17 mai

3 trinn skal fast ha kiosk med kakebaking, kaffetrakter ol. Usikker kva dei andre trinna skal men alle skal visst gjøre noko. Eg har ein i 1 trinn og, ikkje kommet gjøremål der enda. Og til han er i 3 trinn er det min 17 mai igjen... Og da har eg ein i 5 trinn og.
 
Å dere er få? Her er der mellom 60-70 barn pr trinn.

Her er mellom 15 og 25 barn pr trinn ca. Andre skolen er mellom 8 og 25 pr trinn ca, men der er klassene større dess yngre barna er sånn at klassen med 8 er ute av skolen før de slås sammen. Men det er en liten skole ja, derav at de fleste er involvert på et vis
 
Her er det veldig vanlig, vet om flere skoler som har det slik. Håper det er en annen ordning for dere, for det er ikke mye hensyn til familier som ikke er A4
Innbiller meg at jeg har hørt at de gjør det noenlunde som Sara skriver, men må nok forsikre meg :p
 
Her er det kun en klasse spm står for 17 mai arrangementet , da står man hele dagen
 
Men familier med ein voksen, enten dei er skilt eller samboer/partner jobber, tas det ikkje hensyn til? Eg har lite av nettverk som kan bidra.
 
Hva gjør de om man nekter å møte opp? Kan det gis straffer på en eller annen måte?
 
Hva gjør de om man nekter å møte opp? Kan det gis straffer på en eller annen måte?

Det vet jeg ikke, men man blir vel ikke helt godtatt i foreldregruppen vil jeg tro.. Jeg tør jo ikke det pga barnet mitt, så håper vi får løst dette :)
 
Ana ikkje. Hos oss seie dei det er for barna, spiller på samvittigheten.
Her er det for barna , så det er vel
Ikke for å gi dårlig samvittighet man sier det.
Stiller ikke folk opp så blir det lite aktiviteter og turer utenfor skolen
 
Her er det for barna , så det er vel
Ikke for å gi dårlig samvittighet man sier det.
Stiller ikke folk opp så blir det lite aktiviteter og turer utenfor skolen

Det skjønner jo me og. Men anar dykk kor vanskelig det er å vere aleine med born og i tillegg skal stille opp for felleskapet? Når man har dårlig samvittighet for at det er vanskelig å følge opp 2 barn?
 
Det skjønner jo me og. Men anar dykk kor vanskelig det er å vere aleine med born og i tillegg skal stille opp for felleskapet? Når man har dårlig samvittighet for at det er vanskelig å følge opp 2 barn?
Ja klart man aner det , vært alene med barn jeg også å likevel måtte stille opp.
 
Ja klart man aner det , vært alene med barn jeg også å likevel måtte stille opp.

Eg meiner at dei som er aleine, ikkje kan stille opp på lik linje med dei som er 2 på 17 mai. Om eg hadde fått kafe hadde mine blitt aleine i 1.5 time.
 
Her er det ett klassetrinn som står for arrangementet. Jeg har gitt beskjed om at jeg gjerne kan bake noe, men ikke stille opp på annet da jeg sliter med kronisk sykdom. far stiller opp, og er der hele formiddagen. Det går greitt for oss i år, men hadde jeg vært alene hadde jeg ikke hatt sjans til å stille opp; Eller at mannen hadde vært på jobb o.l. Her har vi blitt møtt med forståelse, og det skulle da bare mangle synes jeg.
 
Her er det ett klassetrinn som står for arrangementet. Jeg har gitt beskjed om at jeg gjerne kan bake noe, men ikke stille opp på annet da jeg sliter med kronisk sykdom. far stiller opp, og er der hele formiddagen. Det går greitt for oss i år, men hadde jeg vært alene hadde jeg ikke hatt sjans til å stille opp; Eller at mannen hadde vært på jobb o.l. Her har vi blitt møtt med forståelse, og det skulle da bare mangle synes jeg.

Har kronisk sjukdom i tillegg men trur ingen skjønner det..
 
Eg meiner at dei som er aleine, ikkje kan stille opp på lik linje med dei som er 2 på 17 mai. Om eg hadde fått kafe hadde mine blitt aleine i 1.5 time.
Å jeg mener man må stille opp på noe , alene eller ei.
Finnes mte man kan gjøre så man før hjulpet .
Men sånn sett er det vel best om de eldre trinnene har 17 mai arrangement for de største barns kan jo da klare seg alene.
 
Det vet jeg ikke, men man blir vel ikke helt godtatt i foreldregruppen vil jeg tro.. Jeg tør jo ikke det pga barnet mitt, så håper vi får løst dette :)

Hvordan vil det gå utover barnet ditt? Jeg vet ikke hvordan ting er her. Vi kjenner ingen her, så jeg vet ikke om det vil påvirke oss på noen måte om vi ikke blir med på noe som andre bestemmer at vi skal gjøre.
 
Å jeg mener man må stille opp på noe , alene eller ei.
Finnes mte man kan gjøre så man før hjulpet .
Men sånn sett er det vel best om de eldre trinnene har 17 mai arrangement for de største barns kan jo da klare seg alene.

Her har 2 stk fordelt oppgaver til hele 3 trinnet. Eg var heldig sånn sett. Eg vil jo hjelpe men kan ikkje la 9 og 7 åring gå aleine i 1.5 time heller? Om eg hadde fått kafe. Det vil vere foreldre som vil bytte oppgaver men ikkje med meg så langt.
 
Her har 2 stk fordelt oppgaver til hele 3 trinnet. Eg var heldig sånn sett. Eg vil jo hjelpe men kan ikkje la 9 og 7 åring gå aleine i 1.5 time heller? Om eg hadde fått kafe. Det vil vere foreldre som vil bytte oppgaver men ikkje med meg så langt.
Må innrømme at jeg hadde ikke sett noe problem med at de gjorde det i 1,5 t så lenge de vet hvor du er men det er meg da.
Må alle stå i kafé? Kan man ikke bake noe eller rigge noe på forhånd? Så slipper barna å være alene om du ikke vil det
 
Back
Topp