Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
For å si det slik, eneste grunnen til at jeg tar sjansen på zeroquel er at jeg må. Dette blir veldig privat, men jeg var innlagt i november, så jeg føler meg ikke sterk nok enda til å slutte helt på medisiner. Men husk hormonene i svangerskapet, det blir jo ekstra tøft. Dette er noe du må føle påJeg har fått Escitalopram Actavis, og skal starte med 5mg i en uke og deretter bruke 10mg. Legen sa bare trapp ned til 5mg igjen dersom jeg ble gravid eller ønsket å slutte, ved slutt måtte jeg ha en uke på 5mg igjen før stopp. Men leser i pakningsvedlegget at ved bruk spesielt i de siste tre mnd av graviditet blir det økt risiko for en alvorlig tilstand kalt vedvarende pulmonal hypertensjon og da kan den nyfødte få virkninger som kramper, blålig hud, endring i kroppstemperatur, pustevansker og en hel masse mer.. det høres veldig skummelt utJeg har jo levd lenge uten medisin eller hjelp mot min angst (mulige små depresjoner), og klart meg fint gjennom en graviditet tidligere, så tenker ikke det er farlig for meg å måtte stoppe, men det virker jo som om dette blir opp til meg å bestemme selv ved en graviditet. Derfor syns jeg det er greit å skrive her inne for å se om noen vet mer om dette og kanskje har noen erfaringer selv
![]()
Kjente du noen virkning av dem i løpet av den tiden du brukte dem ? Jeg tenker litt på å prøve inntill jeg blir gravid, og det kan jo gå både fort og sakte, så jeg vet ikke om medisinen kommer til å få virke kort eller lenge. Sluttet du brått eller trappet du ned ? Kjente du noe ekstra når du sluttet ? Mange spørsmål her ;p
Enig med deg.Ut i fra pakningsvedlegget så ville jeg ikke risikert det. Og så tenker jeg også at tiden ikke er inne for å sette et nytt liv til verden man skal ta bare på og å gå igjennom svangerskap og spedbarnstid når man er i en slik situasjon at man trenger disse medisinene.