17 mai

Må innrømme at jeg hadde ikke sett noe problem med at de gjorde det i 1,5 t så lenge de vet hvor du er men det er meg da.
Må alle stå i kafé? Kan man ikke bake noe eller rigge noe på forhånd? Så slipper barna å være alene om du ikke vil det

Eg er tildelt lett oppgave. Det er mange i kiosk og. Men ser enkelte skal jobbe eller reise bort, så det er laget til tråd, der man skriver om man kommer eller ei.
 
Hvordan vil det gå utover barnet ditt? Jeg vet ikke hvordan ting er her. Vi kjenner ingen her, så jeg vet ikke om det vil påvirke oss på noen måte om vi ikke blir med på noe som andre bestemmer at vi skal gjøre.

Jeg barnet skal bli utestengt, at foreldre forteller om hvor dårlige vi er til å stille opp ol blander barna opp i dette.
 
Må innrømme at jeg hadde ikke sett noe problem med at de gjorde det i 1,5 t så lenge de vet hvor du er men det er meg da.
Må alle stå i kafé? Kan man ikke bake noe eller rigge noe på forhånd? Så slipper barna å være alene om du ikke vil det

Mine finner på å stikke av, særlig han på 7. Så nokon må følge med på dei.
 
Å jeg mener man må stille opp på noe , alene eller ei.
Finnes mte man kan gjøre så man før hjulpet .
Men sånn sett er det vel best om de eldre trinnene har 17 mai arrangement for de største barns kan jo da klare seg alene.

For de største har ikke søsken?
Vi har større problem nå enn om fem år når det er minste sin tur.
Jeg tør ikke å la en fireåring gå alene på 17 mai i en by, det er litt tidlig.
Det er nettopp slikt syn som gjør det vanskelig for de som ikke har familie nært eller har ett A4 liv. Her er som regel en av oss på jobb? På røde dager er det slik at man ikke får ferie, så ingen måte å komme unna på det.
Jeg skulle så ønske det var enkelt, men det er det ikke. Jeg har allerede bidratt mye frem mot 17 mai, men må fortsatt sette av hele dagen der også.
 
For de største har ikke søsken?
Vi har større problem nå enn om fem år når det er minste sin tur.
Jeg tør ikke å la en fireåring gå alene på 17 mai i en by, det er litt tidlig.
Det er nettopp slikt syn som gjør det vanskelig for de som ikke har familie nært eller har ett A4 liv. Her er som regel en av oss på jobb? På røde dager er det slik at man ikke får ferie, så ingen måte å komme unna på det.
Jeg skulle så ønske det var enkelt, men det er det ikke. Jeg har allerede bidratt mye frem mot 17 mai, men må fortsatt sette av hele dagen der også.
Sevsagt kan de ha søsken.
Sånt syn? Jamen tolker du i vilden sky , det synes jeg du skal slutte med.
Jeg har heller ikke familie i nærheten og har vært alene , derfor sier jeg det finnes mye man kan gjøre for å hjelpe til, er ikke bare en oppgave på 17 mai
 
Sevsagt kan de ha søsken.
Sånt syn? Jamen tolker du i vilden sky , det synes jeg du skal slutte med.
Jeg har heller ikke familie i nærheten og har vært alene , derfor sier jeg det finnes mye man kan gjøre for å hjelpe til, er ikke bare en oppgave på 17 mai

Ja, ett sånt syn om at alle kan bidra uansett livsituasjon fordi du klarte det så må alle andre klare det. Veldig bra du fikk det til, vi sliter og er faktisk helt fortvilt. 17 mai har nå blitt ett mareritt som jeg håper vi kan sove forbi.
Tenker barnevernet kommer på døren her om jeg lar 4 åringen valse ute alene uten tilsyn midt i en by i 5 timer.
 
Ja, ett sånt syn om at alle kan bidra uansett livsituasjon fordi du klarte det så må alle andre klare det. Veldig bra du fikk det til, vi sliter og er faktisk helt fortvilt. 17 mai har nå blitt ett mareritt som jeg håper vi kan sove forbi.
Tenker barnevernet kommer på døren her om jeg lar 4 åringen valse ute alene uten tilsyn midt i en by i 5 timer.
Jeg har ikke sagt alle andre må klare det. men å komme med sånt syn synes jeg er for drøyt.
Kjenner jeg ikke gidder å svare heller for gidder ikke å synke ned på det nivået
 
Jeg har ikke sagt alle andre må klare det. men å komme med sånt syn synes jeg er for drøyt.
Kjenner jeg ikke gidder å svare heller for gidder ikke å synke ned på det nivået

Da får du lese det du skriver engang til, skjønner ikke helt hva annet du skulle ment?
Alle bør klare å hjelpe til litt, jeg har vært alene jeg også fikk hjelpt til noe da. Hvordan skal man tolke dette annerledes? De fleste tenker som deg. Jeg klarer det da burde jo alle andre gjøre det også. Så det blir ikke godtatt når man forteller om sine utfordringer.

