.

Vasker du hendene etter do-besøk?

  • Ja

    Votes: 29 100,0%
  • Nei

    Votes: 0 0,0%
  • Noen ganger

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    29
Å henge opp et skilt blir litt mye for min del. Jeg minnet besøkende på håndvask før de tok i lillegutt da han var nyfødt. Spurte bare pent om de kunne vaske hendene da de kom inn. Mange av de besøkende vasket hendene helt av seg selv.
 
Syns også det virker litt sært. Jeg pleide å ha antibac stående på bordet jeg, slik at besøkende kunne ta noen dråper på hendene før de kosa med gutten når han var helt ny :) Syns det var mye enklere enn å be dem gå å vaske hendene.. ;)
 
Jeg ville ikke hengt opp noe skilt, ville blitt veldig forbauset om jeg ble møtt med et sånn skilt selv.
Ville heller ikke stresset så mye med det var jeg deg. Er ikke bra å ha det for sterilt rundt barn, de skal bygge opp imunsystemet sitt. Ikke bekymre deg for mye om litt skitt. Vær heller streng på at folk som er forkjølet ol. Ikke for lov å komme på besøk eller holde.
 
Er veldig opptatt av hygiene selv men hadde ikke fått meg til å henge opp skilt eller sagt til folk at de må vaske hendene før de får ta på babyen min. Da ville jeg kanskje følt meg dum selv om det er det jeg innerst inne vil si :p
Men si klart ifra at handhygiene er viktig for deg, er de syke må de holde seg unna å vanlig håndhygiene er ekstra viktig nå iallefall når baby er nyfødt å da med håndvask siden antibac bare tar bakterier å ikke virus. Kan være farlig om baby får omgangssyken feks og slike ting vil man jo ikke. dette vet folk egentlig tror jeg ( håper jeg ) så når man skal til noen med en liten baby så er man frisk å vasker seg helst.
 
Det er bare kjempesært.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har en følelse av at barn som er født før 2000 tallet var mye mer friskere enn hva de er nå til dags.. Da var det ikke all det hysteriet om antibac, steril hygiene osv.. Greit man skal tenke på det, men et barn skal bli "utsatt" for bakterier! Et helt sterilisert oppvekst vil føre til at barnet ikke får utviklet sitt immunforsvar på normal måte....
 
Er ikke bra å være overhysterisk på dette med bakterier heller.

★☆★duppedingsen★☆★
 
Selvsagt vasker jeg hendene når jeg har vært på do, men nei, skilt for å få folk til å vaske hendene når de kommer?

Jeg vasket selvsagt heller ikke hendene før hver gang jeg tok i mine babyer da de var babyer, da måtte jeg jo forlatt et gråtende barn for å vaske fingrene før jeg tok det opp? Vasker hendene når jeg har vært på do, og når jeg skal lage mat, men for hver gang jeg skal ta i egen baby?
 
Tanta mi har vært hysterisk siden første ungen ble født for 7 år siden.. Det er så ille at mange lar være å passe ungene fordi de føler seg overvåket og føler de gjør alt feil.. Er selvfølgelig andre grunner enn kun hygiene i bildet og, men det er en stor del av det..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Utrolig sært. Jeg stoler på at voksne mennesker har normal hygiene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg synes det virker spesielt ja. Ta det med ro, de små har gått av litt bakterier! Trenger ikke leve i et sterilt miljø

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Bare det at du minner folk på å vaske hendene etter dobesøk sier mye om hvor hysterisk du er. I tillegg skal du ha skilt? Hadde jeg kjent det, så hadde jeg ikke besøkt deg.
 
Haha, unnskyld meg men det der er noe av det særeste jeg har lest på lenge :p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Å kjære vene :p Hadde ingen skilt eller muntlige påminnelser her, når førstemann var nyfødt. Nå er han 18 mnd, og har vært forkjølet en eneste gang, ellers frisk! Han var med i stallen da han var 5 dager gammel (lå i vognbaggen selvsagt). Unger somikke blir vant til naturlig bakterieflora, enderopp med å være syke til stadighet. Skal du desinfisere gulvet ditt hver morgen før du skal la han få aktivisere seg..?
 
Jeg skjønner hva du mener. Vår baby kom 5 uker for tidlig og var derfor ikke så sterk som de som er fullbåren. Vi fikk derfor beskjed om at det var viktig at gjester var flink med håndhygienen av de på sykehuset,
Jeg syns det var veldig vanskelig når svigerfamilien kom på besøk, og ingen av de ville vaske seg på hendene, uten at jeg ga beskjed. Syns det er rart å måtte be voksne mennesker å vaske seg på hendene.
Spesielt når jeg fikk tilbake at, babyer må jo lære seg å tåle litt bakterier.
Jeg er jo enig i det, et barn kan ikke leve i et helt sterilt miljø, men kan jo vente til babyen blir noen uker, og ikke er nyfødt. Tenker at etter tre mnd er det ikke så farlig lenger. Og meg og samboerens bakterier er noe helt annet en andres bakterier, vi har jo vår "bakteriekultur" som finnes til en viss grad i hele huset.

men tror et skilt blir for mye!
 
Back
Topp