12 pp for en BO, men nå skal det gå, eller?

Hjernen har gått på høygir siden i morges. Hadde jeg virkelig eggløsning allerede da? Er det i det hele tatt mulig? Smertene var der.. libidoen var der.. Prøver å google meg ihjel og "alle" sier at man kan ha eggløsning "allerede" etter to uker. Hvorfor to uker? Fordi de fleste får EL på Cd 14? Men hva med oss med tidlig EL da? Hvis vanlige kvinner kan ha EL 14 dager senere, kan jeg da ha EL 8-12 dager før? Selv med hcg i kroppen?
Jeg prøvde å lage en graf basert på den som ligger hos fürst. Dessverre hadde ikke den med den blodprøven som ble tatt på sykehuset, så jeg måtte legge den til. Det er selvsagt ingen garanti for at grafen er riktig uansett, man ser jo hvor fort hcg-en falt ned til 900. Men hvis den er noenlunde riktig mellom de to ukene fra 900 til 100, så burde jeg hatt en hcg på 4-500 da jeg muligens hadde EL på dag 8 eller dag 10. Nå blir det jo masse synsing, og det er jo umulig å vite om EL var da før mensen kommer med de heftige dippene.
Eller... kan hCG ha sunket, men gått opp igjen? Det er vel lite sannsynlig siden testene var svakere onsdag enn mandag, men vi håper på det allikevel vi...

Eller kan appene ta helt feil? Jeg forstår ikke helt hvorfor NC foreslår EL på dag 8, selv om det var da jeg hadde kraftige EL-smerter. Kan det hende at EL var dag 13?
Kjenner veldig godt igjen det der tankekjøret. Da jeg gikk igjennom BO/MA i oktober, gikk jeg hele resten av året og prøvde desperat å kartlegge syklus. Eneste svaret jeg måtte ta til takke med er dette, og det gir jeg videre: Det tar den tiden det tar :Heartred Ha sex når dere føler for det og du ikke har blødning, og prøøøv å ikke stresse med syklusen enda. Jeg fikk første ordentlige mens 10 uker etter aborten, ei venninne av meg fikk tilbake 10 mnd (!!) etter aborten, og veldig mange her på forumet får tilbake syklusen med en gang. Alle er forskjellige. Men forstår godt at dette er altoppslukende!:Heartred
 
Recovery mode dag 19. Temp: 35.96. HEFTIG fall. Ingen symptomper. Ikke brystene en gang. Kanskje økt libido? Er ting tilbake til normalen?


Fertility friends fjernet krysset, mens NC holder litt på dag 8 enda. Selv aner jeg ikke lenger. Men fant ut i går at det er mulig å få eggløsning når man enda har hcg i kroppen. De bruker jo faktisk hcg, til å trigge eggløsning for IVF. Jeg husker enda den utrolige sterke eggløsningsmerten på dag 8 og holder derfor også en svak knapp på den dagen til jeg ser noe mer klart. Men kan jo hende kroppen ikke klarte det, selv om den ville prøve.
Skulle egentlig tatt en test i dag, men tar det heller i morgen for å strekke bruken. Tipper RFSU vil vise negativ nå, men ikke babyplan. Gjør meg ingenting å "kaste bort" RFSU-testene, men vil beholde babyplan til senere.
 
Last edited:
Kjenner veldig godt igjen det der tankekjøret. Da jeg gikk igjennom BO/MA i oktober, gikk jeg hele resten av året og prøvde desperat å kartlegge syklus. Eneste svaret jeg måtte ta til takke med er dette, og det gir jeg videre: Det tar den tiden det tar :Heartred Ha sex når dere føler for det og du ikke har blødning, og prøøøv å ikke stresse med syklusen enda. Jeg fikk første ordentlige mens 10 uker etter aborten, ei venninne av meg fikk tilbake 10 mnd (!!) etter aborten, og veldig mange her på forumet får tilbake syklusen med en gang. Alle er forskjellige. Men forstår godt at dette er altoppslukende!:Heartred
10 måneder har jeg ihvertfall ikke tid til! Ikke 10 uker heller egentlig. Etter et år med prøving har jeg blitt et år eldre, og tiden renner fra oss. Men selvsagt får man jo ikke gjort så mye mer enn å vente. Første steg blir å teste negativt etter fem uker. Hun som gav meg pillene sa fire uker, men legen sa fem. Frem til da er det jo ikke en lege som vil ta i meg en gang.
 
