.

Samme her! Ikke tegn på modning eller noe :p hadde noe som jeg tror var masrier natt til i går, slitsomt men lykkelig over alle tegn på at det nærmer seg :p
Da har vi det likt :) Jeg var så glad frem til for en uke siden ellernoe, for jeg kjente masse, kynnere, kramper og altmuligrart! Men nå, nå har jeg nesten ikke vondt i bekkenet en gang! Har liksom blitt bedre den siste uka! :P så nå er jeg kjempeglad bare jeg kjenner litt ubehag, som kan antydes som modning xD haha

Da har vi det likt :) Jeg var så glad frem til for en uke siden ellernoe, for jeg kjente masse, kynnere, kramper og altmuligrart! Men nå, nå har jeg nesten ikke vondt i bekkenet en gang! Har liksom blitt bedre den siste uka! :P så nå er jeg kjempeglad bare jeg kjenner litt ubehag, som kan antydes som modning xD haha
Sikker på lille ikke har sunket ned i bekkenet? Hører enkelte sier bekkenplagene forsvinner når hodet fester seg :)

Sikker på lille ikke har sunket ned i bekkenet? Hører enkelte sier bekkenplagene forsvinner når hodet fester seg :)
Det var ikke festet på tirsdag hvertfall :/ og det hadde allerede da begynt å bli bedre :O jeg blir ikke klok på dette altså :P

Var til jordmor i dag, fikk ny siden sist, er tredje jordmora på kort tid:p hun jeg hadde i dag har vært jordmor siden 1975! Men oppegående dame som visste mye om alt og var oppdatert, hodet var ikke festet på lillegutt enda, men det hadde ikke noe å si for han lå som han skulle med hodet ned. Fikk også beskjed om at hvis vannet gikk, så slapp jeg å legge meg ned og ringe til sykehuset (som jeg har hørt andre har blitt anbefalt her inne) for det var gammelt nytt tydeligvis (det å legge seg ned)... Isåfall da skulle jeg ta på et bind, ringe sykehuset og dra på sjekk, for det var ikke farlig om hodet ikke var festet. Jeg var iallefall fødeklar skrev hun på kortet mitt, ble ikke sjekket modning e.l :P så får se når lillegutt kommer:)

Er så utrolig redd for at jeg kommer å gå masse på overtid med tanke på at han ikke har festet seg enda :/ jeg er jo førstegangs! Han ligger med hodet ned, men ikke ned i bekkenet! Hører jo at det fester seg gjerne flere uker før på førstegangs :/ men har jo bare 2 uker til termin! Og vil jo ikke gå over :/

Med førstemann festa hodet seg aldri og jeg fødte 4 uker før tiden, så det trenger overhode (excuse the pun) å ha noen betydning. Nå er hode festa, men ingen umiddelbar fødsel.

Kontroll i dag 37+5, status: intet hode ned i bekkenet i det heletatt. Ligger og skvulper over bekkenet. Litt usikker på hvor stor sammenheng det er mellom modning/klargjøring til fødsel og plasseringen til barnet i bekkenet. Noen som har lest noe om dette? Det positivt med det er at jeg, til trodd for at jeg drikker mye, kun må opp på do 1 gang i løpet av natten. Ganske mye å si for dem totale nattesøvnen i forhold til å gå på do 4-5 ganger slik jeg gjorde sist gang.

Takk. Det var grei info (ikke så mye om ned i bekkenet som festet, men føler meg beroliget) :)

Back
Topp