15 mnd kontroll

En tråd i 'Mars 2012' startet av tobarnsmor 2012, 13 Jun 2013.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. tobarnsmor 2012 Elsker forumet

Nå har vel noen vært og ennå fler skal vel snart på 15mnd kontroll.
    Så da lurer jeg på hvor store disse barna våre har blitt?

Vi var igår, og Mio var 10.4kg og 80cm lang.

2. pepperpus Elsker forumet

Vi var på mandag, og lillegutt her var 10,2 kg og 79 cm :)

3. KatBra Gift med forumet Oktobermirakler 2013

Vi var på tirsdag. Hun var 10 kg og 78,5 cm, fulgte kurven sin helt fint :)
    Har dere merket noe til bivirkninger på vaksinen enda? Ikke kommet noe her enda, men forventer nesten at det kommer noe. Hvis det kommer så håper jeg det går raskt over, helst før neste helg for da skal vi i 50 års dag :p

4. pepperpus Elsker forumet

Her var han litt varm da vi sto opp i mårest, altså på dag 4 etter vaksina. Småfeberen gikk over iløpet av dagen så håper det var alt vi fikk av reaksjon på denne vaksina. (Han har reagert med moderat/høy feber i flere dager på de tidligere vaksinene.) Helsesøster sa at evt reaksjoner ville komme mellom 5-8 dager etterpå da, så det kan jo fortsatt hende at det blir noe de kommende dagene. Krysser fingrene for at både din og min slipper fint unna :)

5. KatBra Gift med forumet Oktobermirakler 2013

Håper at han ikke får noe mer i dagene som kommer ;)
    Jenten min har stort sett reagert lite på de vaksinene hun har tatt til nå, så ser liksom for meg at vi får en stor smell denne gangen :p

6. pepperpus Elsker forumet

Statistisk sett er det visst færre som reagerer på denne da, så det lover jo bra for dere ;)

7. Devina Glad i forumet

10250 og 76,4 cm :)

8. KatBra Gift med forumet Oktobermirakler 2013

Det var jeg ikke klar over. Fikk liksom inntrykk av hs at hun nesten garantert kom til å reagere på et eller annet vis. Enten med mesling-liknende utslett, kusma-liknende hevelse i halsen eller feber :confused:

9. pepperpus Elsker forumet

Disse helsesøstrene er ikke enig alltid, hehe... Vi har to av dem på hs her, og de sier ganske ulike ting har vi funnet ut :p

10. torhildy Betatt av forumet

Her var han 9,8 kg og 78 cm lang.
    Han har ikkje reagert på vaksina, men ein kamerat sin unge fekk feber 4 dager etterpå og det varte i nesten ei veke.

11. KatBra Gift med forumet Oktobermirakler 2013

Usj, det hørtes ikke bra ut med så langvarig feber :confused:

12. Cicci79 Glad i forumet

Vi var idag :) 10,6 kg, 77,5 cm og 48,6 cm rundt hode. Hvor store var deres rundt hodet? Helsesøster vil ha inn oss på en til kontroll før 2 -års kontrollen før han hadde vokst så mye rundt hode.

13. KatBra Gift med forumet Oktobermirakler 2013

Helsesøster målte ikke hodet på jenten min denne gangen. Kanskje noe de normalt slutter med etter 1 års kontroll eller kanskje bare min som glemte seg? :p

14. pepperpus Elsker forumet

Tror han var 48 rundt hodet, men det ble ikke skrevet opp på helsekortet.

15. torhildy Betatt av forumet

Ifølge helsesøstra her så slutta dei å måla hovudet når dei passerte 1 år.

16. *Svartengel* Forumet er livet VIP

79.8 cm og 9.8 kg :) Vaksinen gikk fint og dei måler ikkje hodet lengre nå :)

17. mo9que Glad i forumet Novemberlykke 2020

Var på 15 mnd kontroll på mandag og da va ho blitt 10020 gram og 79 cm :) måler ik hodet hær etter dæm e fylt ett år

18. Mammahjertet Elsker forumet

Vi var idag og hun er blitt 10,5 kg og 80cm lang :)

19. Nirvana Dreams Do Come True

Han var 14,3 kg og 88 cm lang :)

20. Negsinth Forelsket i forumet

Var forige fredag :) Hun veier 11 kg og er 84 cm lang :)

Del denne siden