.

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Er alle pengene hennes blitt brukt opp av moren din?[:-] Skjønner at du reagerer, hvis ikke mormoren din og moren din hadde en avtale eller no da..

det koster med omsorgsbolig.. noen har gjerne over titusen i leie.. det kan jo forklare noe..

Skjønner at du reagerer...

Min mor arvet en del penger for noen år siden.. 3-400 000... og vi barna fikk ikke en dritt... ikke en jævla tusenlapp engang!! Mulig jeg er grisk å.. men syns det var sykt dårlig!

Veldig rart av moren din å holde ting skjult for dere og sin egen mor...
Syntes du burde reagere på måten og hvordan det er blitt gjort..

Det er veldig dyrt å bo i bolig eller på hjem.. Bestefar hadde alltid hatt mye penger, men når han flytta på hjem hadde han nesten ingenting lenger... 

Hvis mormoren din forstår hadde jeg gått bak ryggen til mamma. [;)]

Synes det er merkelig at du får munnkurv.. Villet funnet ut hvor alle penge de fant og for leiligheten har blitt av. Har hun mange barn da?

Tror ikke de er brukt, men godt gjemt[:-]
Mormor har ingen aning, hun tror hun har alle disse pengene. Hun er fullstendig klar i hode, derfor fikk mamma være verge, og ikke overformynderi.

Og omsorgsbolig koster og det er jo derfor mormor ikke har "råd" til mer, men hun har jo egentlig penger, men boren til mamma har jo "tatt" arven sin[X(]

ORIGINAL: Rico82

Synes det er merkelig at du får munnkurv.. Villet funnet ut hvor alle penge de fant og for leiligheten har blitt av. Har hun mange barn da?

Hun har to barn, fire barnebarn og 5 oldebarn.
Alle disse har tidligere fått 7000 hver til jul.
I fjor til jul, så fikk vi en liten pose og beskjed om å pakke opp den når vi kom hjem.
Da var jo ikke mormor der lenger[8|]
Synes dette er utrolig merkelig.

ORIGINAL: Dunn

Hvis mormoren din forstår hadde jeg gått bak ryggen til mamma. [;)]

Hehe, det har jeg lyst til.
Har lyst til å si tusen takk for de 500 kronene jeg fikk til jul[8D]

ORIGINAL: AnaBanana

Hun må vel vise frem et regnskap om hun er verge? Er vel noen høyere oppe som følger med?

de som er verger må føre regnskap.. jeg har ikke vært verge, men alt av kvitteringer osv må fremlegges.. (jeg har jobbet med noen som haddde verge, var med på innkjøp av ting osv, gaver osv..)

Ja, selvfølgelig fører hun regnskap. Men formuen til mormor har står jo på konto til min onkel og mamma. De ser jo ikke overformynderi.
Synes det er stygt å bare forsyne seg med enn arv, før de er borte fra jorda vår.

ORIGINAL: søteste

Ja, selvfølgelig fører hun regnskap. Men formuen til mormor har står jo på konto til min onkel og mamma. De ser jo ikke overformynderi.
Synes det er stygt å bare forsyne seg med enn arv, før de er borte fra jorda vår.
da hadde jeg tipset mormor jeg[;)]

Jeg syntes at du er veldig grisk.
Det er faktisk dyrt å bo i omsorgsbolig så hun har sikkert ikke råd til å gi så mye penger til dere.. Ikke forstår jeg hvorfor det skal bety så mye heller... Ikke lag noe sak ut av dette for din mor har nok et regnskap på dette og driver ikke og forsyner seg..

Jeg syntes at det er trist jeg at folk skal være så opptatte av penger i dagens samfunn isteden for å bry seg mer om sine foreldre, besteforeldre osv..Ikke at jeg sier at du ikke gjør det, men jeg vet av erfaring hvor lite besøk mange eldre får[:(]

Noen som tydeligvis vil ha en større del av arven sjæl!!!!![:'(] 
Det er helt merkelig hvordan mennesker oppfører seg når det gjelder:

de tar alle pengene, sånt skjedde med bestefaren min å. han havnet på eldrehjem, og 200000 forsvant fra kontoen med engang. de tar alle pengene. så arv og slikt bør fordeles før.

ORIGINAL: Jadasåneida

Noen som tydeligvis vil ha en større del av arven sjæl!!!!![:'(] 
Det er helt merkelig hvordan mennesker oppfører seg når det gjelder:

Du skal få lov til å tro akkuratt hva du vill!
Men jeg har ingen rett til å arve av mine besteforeldre jeg[:D]
Men synes måten ting blir gjort på er litt merkelig, særlig når min mormor ikke blir informert!

ORIGINAL: Strawberry Daiquiri

de tar alle pengene, sånt skjedde med bestefaren min å. han havnet på eldrehjem, og 200000 forsvant fra kontoen med engang. de tar alle pengene. så arv og slikt bør fordeles før.

Det er jeg veldig enig i! Men dette ble desverre ikke gjort. Hadde aldri trodd at min spreke mormor kom til å bli syk på en slik måte. Det hadde ikke hun trodd heller..

Bryr meg veldig om min mormor jeg hun er den eneste jeg jeg har igjen.
Derfor reagerer jeg på måten ting blir gjort!
Ikke fordi jeg ikke får penger, det driter jeg i. Tjener mine egene jeg.[:D]

Back
Topp