17.mai-antrekk

tingeling1

Forumet er livet
Hva skal de små ha på seg på 17.mai??? Og hva skal dere ha selv?

Her passet bunadene vi hadde i skapet til begge jentene [:)] (vi har bunader i alle størrelser i familien, fordi mormor syr bunader) Min bunad derimot var altfor stor! [:D] Jippi! Så den må mormor sy inn [:)]

Isak skal ha på seg matrosdressen sin.
Jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg enda. Har ikke bunad.

Oj.. Der sa du noe! Må vel ut å se om jeg finner en bunad ting til han. Tenkte å kjøpe den litt stor sånn at den passer til neste år og [:D] Så skal vi jo ha dåp og div, så den blir nok godt brukt.
Men meg er det verre med [8D] 

Så langt har jeg ikke tenkt ennå... [8|][:D] Er alltid litt seint ute med sånt..

ORIGINAL: MeMyself

Så langt har jeg ikke tenkt ennå... [8|][:D] Er alltid litt seint ute med sånt..

Har plan om å finne ut av dette i påsken [8D]
Satser på en enkel kjole til snuppa, skjorte og finbukse til storebror og forhåpentligvis bunad til meg [:)]
Mannen ordner seg selv [8D] [:)]

Bunad på snuppa. Farmor har laget bunader i alle str, så her er jeg sikkret en del 17.mai feiringer fremover [:D]
Jeg skal bruke en bunad etter oldemor i søsteren min sin konfirmasjon og på 17.mai, så lenge den passer da!
Ville ikke ha bunad da jeg konfirmerte meg, angrer sterkt nå!! [:'(][&o]

Hååper Hardangerbunad på begge, skal få prøvd de i morgen ettermiddag.. Kan hende lille M er for "tjukk"[8D][8D]
Dersom den minste passer på lille M så må A ha nytt skjørt til den større vesten. Tror svigermor jobber med saken.[;)]

Er deres tippoldemor som sydde bunadene da svigermor var liten for 50 år siden.[;)] Veldig stas!![:D]

Og jeg skal ha min Hardangerbunad som er 2 år gammel![;)] Den må jeg huske å få sydd inn litt...[:D]

Ådne har fått ny bunad/drakt fra Name-it..

Heine skal ha den strikka som Ådne har hatt de to siste 17. mai.

jeg skal ha bundaden[;)]

Trygve er d verre m, må finne noe. For han skal i to konfirmasjoner!

Ida skal nok ha på seg en Nameit-bunad. Even har fått seg skjorte, slips og vest, så mangler bare buksa før han blir en minikjekkas[8D] Jeg går vanligvis i bunad, men dropper nok det i år med tanke på ammingen[;)] Så da får vi se om jeg finner noe annet etter hvert.. Takk for påminnelsen i alle fall.. Hadde helt glemt at jeg måtte ha på meg noe[8D]

Ine fikk ny bunad i fjor, den passer nok i år også! Emmeli arver en av Ines, passer perfekt! [;)] Jeg derimot - gleder meg bare til 17.mai 2012 når jeg skal ha på meg bunaden min[8D][8D][8D][8D]

Gutta har fin skjorter og slips fra jul. Med meg gjenstår det og se. *gleder seg til komplett bunad*

Junior skal vel ha dress og skal nok kjøpe ny kjole til snuppa. Jeg skal ha hvit kjole[:)]

Eller så har jeg et annet alternativ, men har ikke bestemt meg enda. Vi har tradisjonelle drakter fra Nigeria, som jeg gjerne kunne tenkt meg å bruke [:)]

Dette skal barna ha på seg, Neo sin er også i hvit....ikke det smarteste fargevalget...pytt,pytt

Blir vel bunaden på meg, må få sydd den inn litt bare....så vi får se om mamma rekker det. Hvis ikke blir det nok en ny kjole...synd det. [:D]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Dette skal barna ha på seg, Neo sin er også i hvit....ikke det smarteste fargevalget...pytt,pytt

Blir vel bunaden på meg, må få sydd den inn litt bare....så vi får se om mamma rekker det. Hvis ikke blir det nok en ny kjole...synd det. [:D]

Nyydelig. Da blir de kjempefine!![:D]
Svigermor skulle strikke sånn til jentene, men hun har strikkestopp nå..[&:]

ORIGINAL: *MissMe*

Ja, utrolige fine. [:D] Så synd ho har strikkestopp, mamma blir så og si alltid glad når jeg kommer med ønsker. Eneste ho ikke vil er å lage den voss bodyen. Må strikkes opp ned eller hva ho snakket om, og det syns ho ikke noe om. [>:] Den er jo så søøøt.
Håpe du kan få de til neste år kanskje? Eller er det evig strikkestopp?

nydelig schnuppa...
jeg skulle ønske flere rundt meg strikket, for jeg klarer ikke strikke alt jeg vil ha selv!

ORIGINAL: Reinbue

nydelig schnuppa...
jeg skulle ønske flere rundt meg strikket, for jeg klarer ikke strikke alt jeg vil ha selv!

Takk. Men hvis du kan litt så kan du jo lære etterhvert. Jeg skjønner INGEN ting, og det er litt synd, for mamma er kjempeflink, men ho klarer ikke å lære bort. Og jeg er ikke så glad i å lære nye ting....[8D]

ORIGINAL: *MissMe*

Ja, utrolige fine. [:D] Så synd ho har strikkestopp, mamma blir så og si alltid glad når jeg kommer med ønsker. Eneste ho ikke vil er å lage den voss bodyen. Må strikkes opp ned eller hva ho snakket om, og det syns ho ikke noe om. [>:] Den er jo så søøøt.
Håpe du kan få de til neste år kanskje? Eller er det evig strikkestopp?

Neida, ho har bare litt stive muskler, ho er til behandling akkurat nå og da kan ho ikkje strikka.[;)] Så no brodere ho bringklut og belte til Mari istedet[8D][:)]
Kunne nok strikka sånn uten problem, men j*vla mye arbeid da..[8D][8D] Må få ferdig genseren til mannen først!!

Kunne lært deg å strikke jeg. Det er MYE lettere enn jeg trodde.. Man må bare prøve![:D]

Back
Topp