.

Han snudde seg ikke, ble keisersnitt pga stort barn.

Mi låg i seteleie. prøvde ytre vending i veke 36+ettelleranna, men ho satt bom fast [8D] Blei ks på meg, fekk velge sjølv. Hadde hastesnitt med førstemann, så syns tanken på setefødsel var litt skummel...

ORIGINAL: *lykken*

ORIGINAL: CatrineMedCUtenH

hei.
Hadde seteleie her. han er nå 10 mndr gammel.
Han var i seteleie en hel stund før fødsel. Var inne på sykehuset og prøvde å snu han, men gikk ikke.
Ble tatt med ks 1 uke før termin. Her fikk jeg velge selv om jeg ville ha fødsel eller ks

Kan en ikke velge uannsett hvor en bor, kan noen tvinge noen igjennom en setefødsel?[&:]

I Bergen får ein ikkje ks pga seteleie.

Han kom ut med rumpen først [:D]
Gikk veldig bra det [:D]

I Bergen får man ikke velge...

Minstemann lå i seteleie i uke 37,men snudde seg like etter. [:)]

hos oss får man heller ikke velge. men du kan jo prøve vending. og det er mer risikofylt med keisersnitt enn med vaginal fødsel[:D]

Lillegutt lå i tverrleie og seteleie nesten hele svangerskapet. Snudde seg i hodeleie rundt uke 36-37.
Skulle ha KS uansett da pga komplikajsoner ved forrige fødsel, så for meg hadde det ikke så mye å si.
Hadde uansett aldri valgt å føde i seteleie, både for barnet og min sin del mtp at det er en langt større risiko for skader og andre komplikasjoner enn ved hodeleie.
De fleste sykehus er humane og lar kvinnen selv få velge dette. Unntaket er vel f.eks Haukeland.

PS blir det KS på deg, så kan jeg si at mitt KS var en helt fantastisk opplevelse på alle måter både underveis og etterpå. [:)]
Men håper at babyen din snur seg, så du får føde vaginalt som du ønsker.

Min lå i sete og tverrleie frem til jeg var 41 uker han.. men natta før snuing snudde han seg til hodeleie...

Her låg minstemann i seteleie siste 3 mnd, og jeg syntes det var kjempe skummelt......
Var på vendingsforsøk i uke 37+5, men den lille rampen i magen nektet å snu seg
Selve vendingsforsøket var ikke vondt, litt ubehagelig av og til......men ikke verre enn at jeg hadde glatt gjort det igjen flere ganger.
Jeg fikk velge om jeg ville ta keisersnitt eller føde vanlig, og jeg tenker som så at keisersnitt er jo en stor operasjon så jeg valgte heller å føde vanlig. Du er uansett helt klar til keisersnitt dersom det skulle skje noe under fødselen, de har veldig lav terskel på å sende deg ned til operasjon om det skulle være noe
Fire dager etter vendingsforsøket så gikk vannet mitt og 2 timer og 10 min etterpå var lillebror født [:D]
Jeg hadde en helt fantastisk fin fødsel, selv om det var seteleie og hadde glatt gjort det igjen [:D]

Masse lykke til, dette kommer til å gå kjempebra [:)]

Snudde seg til seteleie uke 33, snudde seg tilbake i uke 37. 

Mi låg i seteleie fram te veke 37 ... då vart ho snudd ... hadde låge i seteleie sida hvertfall veke 26 .. Trur ikkje ho hadde planar om å snu seg heller ...
Vendinga var vellykka og ho kom ut rette veien ... [:)]

Eg hadde nok ikkje fått ks ..visst da måtte blitt i seteleie .... men måtta ha fødd på eit anna sjukehus...

Jenta mi lå i seteleie hele svangerskapet, så jeg valgte og ta ks. Hadde glatt valgt ks neste gang også hvis jeg hadde fått lov til det[:)]

Lå lenge i sete, fikk ul i uke 37 for å fastslå at hun fortsatt lå sånn men da hadde hun heldigvis snudd seg!

Back
Topp