17. Mai klær

Kose mor

Betatt av forumet
Sitter å undrer på hva jeg skal ha på meg på 17.mai.. Kan ikke tenke meg at jeg får på meg bunaden... Og vil være fin nok på en slik dag.. Vet dere hva dere skal ha på dere?!

Sitter å undrer på hva jeg skal ha på meg på 17.mai.. Kan ikke tenke meg at jeg får på meg bunaden... Og vil være fin nok på en slik dag.. Vet dere hva dere skal ha på dere?!
Blir nok ut å shoppe etter fødsel.. tenker en enkel kjole som er løs over magen og lett å amme i.. :-) så får jeg heller kjøpe en fin 17.mai sløyfe og et fint flagg å ha på vogna :-)

Tror jeg kommer meg inn i bunaden :)

Blir nok ikke bunad, for den er virkelig umulig å amme i! Men håper jeg kan finne en fin kjole som det er mulig å amme i eller en ammekjole. Har sett noen fine mørkeblå ammekjoler på zalando. Får spare bunaden til neste år

Jeg har tenkt på hva lillebror og jentene skal ha på, men ikke meg selv!
Bunaden er uaktuell å amme i, så enten blir det pen bukse, bluse og blazer, eller pen kjole som man kan amme i. Kommer an på været! :-)

Veldig usikker... Da jeg ammet sist, var vi kun hjemme hos svigers og spiste rømmegrøt, så da pyntet jeg meg ikke noe spesielt. Kan tenke meg det blir noe lignende nå. Kan gjøre mer utav 17. mai neste år. :)

Blir nok noe ammevennlig som flere påpeker, har ikke bundad dessverre så det blir litt seint å tenke på nå;)
Tror jeg skal strikke ett mariussett til barna hver med mariusgenser og nickers til storebror og liten kjole til lillesøster så de får matche;) fryyyyd å tenke på:D

Jeg har tenkt på hva lillebror og jentene skal ha på, men ikke meg selv!
Bunaden er uaktuell å amme i, så enten blir det pen bukse, bluse og blazer, eller pen kjole som man kan amme i. Kommer an på været! :)
Samma her, så gøy å planlegge hva de små skal pyntes å stases opp med! Glemmer helt seg selv i kavet.
Det er så mange muligheter til de små sammenlignet til oss voksne synes jeg, de kler jo så og si alt og er sjarmerende uansett:)
Har du planlagt noe spesielt til barna for anledningen?;)

Antrekket til lille Prinsessa har vært klart i flere mnd allerede:p hva jeg skal slenge på meg, er det store spm:p Må være noe som sitter løst over magen iallefall :)

Her har det ikke blitt gjort så stor stas på 17.mai de siste årene - bare besøk hos svigers. Trenger ikke pynte meg så veldig da, så i år tror jeg det blir noe enkelt det er lett å amme i;)

Tror det blir en finbukse og en bluse i år. Med mindre jeg finner en flott kjole som er ammevennlig :)

Samma her, så gøy å planlegge hva de små skal pyntes å stases opp med! Glemmer helt seg selv i kavet.
Det er så mange muligheter til de små sammenlignet til oss voksne synes jeg, de kler jo så og si alt og er sjarmerende uansett:)
Har du planlagt noe spesielt til barna for anledningen?;)
Ja, man tenker gjerne på barna først! :-)
Og jeg har jo alltid brukt bunad, så har liksom glemt bort litt at jeg skal amme. Uansett dumt med nyfødt, og alle de harde brosjene osv tenker jeg.
Eldste skal ha den blå løkenbunaden, etter meg som jeg fikk på barneskolen.
Minste skal ha en vanlig festbunad, det hadde hun i fjor også, og var så søt med det hvite skautet på hodet! ♡ Hun må pent vente noen år før vi investerer i løkenbunad til henne...
Lillebror fant jeg et veldig nydelig sett til, med bukse, pen hvit body med krage, og tilhørende vest lik buksen. Falt helt pladask da jeg så den tidlig i graviditeten. ♡
For er jo ikke sikkert det finnes festbunad til nyfødte tenkte jeg. Om jeg går overtid kan han jo også bli født 15. mai, så må iallfall ha noe som er deilig og enkelt å ta på. :-)

Hva skal dine ha på?
Og du selv? :-)

Blir det ei jente har vi en strikket kjole vesla hadde. Om det blir en gutt må vi ut og handle, eller så blir det så enkelt som body og strømpis. ;)

Er det noen som vet om oppskrift på strikket bunad til nyfødt? Finner bare str fra 1 år og opp, noen få i 6 mnd str. Vi vet ikke kjønn så har behov for oppskrift for begge kjønn :)

Jeg ser for meg bluse og skjørt, litt avhengig av været så klart. Men bluse er ihvertfall ammevennlig:)

Tenker det blir bunad (om jeg passer den- meget formsydd..) ellers blir det vel en kjole jeg har, som jeg ser for meg er lett å amme i :)

Jeg ser for meg bluse og skjørt, litt avhengig av været så klart. Men bluse er ihvertfall ammevennlig:)
Det tenker jeg også.
Mest lyst på kjole da, for tenker at det er mer behagelig med store bind osv.... Om jeg går over tiden blir det jo fortsatt renselse på 17. mai... :-( Stramme bukser og bind er ingen vakker kombinasjon. Hi hi. ;-)

Bunaden min er heldigvis veldig amme-vennlig ;)

Kjøpte en gravid/amme kjole i en fin klar blåfarge, tenker å kombinere den med en hvit pen blazer/cardigan.

Back
Topp