spirelitens
Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håpet for fullamming er absolutt ikke ute!Syns selv det er mest praktisk å kunne amme, men tror jeg nesten bare må innfinne meg med at det blir begge deler. Bedre enn ikke noe amming i det hele tatt selvfølgelig. Kan jo hende det plutselig blir bedre!?
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Her sliter jeg å med produksjon jeg får desverre bare 20ml og av å til 30ml. Har innsett at jeg sikkert ikke får mere ut av puppan så tenker positiv med at ho hvertfall får litt morsmelkEr på økedag tre. Har drukket ammete, spist havrelapper, pumpet meg. Allikevel klarer jeg ikke å holde følge med babyens behov. Før var kvelden verst, men nå har jeg ikke nok om morgenen engang.
Ved forrige amming ga jeg henne begge puppene i 45 minutter. Deretter 40 ml morsmelk som stod i kjøleskapet. Hun var fremdeles ikke fornøyd, og slukte deretter ned 55 ml mme før det så stopp.
Når skal man si at nok er nok?
Sykehuset mente jeg skulle holde på sånn en måned. Men det er jo helt umenneskelig å drive med økedager så lenge. Bare denne helga har vært hard nok. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå...
Jeg synes økedøgn gikk lettere etterhvert som baby ble eldre. Vet ikke hvorfor, kanskje mindre stress og mer søvn eller at melkeproduksjonen var mer stabil og gikk ikke plutselig ned. Eller begge deler... Baby suger også mer effektivt etterhvert og tømmer helt....de krever jo mer etter hvert som de vokser og. Føler ikke puppene mine klarer å følge kravet
slik er det her også. De sier det bare tar et par timer å "fylle opp puppene igjen", men jeg føler det må 4 timer til... Der fungerer faktisk bedre å amme ett bryst om gangen hver andre time, slik at det er 4 timer mellom hver gang jeg gir fra hvert enkelt bryst. Da er det nok melk i ett bryst om gangen, enn at det bare er litt i hvert bryst. Det renner mer og fortere, enn i en halvtom pupp...Nå som hun selv sa ifra at hun var sulten (fire timer siden forrige måltid), så hadde jeg 40 ml i melkeoppsamleren + jeg brukte 20 min på å amme henne og da var hun fornøyd.
Men med en gang jeg begynner med å skulle gi henne hver andre time, så skjærer det seg med en gang, og da må jeg gi henne ekstra.
Jeg fikk råd på sykehuset om at det beste var å la baby gjøre seg ferdig med ett bryst om gangen under hvert måltidKanskje det jeg burde gjøre... En pupp av gangen. Skader jo ikke å prøve. Bedre enn femten min på hver pupp... Vil jeg tro.