg i det hele tatt :)

Tusen takk alle sammen! :-) godt jeg ikke er alene! Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente :-) skal på oul om en uke og da får jeg ihvertfall sett at det er liv :-)

Back
Topp