17. Mai klær

Det tenker jeg også.
Mest lyst på kjole da, for tenker at det er mer behagelig med store bind osv.... Om jeg går over tiden blir det jo fortsatt renselse på 17. mai... :-( Stramme bukser og bind er ingen vakker kombinasjon. Hi hi. ;-)
Nei du sier noe der;)

Oj, 17 mai i tankene allerede?! Så langt har jeg ikke planlagt enda :D tenker at jeg har masse av tid til å surre rundt å se etter klær før den dagen! ;)

Bunaden min er heldigvis veldig amme-vennlig ;)
Min også :) Men må sy den opp og kanskje litt inn, så usikker på om jeg rekker og gidder det nå før 17. mai kommer.

Ja, man tenker gjerne på barna først! :)
Og jeg har jo alltid brukt bunad, så har liksom glemt bort litt at jeg skal amme. Uansett dumt med nyfødt, og alle de harde brosjene osv tenker jeg.
Eldste skal ha den blå løkenbunaden, etter meg som jeg fikk på barneskolen.
Minste skal ha en vanlig festbunad, det hadde hun i fjor også, og var så søt med det hvite skautet på hodet! ♡ Hun må pent vente noen år før vi investerer i løkenbunad til henne...
Lillebror fant jeg et veldig nydelig sett til, med bukse, pen hvit body med krage, og tilhørende vest lik buksen. Falt helt pladask da jeg så den tidlig i graviditeten. ♡
For er jo ikke sikkert det finnes festbunad til nyfødte tenkte jeg. Om jeg går overtid kan han jo også bli født 15. mai, så må iallfall ha noe som er deilig og enkelt å ta på. :)

Hva skal dine ha på?
Og du selv? :)
Måtte google løkenbunaden, har litt dilla på bunad synes det er kjempe fint! Å løkenbunaden var virkelig veldig veldig pen:D
Så stas at eldste har samme bunad som mammaen sin, tror den lille gjengen deres kommer til å ta seg meget godt ut den 17 mai, høres det ut som;)
Jeg har hatt samme bunad til min sønn to siste 17 mai, som min søster har sydd, men i år blir den ikke å passe tror jeg. Så jeg skal strikke mariussett til storebror og lillesøster, tynn genser og nickers på storebror og babykjole på lillemor;) håper bare jeg rekker å bli ferdig!

hihi, tenkte jeg skulle få noen til å strikke matchende bunad til mini som min.. men finner bare fra 1år og oppåver.. var visst ikke bare bare å gjøre om mål :/ men han har fått "bunad" fra svigermor som hun kjøpte bruke.. blir spennende å se om den passer :)

Har kjøpt kjole til meg selv på ebay, hehe, 150kr ammevennlig.
Kjempe spent på hvordan den er på :p skjønte fort at å komme inn i mine vanlige klær er uaktuelt akkurat nå :p

Blir nok samme som i fjor, skjørt og en bluse/topp.... :) bunaden SKAL jeg inn i til neste år ;) har ikke brukt den siden jeg var 17! og 3 barn etter så går den ikke på akkurat nei :P

Tenker at jeg tar bunaden :-)
Har alltid hatt den og det går fint å amme med den (rogaland).
Tar av bunaden etter toget og festlighetene i sentrum og tar på meg en hvit skjortekjole-sak etterpå. Pumps og strømoebukse og en blazer ol.
Stresser ikke så mye med 17.mai klær ;-)

Eldste skal ha dress på seg.
Mellomste jenta bunad.
Minstemann skal ha bunad, men må ut å kjøpe ny tror jeg da den er litt liten.

Baby i magen skal nok bare ha på seg strømpis og body eller noe annet lett og ledig :-)

Svigermor strikket en kjole til meg til bursdagen min fjor. Den er kjempefin, masse farger! For noen uker siden kom hun med en overraskelse: hun har strikket en nesten helt make kjole til lille jenten <3
Så kanskje det skal bli årets 17. mai antrekk. Hvis ikke har jeg en annen kjole som hun kan gå med, og så får jeg finne noe lurt til meg selv ;)

Back
Topp