15 mndskontroll

Sazzaz

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Nå har vi vert på 15 mnd kontroll og lillegutt er blitt stor. 83,6 cm lang og 13 580 gram.

"Bare" gått opp 300 gram på 3 mnd. Noe som bare var bra siden han alltid har vært så tung. Men nå på den lengde og vekt kurven var han faktiskt akkurat innenfor toppen av normalområdet :) har ikke sånn sett bekymret meg for vekten hans, men litt godt å vite at han nå er "normal" og ikke laaangt over som han lenge var.

Hvor store eller små ( ) har deres skatter rukket å bli :)
 
Har ikke fått innkallelse ennå, jeg :/ Ble 15 måneder 27 juni... Må vel ringe. Vaksinen er jo viktig å få tatt.
 
81 cm og 11,9 kg. Jente :) Hun hadde heller ikke lagt på seg mange grammene på tre måneder. Men alltid hatt litt å gå på så det var ikke så farlig. :D
 
Vi skal på forsinket kontroll 1.aug. Tok ikke sjansen på vaksinering 1.dag i ferien (som var opprinnelig avtale ):p
 
Har ikke fått innkallelse ennå, jeg :/ Ble 15 måneder 27 juni... Må vel ringe. Vaksinen er jo viktig å få tatt.

Ville nok gjordt det ja. Som du sier så er jo vaksinen viktig å få tatt :)

Jeg fikk timen allerede på 12 mndskontrollen. Men på neste når han er 2 år skulle vi få i posten.
 
Lille var 75 cm og litt under 10 kg. Hadde faktisk gått ned noen hundre gram siden 1-årskontrollen.
 
Minijenta mi var 74cm og 7,8kg. Tynne lille knøttet mitt. Men hun følger kurven sin og fikk skryt av annen utvikling så alt er bare velstand :)
 
7.5 kg og 76 cm.
Går til oppfølgning på sykehuset pga vektnedgang/stagneting og litt annet.
 
7.5 kg og 76 cm.
Går til oppfølgning på sykehuset pga vektnedgang/stagneting og litt annet.
Uff da, har de funnet ut hva det er? Gått til oppfølgning lenge? Kjedelig når det blir sånn! Helsesøster vurderte å henvise vesla da hun var mindre pga hun falt på kurven, men det stabiliserte seg like under rødstreken så da trengte vi i. Håper der ordner seg for dere!
 
Kontroll i dag - 84 cm og 11,97 kg. Store gutten min
 
Uff da, har de funnet ut hva det er? Gått til oppfølgning lenge? Kjedelig når det blir sånn! Helsesøster vurderte å henvise vesla da hun var mindre pga hun falt på kurven, men det stabiliserte seg like under rødstreken så da trengte vi i. Håper der ordner seg for dere!

Nei, ikke funnet ut noe enda :)
Hun har spisevegring, men mulig mer også. .stresser ikke, hun er blid og fornøyd så lenge hun ikke må spise. Heh..
 
Hun veide 7,6kg og var 70,5cm lang. Veldig liten, men det er genetisk å hun er født noe som heter dysmatur som vil si at hun sluttet å legge på seg de siste ukene av svangerskapet og ble født veldig liten en uke over termin(2715g og 46cm) så det kan ha noe å si på at hun går opp så seint. Men hun spiser godt og har gode lår og armer, men en veldig god forbrenning så det er ingen grunn til bekymring. :)
 
Hun veide 7,6kg og var 70,5cm lang. Veldig liten, men det er genetisk å hun er født noe som heter dysmatur som vil si at hun sluttet å legge på seg de siste ukene av svangerskapet og ble født veldig liten en uke over termin(2715g og 46cm) så det kan ha noe å si på at hun går opp så seint. Men hun spiser godt og har gode lår og armer, men en veldig god forbrenning så det er ingen grunn til bekymring. :)
Ganske likt som her. Hun var 2710g og 47cm født til termin, så ikke så rart hun ikke er av de største nå :) Mi og spiser noe enormt, så hvor hun gjør av alt lurer jeg på ;)
 
Da vi også vært på (forsinket ) 15 måneders kontroll (er snart 16 ). Frøkna her er 11.245 og 81 cm lang ☺
 
Nå har vi også vært :) 80 cm blank og 9.1 kg! De er overrasket over at hun har tatt igjen såpass, hun var også liten ved fødsel, 2620 og 47.
 
Back
Topp