15mnd kontroll

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Endelig var det Linus-Emilians tur til 15mnd kontroll, noen andre som har vært? Hvordan gikk der?[emoji5]

Linus-Emilian var 9270gram og 75,5cm[emoji170]
Han fikk mye skryt for motorisk utvikling, språk og kommunikasjon[emoji1373]
Ble litt sinna når vaksinen skulle settes, men det er jo ikke noe godt så det fult forståelig[emoji173]
 
Ibo var forrige uke [emoji1360]
80 cm og 10,9 kg [emoji7]

Så gøy med skryt [emoji3]
 
Vi har time den 3.[emoji4] spennende å se hvor lang hu har blitt, syns hu har blitt så lang[emoji4]
 
Var der forrige uke. Han var 81,5 cm og 11,3 kg. Mest opptatt av motorikk vår hs. Men mye fordi begge barna blir sjenerte av hu. Men hu bor lengre inn i gata og får sett utvikling på dugnad og sommerfest, så en ganske rolig hs. Han reagerte ikke på sprøyta i det hele tatt. Både jeg og hs ble ganske sjokkert. Han bare satt fin gutt på fanget mitt og så på.
 
Lille mann var 86.5 veier 14.55 snill som en knupp når man tok sprøyta og løp av gårde for å utforske etterpå.
 
Skal 3. Mai. Blir spennende å se :)
 
Mi var 78 cm og 9,9 kg.

Men det er en måned siden, hun var 16 mnd gammel i går
 
Mi var 78 cm og 9,9 kg.

Men det er en måned siden, hun var 16 mnd gammel i går
 
Var der forrige uke. Han var 81,5 cm og 11,3 kg. Mest opptatt av motorikk vår hs. Men mye fordi begge barna blir sjenerte av hu. Men hu bor lengre inn i gata og får sett utvikling på dugnad og sommerfest, så en ganske rolig hs. Han reagerte ikke på sprøyta i det hele tatt. Både jeg og hs ble ganske sjokkert. Han bare satt fin gutt på fanget mitt og så på.

Hehe, er vell ikke noe å bekymre seg for da[emoji173] blir de lett sjenerte?[emoji5] mini blir ikke så sjenert, men trekker seg gjerne inntill oss i begynnelsen[emoji170]
 
Blir spennende å høre fra dere når dere har vært[emoji2] synes det er så gøy å kan følge de som er i samme aldersgruppe[emoji173]
 
Hehe, er vell ikke noe å bekymre seg for da[emoji173] blir de lett sjenerte?[emoji5] mini blir ikke så sjenert, men trekker seg gjerne inntill oss i begynnelsen[emoji170]
Eldste blir lett sjenert ja. Yngste sier som regel Hei til alle. Men akkurat når vi går inn til lege, hs, tannlege osv så blir de helt stille
 
Er nesten en måned siden vi var nå, og det gikk veldig fint:)

78cm og 10.7 kg. Han ble veldig redd før han skulle få sprøyta, men det tror jeg grunner i at vi måtte holde han på samme måte som når han får undersøkt ørene (noe som har skjedd ofte gjennom vinteren). Ellers fikk han litt feber 8 dager etterpå, men vet ikke om det skyldes sprøyta.

Ellers var dette ei ny hs. Likte henne veldig godt og der var lett å snakke med henne om utfordringene knyttet til nattesøvnen. Tidligere hs har ikke forstått problemet, men det gjorde hun her.
 
Er nesten en måned siden vi var nå, og det gikk veldig fint:)

78cm og 10.7 kg. Han ble veldig redd før han skulle få sprøyta, men det tror jeg grunner i at vi måtte holde han på samme måte som når han får undersøkt ørene (noe som har skjedd ofte gjennom vinteren). Ellers fikk han litt feber 8 dager etterpå, men vet ikke om det skyldes sprøyta.

Ellers var dette ei ny hs. Likte henne veldig godt og der var lett å snakke med henne om utfordringene knyttet til nattesøvnen. Tidligere hs har ikke forstått problemet, men det gjorde hun her.

Så godt! Nattesøvn er vanskelig det. Ikke alltid lett å få gjort noe med det heller, men så utrolig mye lettere ting blir når man får litt aksept for det som er vanskelig =)
 
Var der på mandag. 80cm og 10,7 kg[emoji4] Helsesøster var godt fornøyd med utviklingen, det lille hun fikk se. Lillesøster er mer forsiktig av seg enn storesøster, og foretrakk å sitte på fanget. Da storesøster var til kontroller pleide hun å utforske hele rommet, og hadde ikke tid til å sitte stille, morsomt at unger kan være så forskjellige[emoji4]

Lillesøster likte ikke vaksinen. Hylte knapt, men var utrolig lei seg etterpå og satt på fanget mitt med hodet inntil brystet og snufset helt til vi skulle gå. Hun har også hatt tre kvelder på rad nå med heftige gråteøkter. I går holdt hun det gående i 2 1/2 time i strekk. Vet ikke om det er vaksinen, reaksjonen på den skal komme seinere, men det er veldig ulikt henne, så noe er det nok som plager henne[emoji20]
 
77 cm og 10,2 kg =) Helsesøster var godt fornøyd med både fysisk og språklig utvikling. Skjønner mye, og har mange ord! Går stødig, og elsker å utforske alt mulig.
Vaksinen gikk greit. Gråt litt men ikke så lenge, og var litt fornærmet, men hun var mer fornærmet sist! I dag er hun ikke i form, så tror det er en eller annen reaksjon på den, håper ikke det varer så lenge!
 
Våres har bare blitt utsatt.. Får ikke komt inn før den 23 mai, en måned etter fylte 15måneder "/
 
Våres har bare blitt utsatt.. Får ikke komt inn før den 23 mai, en måned etter fylte 15måneder "/

Så kjett, slik har det blitt her også. ikke mindre enn tre ganger[emoji85] men heldigvis time i morra[emoji2] dagen før ho blir 16mnd
 
Så kjett, slik har det blitt her også. ikke mindre enn tre ganger[emoji85] men heldigvis time i morra[emoji2] dagen før ho blir 16mnd

Heh, samme her og, dagen før 16 måneder
Synes det bare har vært tull med kontrollene til yngste. Mistet noen av de første kontrollene og 6 måneders kontrollen ble utsatt med 2 måneder "/
 
Back
Topp