12 pp for en BO, men nå skal det gå, eller?

Cd 8. Temp: 36,50. Østrogen økende, lh-test: 0.58

4 uker siden aborten. I dag ble graviditetstesten helt negativ. Så jeg kan krysse av for det delmålet også.
LH-testene begynner å øke og monitoren sier høy.

[X] Slutte å blø
[X] negativ graviditetstest
[ ] Finne EL
[X] Ha første ordentlige mens
[ ] positiv graviditetstest

Cd 9. Temp 63,66. Eggløsningsslim. Eggløsningssmerter venstre side. Monitor høy. Lh-test 0.91.

Nok en dårlig natt og opp tidlig, men det går allikevel greit. Note to self: Ikke se skumle filmer før man legger seg!
Nesten postiv lh-strimmel, mens monitoren sier nei til LH-stigning, men ja på østrogen.
Får jeg positiv i løpet av dagen tro, eller imorgen?

Vedlegg

• IMG_6915.jpeg
    IMG_6915.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 38
CD 10. Temp 36,31.

I går i løpet av dagen fikk jeg positive EL-strimler. Monitoren sier fremdeles nei. Gikk den glipp av toppen? Det er absolutt negativt at den MÅ ha første urin.
Strimlen i morges var negativ. Det er egentlig overraskende. Jeg pleier å ha positive tester hele dagen, eller to dager. Ikke bare noen timer. Men jeg bruker ofte stav eller digital test, og ikke strimler som jeg har gjort denne gangen. Blir spennende å se hva monitoren sier fremover.
Det ble i hvertfall aksjelegging i går, og jeg håper vi få et innskudd i dag også. Det er ikke bare lett når man blør i 7 dager og får EL på dag 10-11.

Vedlegg

• IMG_6919.jpeg
    IMG_6919.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 37
  • IMG_6920.jpeg
    IMG_6920.jpeg
    537,3 KB · Visninger: 36
Cd 12. Dpo 1, eller 2, eller??? Hadde forventet en økning av tempen i dag. I stedet falt den. Temp: 36.02. Tester negative. Kremete utflod. Alle symptomer på EL er borte.
Fikk overlock-maskinen min i dag. Tidligere enn forventet. Men har ikke tråd eller tid til å leke med den.

Både min mann og jeg sier vi har mer energi. Jeg merker veldig mye mer etter å begynt med inositol, men det kan også være kombinasjonen av bedre mat og sol. Ja, eller nå forsvant jo solen også. Selv dårlige netter som når man våkner av regn gjennom et åpent takvindu, har ikke like store konsekvenser på humøret.
To uker ventetid har startet, regner jeg med. Kanskje hormonene ikke er helt på stell lenger. Det har hendt tidligere at tempen har vist feil selv om EL har vært ganske klar. Så jeg regner med at EL på dag 10 var korrekt. Det vil gi meg en ikm den 10. juli. Rekker akkurat å bli ferdig med mensen før ferien starter. Da har vi god tid til kos ved neste eggløsning. Eventuelt så er jeg gravid i ferien. :smiley-angelic001

CD 14. 4 DPO. Temp 36,61. Kremete utflod. Symptomer: Ikke mange. En liten smerte på venstre side. Corpus luteum? Befruktet egg på vei til livmor?

Jeg prøvde å gi monitoren en ny sjanse. Og hva skjer? Den misser toppen. Og hva sier clearblue om man ikke finner toppen? "du må ha glemt en test!". Makan til fraskrivelse. Monitoren er ikke så smart som de skal ha den til. I tillegg ble den "sur" fordi skjermen skrudde seg av akkurat i det jeg satte testen i. Nå kommer den til å be om tester til jeg ikke har flere igjen. Og i mellomtiden gir den meg høy, fordi den ikke gidder å sjekke om østrogenet går ned igjen for å så påstå at jeg ikke har hatt EL. Kanskje smart for clearblue som kan selge flere tester, men ikke for forbrukeren. Tror ikke jeg kommer til å bruke den mer. Kanskje jeg selger den.

