.

Han hadde en periode han plutselig lå i sete rundt uke 34, men han snudde seg i god tid før fødselen.

her lå han i sete leie. på haukeland får en ikke velge selv om eg kranglet med de. hadde på følelsen at det kom til å gå galt. men neida fikk ikke ka for det. ble født i sete leie.

ORIGINAL: *lykken*

glad jeg ikke bor i Bergen...

det kan eg godt forstå.
det som irriterer meg mest e at de ikke vil stå til ansvar heller.
selv om de har gjort feil på feil[:@]

Jeg fødte på vanligvis i seteleie. Det gikk helt fint, og ville aldri valgt ks om jeg skulle få flere seteleiebarn. Med epidural og godt humør hadde jeg en drømmefødsel[:D][:D][:D]

fant ut at hun lå i seteleie i ca uke 36,prøvde vending uten hell..og da var det ikke snakk om noe annet enn ks for meg[:)]tok ks ei uke før termin..kunne tatt ks neste gang også!

Snudde seg i uke 37
Jeg gikk til en akupunktør, som satte "vendings akupunktur", så snudde babyen seg innen et døgn.

Snudde seg mellom uke 36 og 37. Merket det ikke selv.

min snudde seg ikke.
Så ble KS.

Snudde seg ikke. Blei tatt med Haste ks etter 7 timer i fødsel...

Snudde seg aldri.. Men hadde en fantastisk vaginal setefødsel..! Hadde LETT gjort det igjen.. [:)]

-Seteleie fra ca uke 32 frem til fødsel 1 uke før termin.
-Vendingsforsøk x 2, mislykket. Opplevde vendingen meget ubehagelig, men hadde glatt gjort det igjen om jeg måtte. Ved andre forsøk reagerte babyen negativt.
-Fikk selv velge mellom ks og vaginal fødsel. Bekkenet ble målt til at jeg kunne føde vaginalt om babyen var under 3500g ved termin. Jeg valgte selv setefødsel.
- Selve fødselen tok <2 timer. Ble komplikasjoner når hode skulle forløses. Satt fast i vel 6 minutter før de fikk gutten ut. Alt gikk bra til slutt. Hadde tatt en setefødsel til, foruten de siste 6 minuttene... I ettertid har de kommet frem til at bekkenet mitt var smalere enn først antatt. Takk og pris for at gutten bare var 3005g ved fødsel.

Følte meg meget trygg og påpasset under hele fødselen.

Bare jeg som har en solskinnshistorie om min setefødsel på KK Bergen? hehe.
Her lå lillegutt i seteleie hele veien. Og i Bergen får man ikke velge. Ikke tok de mål av bekkenet mitt heller. Gutten var estimert til ca 5 kilo til termin, men likevel fikk jeg ikke et valg mellom vaginal og ks. Vending var heller ikke et alternativ.
Meeen når det er sagt, og erfaringen med det den gangen, så hadde jeg ikke stusset et sekund på å gjøre det samme neste gang. Jeg ble så godt tatt vare på hele veien, og de var utrolig hyggelige og hjelpsom. Fra første rie kl 5 om ettermiddagen var han ute 02:35 om natten. Gikk raskt og greit synes jeg. [:)] Nå skal det nevnes at de bommet kraftig på estimeringen uken før termin, for ut kom en gutt på 3445g og 50cm.
Jeg har ingenting vondt å si om behandlingen under fødsel vertfall. Men dette er jo utrolig forskjellig [:)]
Når hodet skulle forløses måtte de bruke tang, men revnet ikke noe, og det gikk fort og greit [:)]

Her lå snuppa i seteleie fra uke 31, fikk velge å ta ks og fikk dato å greier til planlagt ks, meeeen.. snuppa ville ut 3(!) dager føre det planlagte keisersnitte, asså i uke 39. så når jeg kom til sykehuset hadde jeg full åpning så blei haste ks alikevel[:)] men gikk kjempe bra , og har ingen dårlige minner fra det[:D] lykke til[:D]

Back
Topp