10 måneder har jeg ihvertfall ikke tid til! Ikke 10 uker heller egentlig. Etter et år med prøving har jeg blitt et år eldre, og tiden renner fra oss. Men selvsagt får man jo ikke gjort så mye mer enn å vente. Første steg blir å teste negativt etter fem uker. Hun som gav meg pillene sa fire uker, men legen sa fem. Frem til da er det jo ikke en lege som vil ta i meg en gang.
Jeg hadde en BO rett etter påske, og måtte ta medisinsk abort. Fikk eggløsning 3 uker og to dager etter aborten, men fikk mensen bare en uke etter det igjen. Så lutealfasen var veldig kort! Med det sagt så har jeg en tendens tid kort lutealfase. Syklusen etter fikk en en liten mellomblødning midt i syklusen og ble ikke gravid da heller. Nå er jeg i tredje syklusen etter aborten og håper at det klaffer nå.

Ville bare fortelle om min erfaring, for det trenger ikke gå lang tid før man få mensen igjen. Jeg fikk første mensen 30 dager etter aborten. Neste syklus var på 32 dager. Og jeg fikk negativ graviditetstest ca. 3,5 uker etter aborten :)
 
10 måneder har jeg ihvertfall ikke tid til! Ikke 10 uker heller egentlig. Etter et år med prøving har jeg blitt et år eldre, og tiden renner fra oss. Men selvsagt får man jo ikke gjort så mye mer enn å vente. Første steg blir å teste negativt etter fem uker. Hun som gav meg pillene sa fire uker, men legen sa fem. Frem til da er det jo ikke en lege som vil ta i meg en gang.
Håper du ringer og maser deg til sjekk etter de 5 ukene. Jeg hadde positiv test helt til 6 uker etter, men hverken sykehus eller lege ville gjøre noe. Først i desember fikk jeg grått meg til sjekk på sykehuset, de fant en liten rest, men ville likevel ikke gjøre noe. Det løste seg jo til slutt, men de tar lite hensyn til den psykiske belastningen. Men om dette er første forsøk med mannen din og det har drøyd i tid og du har alder å spille på, så håper jeg du får litt bedre oppfølging enn det jeg fikk :Heartred
 
Jeg hadde en BO rett etter påske, og måtte ta medisinsk abort. Fikk eggløsning 3 uker og to dager etter aborten, men fikk mensen bare en uke etter det igjen. Så lutealfasen var veldig kort! Med det sagt så har jeg en tendens tid kort lutealfase. Syklusen etter fikk en en liten mellomblødning midt i syklusen og ble ikke gravid da heller. Nå er jeg i tredje syklusen etter aborten og håper at det klaffer nå.

Ville bare fortelle om min erfaring, for det trenger ikke gå lang tid før man få mensen igjen. Jeg fikk første mensen 30 dager etter aborten. Neste syklus var på 32 dager. Og jeg fikk negativ graviditetstest ca. 3,5 uker etter aborten :)
Takk for erfaring. Skjønner det er normalt med en syklus på utur etter en slik hendelse. Jeg håper egentlig at aborten kanskje kan forlenge min vanlige syklus for den er veldig kort. Men får bare smøre meg meg tålmod og håper det er i gang igjen snart.
 
