17 mai utgifter

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Er 17 mai en dur dag for dere?

Vi går i tog, kjøper litt is og brus osv på skolen etter barnetoget.

Bruker vel ca 300 kr

Så skal vi spise middag hos mamma hele storfamilien.

Med litt loddsalg osv kan det bli maks 500

Nei, vi velger å spise lunsj ute fordi vi har lyst og kan. Men utenom det kjøper vi noen is og et par brus og det er det. Vi spiser og griller hos mamma, spleiser litt på det da.
Bruker 1000kr kanskje. Uten lunsj ute, så hadde vi brukt 300 kanskje.
Klær er det ingen kostnader på i år.
Jeg har bunad og samboer dress, guttungen sin festdrakt med sko passer i år å.

Nei, ikke noen stor kostnad. I år har jeg så langt brukt 100kr på nye sko til han i korpset (kjøpt brukt ubrukt), og en femtilapp på rød strømpebukse til fireåringen. Is har vi i fryseren, og mamma kjøper inn rømmegrøt/spekemat og pølser i brød. Jeg skal bake noen kaker. Kommer vel opp i en femhundrelapp til sammen tenker jeg.

Ikke mye. Unga pleier å få penger til is av besteforeldre. Ellers så spiser vi hos foreldrene mine.

Har ikke tenkt over hva vi bruker egentlig. Vanligvis griller vi her og har gjester, det koster jo litt pluss vi handler inn is og baker kaker.

Vi kjøper is, sukkerspinn og brus på skolen. Også går det fort noen hundrelapper på tivoli..

Kostnaden i år ble festdrakt og rosarussklær til eldste og sko til nr 2. Rosaruss er dem tross alt bare en gang i året.Pleier å spise hos svigers og penger får barna av sine oldeforeldre for å kjøpe is, pølse og brus.

Nei, ikke spesielt. Kjøper et par is på skolen. Etterpå blir det wienerpølser og kaker sammen med familie.
Ingen av oss trengte nye klær i år.

Det varierer stort , fikk ikke bewstilt bord der vi ville så blir nok mat hjemme
Tipper 500 på selve dagen

Nye antrekk på meg og kengubarnet

Nei, Bestefaren min spanderer alt på oss den dagen (selv om vi gjentatte ganger har sagt og sier at vi kan betale selv).

Det blir vel noen hundrelapper til is, pølse, kake og lodd og sånt. Og så tror jeg vi kommer til å enten spise middag på restaurant eller ta med takeaway hjem Så, 500-1000 kanskje, inkl. den middagen? Men mamma og pappa pleier å stikke til ungene kanskje hver sin 100- eller 200-lapp, så litt tilskudd der.

Nei. Bruker vel maks 200 kr gitt. Går mest i is det. Aktivitetene er gratis.

Og middag spises hos svigermor senere iløpet av dagen.

Tja. De to eldste fikk nye festdrakter, men strengt tatt til konf i helga, eldste går i uniform og trengte bare nye sko sånnsett.

Selve dagen går det noe penger i lodd og is og brus og sånn, i år er vi invitert til mine foreldre på middag så derved er jo den billigere enn vanlig, vi pleier derimot ha gjester hjemme.

Alt i alt ikke så dyr dag tenker jeg

Her begrenser det seg helt av seg selv, og det er veldig deilig. Vi har ingen cafeer o.l i bygda så maten spises hjemme eller på besøk, på skolen rigges det opp en liten isdisk med 4 sorter is og så selger 10.klasse kaker til inntekt for klassetur. Tror vi brukte 200 kr i fjor. Festdrakter til snuppa arver vi fra søskenbarn.

Blir sikkert noen hundrelapper til kaker og aktiviteter på skolen. Må innom en kiosk som har softis, siden mannen mener det ikke er 17.mai uten.
Blir rømmegrøt enten hos mine foreldre eller svoger. Mini får «is penger» hos besteforeldrene.

Klær har vi fra før alle tre

Skal ha lunch hos oss så det koster jo litt (men har bedt gjestene ta med kake).
Går fort noen hundrelapper på skolen, iallefall om sambo løper inn i kafeen for da kjøper han alt til oss alle. Jeg har som regel ikke behov for en kjip pølse når vi har hatt koldtbord en time eller to før...
Klær har vi vel i år, så ikke store utgiftene heldigvis.

Tja, det baller gjerne på seg ;) Allerede brukt en del på klær, både til meg selv og ungene. De måtte ha nye festdrakter og jeg en kjole som passer gravidmagen.
På 17. mai skal vi spise og drikke godt til middag.
Kjøper is, brus og aktiviteter på skolen her. Sistnevnte syns jeg faktisk det er litt viktig å bruke på penger på, så vi får støttet korpset som arrangerer.

Vi kjøper ikke heluimballonger, ellers får ungene det de ønsker og vi har ikke noe budsjett.

Tja går litt til leker og is på skolen til kidsa 200kr kanskje ?

Ellers blir d grilling hos meg og min søster og kidsa kommer bort .

Vanligvis går det kanskje 400- 500 kroner. I år har vi valgt å invitere hele familien fordi manne straks har bursdag, så får litt utgifter i mat og drikke. Har handla laks og indrefilet i dag til 800 kroner. Men regner ikke med å bruke opp alt ;)

Back
Topp