12 uker! :)

Lykkeingrid

Betatt av forumet
Desemberglede 2015
Jeg "tror" endelig jeg er 12 uker idag!:happy: Føles som en stol lettelse, og de siste to ukene har gått kjempefort, i motsetning til de første ukene! Jeg lurer bare på, er det nå når jeg er 12+0 at man liksom er over på den "sikre" siden (selv om det kan jo skje ting enda da), eller er det ved 13+0?

Vi har hele tiden vært ganske bestemte på at vi ikke ønsket å fortelle det til å mange før etter 12 uker, men lurer nå på om vi etterhvert kan si det forsiktig til folk, eller om vi skulle ventet en ukes tid til vi er 13+0?

:happy:
 
De sies jo at risikoen for spontanabort avtar rundt 12 svangerskapsuke, det sa min legen også :)
Ingenting er en selvfølge såklart men jeg TROR at når man har kommet så langt som 3 mnd så er det veldig store sjanser på at alt går bra! :)
Gratulerer med 12 uker :D
 
Så moro! :) Men har ikke du termin 26.12? For da tror jeg du kan legge på en dag til ;) :p
 
Risikoen for abort avtar litt for hver dag som går. Og nå som vi er kommet så langt så er sjansene store for at alt går helt fint. Uke 12 er egentlig ingen "magisk" grense. Kos deg med svangerskapet og ikke tenk på prosentene. :)
 
Så moro! :) Men har ikke du termin 26.12? For da tror jeg du kan legge på en dag til ;) :p

Jo, har 26.12. :) var på ultralyd for to uker siden og var det terminen og hvor langt jeg er i uker jeg fikk, så det spørs vel gjerne hvordan man "teller" kanskje? :)
 
Risikoen for abort avtar litt for hver dag som går. Og nå som vi er kommet så langt så er sjansene store for at alt går helt fint. Uke 12 er egentlig ingen "magisk" grense. Kos deg med svangerskapet og ikke tenk på prosentene. :)

Tenker forsåvidt ikke så mye på prosentene, er mest det at jeg funderer på når vi skal fortelle den store nyheten :) Men vi nyter hver dag! ;-)
 
Jo, har 26.12. :) var på ultralyd for to uker siden og var det terminen og hvor langt jeg er i uker jeg fikk, så det spørs vel gjerne hvordan man "teller" kanskje? :)

Ja, det kommer sikkert an på hvordan de regner. Min gynekolog regner 40+3, og med det er jeg 12+2 idag. Termin 26.12. Men en dag fra eller til spiller til syvende og sist ingen rolle :)
 
Back
Topp