*

smash

Forumet er livet
VIP
*

... NEI. 

Ja d ville jeg så absolutt :D

Labambie skrev:
... NEI. 

Hvorfor ikke?
Syns de er såpass store når de er 4 år... Noe helt annet når det gjelder babyer..
Dette er noe ho har spurt om selv. Jeg har ikke nevnt det en gang..

Nei.
Hull i ørene kan de få når de er store nok til å forstå konsekvensene - at det må renses og behandles ordentlig, at det KAN gå infeksjoner i det og det kan føre til behov for behandling og i verste fall (usannsynlig men det KAN skje) ganske stygge komplikasjoner, for ikke å snakke om muligheten for å utvikle allergier.

Tidligst 12 år, tenker jeg.

smash skrev:

Labambie skrev:
... NEI. 

Hvorfor ikke?
Syns de er såpass store når de er 4 år... Noe helt annet når det gjelder babyer..

4-åringen min vil ha hund, ponni, jente-pupper (han er gutt), robot som er så stor at han kan sitte inne i den og ekte lyssabel.
Han får det ikke uansett.

Forøvrig er 4-åringer verre enn babyer til å klå på f.eks. øredobber med grisete fingre...

ja :)gjorde d da mi var litt over 2,5. ikke en tåre heller fordi hun ønsket d sånn. maste i en evighet, og ville ha klips i hele tiden. Den ene øredobben datt ut etter jul og rakk å gro sammen før vi satt inn ny, så måtte i vei og ta nytt hull, og det var ikke noe problem. i går (3,5) så byttet vi øredobber og da sa hun: må jeg til frisøren og ta nye hull nå? nei, det trenger du ikke så lenge du har øredobbene i hele tiden. vi kan ta nye hull også sa hun da :S jaja :P går nok greit altså:)

siden hun ønsker d selv og er klar over hva det vil si så hadde jeg glatt latt henne gjort d :)

Ja, så lenge hun ber om det selv, så hadde jeg nok latt henne. Jeg fikk selv da jeg var 4 år, etter at jeg maste om det lenge. Tok i det ene øret, hylgråt og nektet å ta i det andre. Gikk tilbake senere (ville jo ikke bare ha i det ene øret) den dagen, og da gikk det helt fint. fornøyd med de hullene enda! :)

smash skrev:

Labambie skrev:
... NEI. 

Hvorfor ikke?

De offisielle retningslinjene i Norge er 6 år. Dette er av flere årsaker, bl.a at øreflippen kan sprekke av pistolens trykk, øret er ikke ferdig formet og kan bli deformert av det pluss selvsagt risikoen for infeksjoner og det faktum at så små barn ikke har helt begrep over konsekvensene av sine valg. Hadde 4-åringen min fått bestemme, hadde vi hatt iskrem til middag hver dag.... 

Snuppa fikk hull i ørene første gang da hun var litt over 4 år. Da spurte hun selv om det, samme som hun av di, Smash.

Men hun mistet de en liten stund etter da hun var hos faren og han så ikke det så de grodde igjen. Da fikk hun nye rett før bryllupet vårt. 

Det som var da hun tok de første gangen var at vi hadde snakket MASSE om det og sett masse om det på nett og sånne ting. Men etter første hullet så nektet hun å ta det siste for hun skvatt så når de tok hullet og det gjorde vondt. Etter noen timer fant hun ut hun ville ha det siste hullet så da fikk hun det. 
Men det gjorde mye vondere en det hun hadde trodd, sa hun. 

Vet ikke om jeg hadde latt en 4 åring gjøre det hvis jeg hadde blitt satt i situasjonen igjen egentlig. Tror ikke det. Men det blir bare spekulasjoner. 

Minerva skrev:
Nei.
Hull i ørene kan de få når de er store nok til å forstå konsekvensene - at det må renses og behandles ordentlig, at det KAN gå infeksjoner i det og det kan føre til behov for behandling og i verste fall (usannsynlig men det KAN skje) ganske stygge komplikasjoner, for ikke å snakke om muligheten for å utvikle allergier.

12 år? Det var vel litt på kanten. Lykke til med den :P

Minerva skrev:
Nei.

Veldig enig.

Tror ikke det. Niesene mine er begge 4 år gamle og jeg kan bare tenke meg reaksjonen deres... Synes det er litt ungt altså.

Senator Malin skrev:

Minerva skrev:
Nei.

Hvorfor det? Jeg fikk ikke ta før jeg begynte på ungdomsskolen, og i ettertid ser jeg at det egentlig var litt for tidlig, jeg var ikke flink nok til å rense, tok de ut litt for tidlig fordi jeg var så utålmodig etter å bruke de "kule" øredobbene etc.

Jeg har forresten bare en gutt, og regner med å sette enda høyere aldersgrense for ham, fordi det (i dag) ofte legges litt annen vekt på hull i ørene hos gutter enn hos jenter.
Andre piercinger, tatoveringer osv. får vente til de er myndige.

Jeg fikk hull i ørene i 6-7 års alderen.. Låsen grodde inn i øreflippen min! 
Her får hun hull i ørene når hun er 18!!!!! :) ;) ;) ;) 

Minerva skrev:

Senator Malin skrev:

Minerva skrev:
Nei.

Hvorfor det? Jeg fikk ikke ta før jeg begynte på ungdomsskolen, og i ettertid ser jeg at det egentlig var litt for tidlig, jeg var ikke flink nok til å rense, tok de ut litt for tidlig fordi jeg var så utålmodig etter å bruke de "kule" øredobbene etc.

Jeg har forresten bare en gutt, og regner med å sette enda høyere aldersgrense for ham, fordi det (i dag) ofte legges litt annen vekt på hull i ørene hos gutter enn hos jenter.
Andre piercinger, tatoveringer osv. får vente til de er myndige.

Derfor er det ikke så dumt å ta hull når de er små. 4 år +
Da renses det med mammaen og ungen bryr seg ikke om hvilket ræl de selger på Glitter. Lettere å snakke en 4åring til fornuft enn ei på 12-13 angående juggel i ørene.

Minerva skrev:
Nei.

Etter hva jeg har skjønt,så bruker de ikke sølv og sånn lenger, men en slags plastikktype greier eller noe..
Så man slipper å rense ørene, og vri ofte på øredobben og sånn...

Javisst!

Minerva skrev:

smash skrev:

Labambie skrev:
... NEI. 

Hvorfor ikke?

4-åringen min vil ha hund, ponni, jente-pupper (han er gutt), robot som er så stor at han kan sitte inne i den og ekte lyssabel.
Han får det ikke uansett.

Forøvrig er 4-åringer verre enn babyer til å klå på f.eks. øredobber med grisete fingre...

Hvem har sagt man skal si ja hver gang en 4 åring spør om noe?
Langt ifra det jeg gjør!
Men det er mange i bhg som har hull i ørene, så er nok derfor ho maser så...
Pluss at ho syns det er fint, og liker å pynte seg.

Back
Topp