15 mnd kontroll

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Nå har vel noen vært og ennå fler skal vel snart på 15mnd kontroll.
Så da lurer jeg på hvor store disse barna våre har blitt?

Vi var igår, og Mio var 10.4kg og 80cm lang.
 
Vi var på mandag, og lillegutt her var 10,2 kg og 79 cm :)
 
Vi var på tirsdag. Hun var 10 kg og 78,5 cm, fulgte kurven sin helt fint :)
Har dere merket noe til bivirkninger på vaksinen enda? Ikke kommet noe her enda, men forventer nesten at det kommer noe. Hvis det kommer så håper jeg det går raskt over, helst før neste helg for da skal vi i 50 års dag :p
 
Vi var på tirsdag. Hun var 10 kg og 78,5 cm, fulgte kurven sin helt fint :)
Har dere merket noe til bivirkninger på vaksinen enda? Ikke kommet noe her enda, men forventer nesten at det kommer noe. Hvis det kommer så håper jeg det går raskt over, helst før neste helg for da skal vi i 50 års dag :p
Her var han litt varm da vi sto opp i mårest, altså på dag 4 etter vaksina. Småfeberen gikk over iløpet av dagen så håper det var alt vi fikk av reaksjon på denne vaksina. (Han har reagert med moderat/høy feber i flere dager på de tidligere vaksinene.) Helsesøster sa at evt reaksjoner ville komme mellom 5-8 dager etterpå da, så det kan jo fortsatt hende at det blir noe de kommende dagene. Krysser fingrene for at både din og min slipper fint unna :)
 
Her var han litt varm da vi sto opp i mårest, altså på dag 4 etter vaksina. Småfeberen gikk over iløpet av dagen så håper det var alt vi fikk av reaksjon på denne vaksina. (Han har reagert med moderat/høy feber i flere dager på de tidligere vaksinene.) Helsesøster sa at evt reaksjoner ville komme mellom 5-8 dager etterpå da, så det kan jo fortsatt hende at det blir noe de kommende dagene. Krysser fingrene for at både din og min slipper fint unna :)
Håper at han ikke får noe mer i dagene som kommer ;)
Jenten min har stort sett reagert lite på de vaksinene hun har tatt til nå, så ser liksom for meg at vi får en stor smell denne gangen :p
 
Håper at han ikke får noe mer i dagene som kommer ;)
Jenten min har stort sett reagert lite på de vaksinene hun har tatt til nå, så ser liksom for meg at vi får en stor smell denne gangen :p
Statistisk sett er det visst færre som reagerer på denne da, så det lover jo bra for dere ;)
 
10250 og 76,4 cm :)
 
Statistisk sett er det visst færre som reagerer på denne da, så det lover jo bra for dere ;)
Det var jeg ikke klar over. Fikk liksom inntrykk av hs at hun nesten garantert kom til å reagere på et eller annet vis. Enten med mesling-liknende utslett, kusma-liknende hevelse i halsen eller feber :confused:
 
Det var jeg ikke klar over. Fikk liksom inntrykk av hs at hun nesten garantert kom til å reagere på et eller annet vis. Enten med mesling-liknende utslett, kusma-liknende hevelse i halsen eller feber :confused:
Disse helsesøstrene er ikke enig alltid, hehe... Vi har to av dem på hs her, og de sier ganske ulike ting har vi funnet ut :p
 
Her var han 9,8 kg og 78 cm lang.
Han har ikkje reagert på vaksina, men ein kamerat sin unge fekk feber 4 dager etterpå og det varte i nesten ei veke.
 
Vi var idag :) 10,6 kg, 77,5 cm og 48,6 cm rundt hode. Hvor store var deres rundt hodet? Helsesøster vil ha inn oss på en til kontroll før 2 -års kontrollen før han hadde vokst så mye rundt hode.
 
Vi var idag :) 10,6 kg, 77,5 cm og 48,6 cm rundt hode. Hvor store var deres rundt hodet? Helsesøster vil ha inn oss på en til kontroll før 2 -års kontrollen før han hadde vokst så mye rundt hode.
Helsesøster målte ikke hodet på jenten min denne gangen. Kanskje noe de normalt slutter med etter 1 års kontroll eller kanskje bare min som glemte seg? :p
 
Vi var idag :) 10,6 kg, 77,5 cm og 48,6 cm rundt hode. Hvor store var deres rundt hodet? Helsesøster vil ha inn oss på en til kontroll før 2 -års kontrollen før han hadde vokst så mye rundt hode.
Tror han var 48 rundt hodet, men det ble ikke skrevet opp på helsekortet.
 
Ifølge helsesøstra her så slutta dei å måla hovudet når dei passerte 1 år.
 
79.8 cm og 9.8 kg :) Vaksinen gikk fint og dei måler ikkje hodet lengre nå :)
 
Var på 15 mnd kontroll på mandag og da va ho blitt 10020 gram og 79 cm :) måler ik hodet hær etter dæm e fylt ett år
 
Han var 14,3 kg og 88 cm lang :)
 
Back
Topp