-

Synes det er genialt, fordi alt for mange friske fødende opptar plass på KK. Og mange som ønsker å dra hjem, får det ikke engang. Jeg kunne gjerne dratt etter minste var født, men da sa de nei... 

ORIGINAL: iselinn88

ORIGINAL: Helene Harefrøken

ORIGINAL: *Meya*

Dersom alt er helt okay, synes jeg det kan være en ok løsning. Man sender jo ikke hjem noen som ikke klarer reise da, selvsagt. 

Jeg blir nesten litt "skremt" av det...siden jeg blir førstegangsfødene...men man får vell ligge der lengre enn 4 timer om jeg selv føler behov for det!?!

Du må jo lese artikkelen du linker til selv da [;)] Står jo bare kan.

har lest den jeg

Du stiller jo et spørsmål her som tyder på at du ikke hadde lest den skikkelig. Mener ikke å være frekk men det ser slik ut.

fy søren generell er skummel!! Føler jo jeg er på ungdomsskolen igjen, virker som om folk er ute etter å "ta" andre istedenfor å hjelpe...

Jeg kunne fint reist hjem 4 timer etter fødsel med Amalie..
Men med isak mistet jeg så mye blod at jeg måtte være der minst 24 timer..

Det står KAN ikke MÅ.
Hvis mor og barn er friske så ser jeg ikke noe problem med det.
De kaster jo ikke ut de som trenger å være der lenger...

Jeg for min del skulle gjerne reist så tidlig etter fødsel nr. 2... men de foretrakk att jeg ble der iallefall 8 timer..... så først 10 timer etter fødselen fikk jeg dra jeg... enda jeg var klar til å dra 2 timer etter fødsel....  Satt bare å tellte timer til vi kunne kommer oss hjem.
Håper alt ligger til rette for att jeg kan dra hjem like fort eller fortere med nr. 3.... klarer ikke å slappe av på sykehuset, og blir direkte dårlig av å være der[&:]

Jeg kan godt tenke meg å reise hjem etter fødsel så lenge vi begge er friske.
Jeg liker ikke sykehus og trives best hjemme.
Men det blir bare vist jeg kjenner meg i form til det og vist sambo kan være hjemme da også.
Eneste jeg hadde vært litt bekymret for er ammingen..

ORIGINAL: Sillien

fy søren generell er skummel!! Føler jo jeg er på ungdomsskolen igjen, virker som om folk er ute etter å "ta" andre istedenfor å hjelpe...

her skal alle ta alle! Glad jeg ikke er sånn, for å si det mildt. Man får LITE hjelp her inne[:)]
og om ikke folk skjønner at jeg vet forskjell på KAN og MÅ, så begynner jeg enda mer å lure, da MÅ de bare lage diskusjoner. :P

her skal alle ta alle! Glad jeg ikke er sånn, for å si det mildt. Man får LITE hjelp her inne[:)]
og om ikke folk skjønner at jeg vet forskjell på KAN og MÅ, så begynner jeg enda mer å lure, da MÅ de bare lage diskusjoner. :P

what she said.. [8D]

Hehe det er rart.... hadde kanskje skjønt det hvis det hadde vært en eller anne chat, men det er jo faktisk  BABYVERDEN!! babyer liksom.... hehe

Men du, ikke vær redd for det med 4 timer..

Min søster reiste hjem dagen etter fødsel.. HUn fødte så sent på kvelden at hun sov over.. (men ville helst hjem samme dag)

Jeg fødte fredag og reiste hjem mandag.. Fikk spørsmål om jeg var sikker på at det var lurt å reise hjem.. De ville helst ha meg der 1-2 dager ekstra så ammingen kom helt i gang.. [:)] Følte aldri at de ville ha meg ut, så er ganske koselig der oppe[:)]

Trodde man selv kunne velge når man dro hjem jeg. Man kan det på Ullevål iallefall. Jeg dro hjem 3-4 timer etter fødsel sist gang. De spurte meg mange ganger om jeg var sikker, men det var mitt valg.

er vel heller det at noen er litt for hårsåre til å være her...

