Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Queen*
Er vell ikke galt av deg..
Men arbeidsgiver er pålagt til å prøve å tilrettelegge og ordne slik at du kanskje kan komme tilbake i jobb fortest muligt.
Derfor samtaler..
Er få arbeidsgivere som faktisk gidder dette.
Men arbeidsgiver er pålagt til å prøve å tilrettelegge og ordne slik at du kanskje kan komme tilbake i jobb fortest muligt.
Derfor samtaler..
ORIGINAL: Labambie
Derfor samtaler..
Enig i denne. Men det kan faktisk bli for mye av det gode. Det finnes firmaer som tror at IA-bedrift= å "ta" den som er sykemeldt...
ORIGINAL: Bouncy Buttocks
Hun har ikke lov til å pålegge deg å jobbe i sykmeldingsperioden så lenge du er 100% sykmeldt, men du burde være glad for at hun gidder å følge deg opp med samtaler.
Jeg vet ikke hvorfor du er sykmeldt, og det er jo litt vesentlig når det gjelder om du skal komme til samtaler eller ikke. Det kan også hende at sjefen din vil gjøre sitt for å forhindre at du blir borte i en lengre periode.
ORIGINAL: Varme
ORIGINAL: Snuppaa
Jeg er sykmeldt for to uker og allerede tre dager etter levert sykemelding ville sjefen ha meg på en samtale, hvor vi skulle se hvordan jeg skulle følges opp....[8|]
Og idag ville ho ha meg til ny samtale. Samboeren min syntes det var helt merkelig han også... Jeg får io ikke slappet av når ho hele tida skal ha meg til samtaler. Ho sa tilogmed at ho håpet jeg følte meg bedre idag, så kunne jeg kanskje gjøre litt forfallent arbeid som vi hadde på jobben eller være med på lunch....
Føler et press på meg til å bli fort bra. Ho sa jo også det på fredag at; Du er nok opplagt etter å ha fått en helg på deg, så da kan du komme tilbake tirsdag... Og i morgen har ho sagt jeg skal på kurs.
Jeg valgte å ikke komme i samtalen idag. Føler meg ikke nok opplagt til det. Så jeg forsøkte å ringe ho to ganger....
Deretter sendte jeg en sms hvor jeg forklarte at jeg ikke følte meg bra nok og heller valgte å bli hjemme for å prøve å komme til hektene igjen. Sånn at jeg kan være tilbake for fullt fra neste uke...
Var det galt av meg? Og måtte sende sms da ho ofte er i møter... Sånn at ho vet at jeg ikke kommer kl 10...
[8|][8|][8|] Du er sykemeldt vennen, det er jo en grunn for det! Da skal du ikke på jobb! uansett, men hvis du bare er delvis sykemeldt er det en annen sak. Du skal ikke på samtaler med jobben før det har gått 1/2 år tror jeg, da blir det sett på muligheter for tilpassning hvis du er kronisk syk[:)]
ORIGINAL: MaRtE:)
når man er sykmeldt for 2 uker trenger man virkelig ikke oppfølging, er ikke det etter 6 eller 8 uker man MÅ ha det?? nei, hold deg hjemme og gjør hva DU vil!! (jeg har vært fullt og deretter delvis sykmeldt siden november så jeg vet hva jeg snakker om. har vært på samtaler, men det tok sikkert over en mnd før jeg måtte det. nav krever det.)
ORIGINAL: HeDa
hørtes helt merkelig ut.Hadde du vært borte 6 uker eller mer så er arbeidsgiver pålagt å ha en samtale,etter ca 6 uker,men ikke for bare 2 uker. Om grunnen til at du et sykemeldt er for å hvile og komme litt ovenpå igjen så får du jo ikke slappet av om hun maser sånn på deg.
Og er du sykemeldt så er du det,da skal du IKKE jobbe,selv om det bare er "forefallende" Det er hvis du er aktivt eller delvis sykemeldt.