.

Vil noen hilse på baby er det jo greit å spørre først.

Barn som vil hilse på og som gjør ting jeg ikke liker så sier jeg ifra. Kommer som sagt på hva det gjelder. Barn tenker ikke så mye over dette med bakterier og lignende så litt vanskelig for di å vite hvor grensene går.

Voksne som oppfører seg som om det sku vært sin unge blir jeg mer skeptisk til. Voksne bør ha vettet i behold og å spørre om hva som er greit og ei.

Lillegull 070414 :D

Jeg føler meg litt dum når slikt skjer, de blir litt nære...

TuMmY LoVe

Her har vi som regel mini i ergobabyen når vi er ute på butikken og lignenede. Ikke så ofte folk tar kontakt med han, men reagerer ikke hvis noen gjør det. Eldre damer syns ofte det er litt stas, men sjeldent noen tar på han. Tenker det kanskje har noe med at de må ganske nært innpå meg eller pappaen for å komme til han? Hadde uansett ikke reagert noe særlig tror jeg.

Februar-14 mamma <3

[øquote="Tutdelafrut, post: 17873132, member: 86011"]Hvorfor føler du deg dum? Ingen grunn til det? Eller?

Lillegull 070414 :D[/quote]
Føler jeg blir stående på sidelinjen, og jeg tørr nesten ikke siifra at vi må gå ;)

TuMmY LoVe

Jeg synes det er litt drøyt med vilt fremmede som begynner å styre nedi vogna! Da får de i alle fall spørre først, men jeg synes det blir litt...rart... Ville ikke likt det selv, men kan heller ikke huske at det skjedde. Var jo en og annen gammel dame som tittet nedi, og det er helt ok med en liten titt liksom :)
Kolleger, venner og bekjente blir noe annet da:)

Sent from my iPad using BV Forum

Da eldste var rundt et år var vi på en jysk butikk da to ansatte begynnte og snakke til ho da jeg holdt hu etter en stund så strøyk ho ene ho på kinnet så tok hu hånden hennes og kysset ho på fingrene flere ganger, det syns jeg ikke var greit men der og da ble jeg så satt ut at jeg bare smilte og snudde meg og gikk ut av butikken.

Syns ikke dette var hårreisende liksom... :P

Men ville ikke ha likt at fremmede tok på babyen når h*n var nyfødt....

Dette er helt vanlig i andre kulturer! Vi var i sør-øst-Europa i sommer, og folk ville hilse på lillegutt hele tiden. Flere tok han opp og tullet med han. Gikk helt fint! :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg personlig ville ikke tenkt noe videre over det!:)
Har opplevd lignende selv, og syns i grunnen det bare er koselig.
Kjekt med imøtekommende og sosiale mennesker!
Det som betyr noe for meg er reaksjonen til mitt barn, og er han happy så er jeg happy:)

Hadde ikke skjedd.
Jeg sier klart og raskt fra om å ikke røre babyen. Jeg gjør det med hundene, jeg kommer til å gjøre det med baby.

Hvis de titter ned i vognen osv er det helt greit, men fingra av fatet!

Jeg ville reagert på samme måte... helt greit at folk kommer bort å hilser og ser på babyen, men om de begynner å ta og kile på babyen så hadde jeg sagt ifra tror jeg! Man vet jo aldri hva folk har tatt på og vært borti, og jeg ville ikke latt hvem som helst begynne å klasse i babyens ansikt.. mulig jeg høres litt teit og streng ut når jeg sier det pp den måten, men jeg mener jo at folk må respektere andres grenser.

Mange barn starter i barnehage når de er 8 mnd, 2 mnd eldre enn denne jenta. Tror dere virkelig at ingen av mammaene, pappaene og de andre avdelingspersonalet (om der er flere avdelinger) ikke kiler, klapper, koser og snakker med barna vår??

Vel er ganske ødelagt av kultur der :p
syns ikke det var greit at fremmede skulle prøve å kysse på henne men alt annet gikk greit, var mye av spedbarns tiden i egypt og der er det MANGE som stopper og snur seg etter en baby og skal holde og dille!!!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Vel er ganske ødelagt av kultur der :p
syns ikke det var greit at fremmede skulle prøve å kysse på henne men alt annet gikk greit, var mye av spedbarns tiden i egypt og der er det MANGE som stopper og snur seg etter en baby og skal holde og dille!!!

Ja men hvor flott det var for babyen din da:) vart no kjempe sosial kan jeg tenke meg:) All positiv erfaring med folk/ting/tang gir trygghet og positiv erfaring som de tar med seg videre:)

Mange barn starter i barnehage når de er 8 mnd, 2 mnd eldre enn denne jenta. Tror dere virkelig at ingen av mammaene, pappaene og de andre avdelingspersonalet (om der er flere avdelinger) ikke kiler, klapper, koser og snakker med barna vår??

Enig! Godt poeng;)

For å være helt ærlig så håper jeg da virkelig ikke at andre mamma'r og pappa'r koser, susser etc på mine barn når de begynner i bhg. Snakke med de ja, kile de for å tulle ja, men ikke kose og drive i ansiktet.

Ja men hvor flott det var for babyen din da:) vart no kjempe sosial kan jeg tenke meg:) All positiv erfaring med folk/ting/tang gir trygghet og positiv erfaring som de tar med seg videre:)
det ble hun ja og hun taklet det også veldig bra og likte det, så mange som ikke taklet det like bra da og mener at der nede burde de respektere at et barn ikke vil være hos noen når barnet skriker og tydelig mistrives.
Men barn trenger faktisk litt stimulanse ifra andre enn familie så mye av det så jeg som positivt :)

Back
Topp