.

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: leonorasmamma

Jeg syntes at du er veldig grisk.
Det er faktisk dyrt å bo i omsorgsbolig så hun har sikkert ikke råd til å gi så mye penger til dere.. Ikke forstår jeg hvorfor det skal bety så mye heller... Ikke lag noe sak ut av dette for din mor har nok et regnskap på dette og driver ikke og forsyner seg..

Jeg syntes at det er trist jeg at folk skal være så opptatte av penger i dagens samfunn isteden for å bry seg mer om sine foreldre, besteforeldre osv..Ikke at jeg sier at du ikke gjør det, men jeg vet av erfaring hvor lite besøk mange eldre får[:(]

hallo!  2 mill på bok.... 

Hvis det er slik jeg forstår: at din mor er oppnemt til verge av overformynderiet, skal alt av bevegelser på konto dokumenteres.

HVIS overformynderiet er innvolvert går det an å sende inn bekymringsmelding slik at det blir tatt en gjennomgang av hvordan pengene er blitt forvaltet.

Arverett er ikke enkelt, og iallefall ikke når det gjelder din egen mor. Men skal rett være rett har hun ikke lov å stikke til seg penger bare for at hun er verge. Hun skal jo forvalte sin mors penger til sin mor -ikke til seg selv.

Det jeg å mener.
Og siden min mormor er klar i hode, så må jo hun få være med på å avgjøre hva hun skal bruke penger på.
Nå vill jeg ikke gentlig sette mamma i en vanskelig situasjon. Men jeg synes dette foregår på en litt rar måte.
Men min onkel blir alltid spurt så de er jo sammen om dette.

ORIGINAL: betsy82

ORIGINAL: leonorasmamma

Jeg syntes at du er veldig grisk.
Det er faktisk dyrt å bo i omsorgsbolig så hun har sikkert ikke råd til å gi så mye penger til dere.. Ikke forstår jeg hvorfor det skal bety så mye heller... Ikke lag noe sak ut av dette for din mor har nok et regnskap på dette og driver ikke og forsyner seg..

Jeg syntes at det er trist jeg at folk skal være så opptatte av penger i dagens samfunn isteden for å bry seg mer om sine foreldre, besteforeldre osv..Ikke at jeg sier at du ikke gjør det, men jeg vet av erfaring hvor lite besøk mange eldre får[:(]

hallo!  2 mill på bok.... 

Hallo for alt vi vet så kan hun leve MANGEEEE år og om hun kun er minstepensjonist(jeg vet jo ikke om hun er det, men la oss annta det) så trenger hun de pengene for å ha råd til å bo der.. Om hun havner i sykehjem senere så blir det ennda dyrere.. De pengene får fort ben å gå på skal jeg love deg..

Back
Topp