Jeg slettet den lave tempen på fredag. Da gav FF et kryss. Det må ha vært noe rart. NC sier jeg hadde eggløsning mellom dag 8 og 10, men størst sannsynlighet på dag 8. Da har jeg ikke slettet noen temper, men synes det er litt idiotisk å påstå en størst sannsynlighet på dag 8, når jeg testet positiv på LH på dag 9. Jeg kan si jeg var syk eller drukket alkohol på NC, men de har merkelig nok tatt bort "dårlig natt". Ikke at jeg hadde en dårlig natt, men det kan ha vært noe annet som gjorde at tempen ble feil. Regnet som falt og jeg som lukket vinduet? Fordelen med eggløsningssmerter er at man nesten alltid får med seg når det skjer. Og den tidlige eggløsningen etter aborten viser at jeg kan stole på den.

Apropos idioti. Jeg sto opp en time for tidlig. Satte vekkeklokken på 5, men en backup-klokke fem min senere, trodde jeg. Backup-alarmen ringte klokken 4:05, og jeg skjønte ingenting. Hadde jeg sovet gjennom den første? Først en time senere ser jeg at klokken var 5 og ikke 6 som den skulle vært. Får god tid på morgenen da, i det minste. 10 dager til IKM.

[X] Slutte å blø
[X] negativ graviditetstest
[X] Finne EL
[X] Ha første ordentlige mens
[ ] positiv graviditetstest

Cd 18. 8 DPO. Symptomer: En «varme smerte på venstre side spm jeg hadde da jeg var gravid sist. Jeg vet ikke om det er noe som alltid har vært der, eller om det er noe jeg her lagt merke til siden.
Kremete utflod. Store mengder. Burde den ikke vært sticky nå? Temp: 36,99.

Tiden går sakte i DPO-land. Jeg hadde en heftig dipp i går. Det er spennende og jeg håper på et godt resultat.
Jeg bruker ventetiden på å sy. Det er så godt med sommer. Ingen aktiviteter som tar opp plass på ettermiddagene og ingen barn som skal kjøres hit og dit. Og det er så gøy og raskt med overlock.

Vedlegg

• IMG_6940.png
    IMG_6940.png
    330,5 KB · Visninger: 18
CD 19, 9 DPO. Temp: 36,66. Symptomer: Samme "varm" smerten som i går. Fikk også litt ømme bryster i går, men det kommer og går. Har også vondt i ryggen etter å ha ligget på gulvet og klippet stoff og diverse de siste dagene. Så kan ha en sammenheng. Jeg er ikke laget for å krabbe rundt på gulvet merker jeg. Mannen sier jeg føles varm.
En veldig interessant ting er at vi hadde litt sengekos i går, og mannen sa det føltes annerledes enn normalt. På samme måte som da jeg var gravid. Men jeg tør ikke håpe. Er nok for tidlig for en test, og en negativ test orker jeg ikke.

Cd 22. DPO 12. Temp: 36,36. Rett på baselinjen. Symptomer: spotting.

Nå tenker jeg TR er rett rundt hjørnet. Spotter i dag. Enten er det festeblødning eller så kommer hu. Mens er ikke ventet før på torsdag.

I natt drømte jeg først at jeg var gravid. Var på ultralyd og så en baby som sang.
Deretter drømte jeg at jeg blødde.

Last edited:
PP 14. Cd 3. Temp: 36,12°

TR kom akkurat som hun skulle på torsdag. Eller ikke så mye å melde. Blødningen er allerede ganske lett.

Oppsummering av forrige syklus:
Lengde 22 dager.
8 LH-tester. 2 negative graviditetstester (klarte ikke la være)
Eggløsning på cd 10.

Denne syklusen er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har gått litt ned i en mer negativ tankegang om at jeg sikkert ikke blir gravid uansett. At jeg bare skal slutte å prøve og håpe. Skal jeg ta med lh-tester på ferie eller la være?
Jeg kjenner som oftest når jeg får el uansett, men det er alltid greit å tvinge algoritmene til å forstå hva som skjer.