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

Psss..... tåle å være her er en ting. jeg hadde virkelig ikke gått inn her hvis jeg ikke hadde tålt det.... bare syns det er tåpelig at det skal være slik på et babyforum... at folk liksom skal gå inn hit og tøffe seg fordi de er på generell...

Som jeg skrev i den andre tråden gjelder den ikke iselinn88. Husk nå at dette er et DISKUSJONSFORUM.

Det er mange som kun leser overskrifter og det er faktisk en vesentlig og VIKTIG forskjell på kan og må. Selv de som har kommentert via Origo har jo ikke fått med seg hva som faktisk står der, der skriver de at dette forslaget er ren galskap. 

I tillegg hadde jeg noen egne spørsmål relatert til saken og mitt eget svangerskap, ser virkelig ikke noe galt i å starte en ny tråd. Det har ikke noe med å tøffe seg å gjøre.

Jeg syns nå det er litt uhøflig å skulle drive å "rette" på noe som en annen person skriver i en ny tråd, liksom "sette hun på plass". Du kan kanskje bruke en annen unnskyldning, si du ville "ordne en feil slik at folk ikke skulle misforstå" men det blir oppfattet som at du må "fikse" på en tråd du ikke er fornøyd med.

Men det er MIN mening

eller at folk må tøffe seg. Jeg syns ikke man skal drite i manerer bare fordi man kan gjemme seg bak at det er et diskusjonsforum, når det er på en babyside. Og det å komme med "dårlig evne til å lese & tolke tekst" er stygt sagt.  Men det er min mening

Da får vi være enige om at vi er uenige.

Det er et forum som har fokus på barn ja, men det er et diskusjonsforum. Føler jeg har klart meg fint her lenge så kommer nok til å fortsette som jeg gjør. Dessverre for de som føler seg støtt av det.

Gjemmer meg ikke bak noe nick, slik er jeg i virkeligheten også. Liker å diskutere.

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

eller at folk må tøffe seg. Jeg syns ikke man skal drite i manerer bare fordi man kan gjemme seg bak at det er et diskusjonsforum, når det er på en babyside. Og det å komme med "dårlig evne til å lese & tolke tekst" er stygt sagt.  Men det er min mening

Så med en gang man svarer med fokus på sak og ikke kosemoseoverdose-crap, så "tøffer" man seg? I dette tilfellet er det jo ganske enkelt noen som har påpekt at artikkelen sier "kan" og ikke "må", og det ble jo tatt veldig ille opp. Da er det jo noe som ikke hauker i hop.

"Babyside" har ingenting med saken å gjøre, dette er et generelt forum (derav navnet Generelt. It's like magic).

Det er forresten ikke stygt sagt, det er fakta. Det er folk her som ikke greier å forstå nyanser i tekster godt nok til at de trolig får noe utbytte av å være her.

Koz & klemz.

åja, men da så, men da er jo alt i orden!!! Jeg får komme meg inn på et forum med litt mindre avanserte nyanser, slik at jeg kan forstå hva som blir sagt...koz og klemz du kule person

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

Psss..... tåle å være her er en ting. jeg hadde virkelig ikke gått inn her hvis jeg ikke hadde tålt det.... bare syns det er tåpelig at det skal være slik på et babyforum... at folk liksom skal gå inn hit og tøffe seg fordi de er på generell...

så bare fordi det er ett babyforum så må alle være enige? det er jo ingen som har tøffa seg her da.. man påpeker jo bare fakta, det må vel være lov?

Jeg hadde håpet på å få lov til det da jeg fødte (de har jo hatt jordmor hjem-prosjektet i en stund), men neida - jeg fødte en prematur baby med gulsott som nektet å ta puppen, så vi ble liggende i 5 dager[8D] Kanskje like greit at vi ble liggende da, men syntes utrolig synd på meg selv der jeg lå.

Back
Topp