Dugnad var engang en hyggelig ting, nå er det en plikt og man har ingen god følelse. Man gjør det kun for man må og barna lider den dagen i mange familier. Jeg vil tilbake til da dugnad var frivillig, da det var hyggelig å stille opp og de som hadde mulighet stiller opp.
 
Kjenner jeg blir svett av å lese tråden, har to barn med spredning og mann som pendler så vett ikke om jeg kan gå ifra barn om vi tidlig må stille... ikke har vi kaffetrakter heller siden vi ikke bruker det:/
 
Kjenner jeg blir svett av å lese tråden, har to barn med spredning og mann som pendler så vett ikke om jeg kan gå ifra barn om vi tidlig må stille... ikke har vi kaffetrakter heller siden vi ikke bruker det:/

Men jeg er ganske sikker på at noen som skal bake kake villig bytter med deg om du noen gang får den oppgaven. Å levere kaffitrakter er for de fleste (som altså har, bor greit til, har bil, ofte er to voksne etc) en av de enkleste oppgavene jeg har hørt om. Full forståelse for at det for f. Eks HI og deg ikke er like lett, men derav kan man f. Eks bytte oppgaver.
 
Men jeg er ganske sikker på at noen som skal bake kake villig bytter med deg om du noen gang får den oppgaven. Å levere kaffitrakter er for de fleste (som altså har, bor greit til, har bil, ofte er to voksne etc) en av de enkleste oppgavene jeg har hørt om. Full forståelse for at det for f. Eks HI og deg ikke er like lett, men derav kan man f. Eks bytte oppgaver.

Kakebaking eller kafe blir verre. Så slapp lett unna denne gang men ikkje sikkert det skjer.
 
Kjenner jeg blir svett av å lese tråden, har to barn med spredning og mann som pendler så vett ikke om jeg kan gå ifra barn om vi tidlig må stille... ikke har vi kaffetrakter heller siden vi ikke bruker det:/
Vi bruker kaffetrakter på skolen , så ingen har måttet ha med det.
Du får sikkert byttet evt gjort noe flr selve 17 mai.
Det pleier å ordne seg :)
 
Vi bruker kaffetrakter på skolen , så ingen har måttet ha med det.
Du får sikkert byttet evt gjort noe flr selve 17 mai.
Det pleier å ordne seg :)

Ja ein i klassen lar meg levere til han før og han levere den for meg. Bra det er meg, for far til ungene er kaffeavhenging.
 
Hei

På dykkar skule, tildeles oppgåver klasse og foreldrekontakt deler ut oppgaver?

På 3 trinn skal det bakes ol og nokon ha med kaffetrakter. Det ble vår oppgave å ha med kaffetrakter. Den må leveres innen 15.30 17 mai. Om min far kommer hit i år, går me i flaggborg 15.00, med oppmøte 1445. Om ikkje så har eg ikkje bil og bur ikkje i gåavstand til skulen. Som om det ikkje er nok stress den dagen...

Gode ideer til løsning? Eg kjenner ingen med bil som kan eller vil hjelpe utenom.

Få noen til å komme innom og hente den som har med 17.mai og gjøre.
 
Vi bruker kaffetrakter på skolen , så ingen har måttet ha med det.
Du får sikkert byttet evt gjort noe flr selve 17 mai.
Det pleier å ordne seg :)

Regner med det alltid ordner seg... men vant med rolige 17 mai så litt bortskjemt:)
 
Men jeg er ganske sikker på at noen som skal bake kake villig bytter med deg om du noen gang får den oppgaven. Å levere kaffitrakter er for de fleste (som altså har, bor greit til, har bil, ofte er to voksne etc) en av de enkleste oppgavene jeg har hørt om. Full forståelse for at det for f. Eks HI og deg ikke er like lett, men derav kan man f. Eks bytte oppgaver.

Kake baking er bedre enn mye tenker jeg, det skjer før samme dag så det er grei oppgave;)
 
Back
Topp