Ellers er planen for syklusen å ta vitex og se om det gjøre at el kommer senere. Fortsetter også med teen. Har også begynt med biedronningsgele. Tror ikke jeg tar wild yam etter el denne gangen. Det blir for mye å ta med seg.

Liten oppdatering.

Intet nytt å melde. Min «bli i form»-plan fungerte frem til sommerferien og så skled det ut. Er tilbake i gjenge nå, men sykemeldt pga luftveisinfeksjon. Vitex hadde ingen virkning på å få EL senere. Den kommer fremdeles tidlig. Denne PP hadde jeg et håp fordi temperaturene var fine og høye i lutealfasen. Bare for å bli overrasket med mensen to dager for tidlig. Lutealfasen min har alltid vært 14 dager så det var overraskende. Hadde håpet det var en festeblødning, men neida.. Kanskje sykdommen har tullet til syklusen. Har nesten ikke sovet pga hoste og mannen har flyttet ut av soverommet til jeg slutter å bråke slik på natten.

Er i gang med PP 19 nå tror jeg. Om jeg ikke har kommet helt ut av tellingen.

PP19? 18? Jeg er ute av telling. DPO15.
IKM—i går. Symptomer: ømme bryster, kramper, høy temp, småkvalm, svimmel..

Denne syklusen var tøff. Rundt EL var jeg helt hormonelt ute pga stresset. Vi hadde mye sex før EL, så mannen måtte ta en pause akkurat på EL, så jeg ble ganske fra meg. Sov ekstremt dårlig og følte jeg brukte mannen mer som en sperm-maskin enn som ektemann. Det er også 6 måneder siden aborten, så jeg tror det gjorde at jeg ble ekstra satt ut. Om jeg ikke blir gravid nå, må jeg bestemme meg for om jeg skal be om hjelp eller ikke. Og jeg er redd det bare skal øke presset.

Fredag på DPO10 fikk jeg noen skikkelig kraftige kramper i livmoren at jeg måtte sette meg ned og ta en Paracet.

Men, nå skjønner jeg ingenting…

IKM var i går.. Jeg spotter lett på tredje dag, men ingen mens og negativ test på DPO12 og idag. En hel haug med symptomer. Kanskje mensen gir meg tilbake de to dagene hun tok i fra i meg forrige syklus. Eller så har EL plutselig bestemt seg for å komme senere, uten å gi beskjed om det til meg. Vi traff uansett bra om den kom på CD14, hvor jeg hadde en heftig dipp. Jeg pleier å kjenne når jeg får EL, men det ble venstre side denne gangen og smertene er mindre på venstre side enn på høyre, og jeg sluttet å «kjenne etter» og teste etter EL når tempen gikk opp på CD12. Tempen har vært veldig jojo denne måneden, men både NC og FF har satt EL på CD11 som vanlig. Kan det hende at EL kom på CD14? Det er ikke umulig.. En ny dipp på CD 17 og 19, men det hadde blitt revolusjonerende for meg med EL så sent. Og etter det forsvant også sex-lysten som den pleier.

Idag gikk tempen litt ned igjen, så kanskje det tyder på at mensen kommer snart. Men hvis jeg har bommet på EL og mensen kommer imorgen eller fredag, da driver jeg og spotter i flere dager før mensen, og det er jo heller ikke normalt! Om EL var på CD 17 så spotter jeg på dop 5-9, som ville vært helt merkelig.

Neste uke blir jeg 39 år, så jeg har kjøpt en dyr gave til meg selv som jeg tror kommer i posten i dag. Da kan jeg distrahere meg selv de neste dagene til mensen kommer.

Vedlegg

• IMG_8069.png
    IMG_8069.png
    344,7 KB · Visninger: 11
Da kom mensen. PP20 er i gang.
Jeg er usikker på om jeg bør bestille legetime nå. Men samtidig er jeg bekymret for hva om de kan gjøre noe eller ikke. Vil vi bare kaste bort tid?

Back
Topp