17 minus

Må enn hente og skrive ut barna på skolen nå? Husker jeg gikk både til skolen og hjem alene hver dag fra 1.kl :P
Ja rundt 1 klassingene er det strengt. De har vakter som følger til bussen (er lærere og foreldre), vi har portalen, en SMS tjeneste man skal skrive hvis barnet er sykt eller forsinket, det er med tanke på sikkerhet. 1 klassingene får ikke skolebuss. Vi bor ca 10 min kjøring unna skolen, så jeg må kjøre henne hver dag. Barnehagen ligger inne på skolens området så neste år skal jeg levere begge

Må enn hente og skrive ut barna på skolen nå? Husker jeg gikk både til skolen og hjem alene hver dag fra 1.kl :p
Du trenger ikke det på skolen, men sfo er som en barnehage. De har ansvaret for å passe på barna, og vil hele tiden ha oversikt over hvor mange barn de skal ha. De lar ikke bare noen gå uten at det er avtalt. Men her er får vi foreldre avtale hva som helst altså. Vi kan avtale at barnet skal hentes, eller at det skal sendes hjem av seg selv til et bestemt tidspunkt. Det er bare at barnet får ikke gå hjem uten avtale, og ikke til andre tidspunkt enn det som er avtalt med foreldrene. Vi kan også ringe og si hvis vi har ombestemt oss da. Vi lager avtaler om hvem som skal hente også, akkurat som i barnehagen. Neste år tenker jeg f.eks. å si at det er greit at 3.-klassingen henter 1.-klassingen, ser mange gjør det slik. :)

Back
Topp