Håper du ringer og maser deg til sjekk etter de 5 ukene. Jeg hadde positiv test helt til 6 uker etter, men hverken sykehus eller lege ville gjøre noe. Først i desember fikk jeg grått meg til sjekk på sykehuset, de fant en liten rest, men ville likevel ikke gjøre noe. Det løste seg jo til slutt, men de tar lite hensyn til den psykiske belastningen. Men om dette er første forsøk med mannen din og det har drøyd i tid og du har alder å spille på, så håper jeg du får litt bedre oppfølging enn det jeg fikk :Heartred
Usj. Her virker til som om testene snart blir negative, så håper ikke det er så mye rester, men blødde litt i går så tviler på at aaaalt er ute. Vurderer å muligens sjekke ut litt privat når syklusen er tilbake. Føles egentlig urettferdig ut å bli plassert tilbake til start fordi man blir gravid og mister.
 
Recovery mode dag 20. Temp: 36,27. Opp igjen!
NC tviholder på dag 8 enda, men jeg tviler selv.

I natt hadde jeg så rare drømmer at jeg sov ganske dårlig. At turnusen snur døgnet mitt på hodet hjelper nok heller ikke. I går hadde jeg brun utflod hele dagen. Og i dag har jeg masse slim. Men jeg tror ikke det er EL-slim, men heller pga spottingen.
Jeg tok tester i dag da.
RFSU-testen var negativ. Hadde jeg bare hatt den nå og fått positiv el-test hadde jeg vel trodd det var noe på gang. Slim. negativ G-test, positiv el-test.. ?
Men babyplan har fremdeles positiv. Det går ihvertfall nedover. Noen som vet hva grensene er på de to testene med henhold til hcg-nivå?

Fortsatte på skjørtet jeg begynte på før graviditeten i går og det føltes godt å jobbe med noe igjen. I går kom også feriepengene så jeg følte meg rik for et øyeblikk og bestilte derfor noe jeg har hatt på ønskelisten lenge: en overlock-maskin!
 

Vedlegg

  • IMG_6877.jpeg
    IMG_6877.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 18
Recovery mode dag 21. Temp: 36,30.

Ingen blødning i går. Og ingen i dag.
Temp under linjen.

Prøvde å søke opp følsomheten til rfsu vs babyplan. Begge påstår de har slår ut på 25ml/u.
Hmmmm! Tror ikke på deg rfsu.

Edit klokken 10:30.
begynte plutselig å blø litt ferskt. Hvis dette er mensen, er det nøyaktig 14 dager siden dag 8… Vi får se om det tar seg opp.
 
Last edited:
Recovery mode dag 21. Temp: 36,30.

Ingen blødning i går. Og ingen i dag.
Temp under linjen.

Prøvde å søke opp følsomheten til rfsu vs babyplan. Begge påstår de har slår ut på 25ml/u.
Hmmmm! Tror ikke på deg rfsu.

Edit klokken 10:30.
begynte plutselig å blø litt ferskt. Hvis dette er mensen, er det nøyaktig 14 dager siden dag 8… Vi får se om det tar seg opp.
Kjenner meg sånn igjen i frustrasjonen over ventetid og spotting. Håper det er mensen som er på gang nå, sånn at du endelig kan komme inn i en vanlig syklus igjen :Heartred
 
Kjenner meg sånn igjen i frustrasjonen over ventetid og spotting. Håper det er mensen som er på gang nå, sånn at du endelig kan komme inn i en vanlig syklus igjen :Heartred
Jeg også. Det blør ikke mye enda, men det er ihvertfall ikke brunt. Blør vanligvis ikke kraftig før på dag 2. Holder litt av fra å registrere det som mensen enda. Temperaturen tyder ikke på noe festeblødning, men det er vel fremdeles lov å håpe? :happy8
Tipper mannen håper på mensen så han kan få fri noen dager :hilarious:
 
RC mode dag 22. Temp 36,93. Full oppskytning. Men jeg drakk vin i går fordi jeg trodde jeg fikk mensen, og jeg var så trøtt at jeg sovnet før 9. Problemet da var at jeg våknet ved midnatt og slet skikkelig med å sove igjen. Lå og vrei meg i to timer før jeg på nytt sovnet og drømte at jeg forsov meg til jobb. Og det var nesten i ferd med å skje for mobilen min hadde ikke ladet og var helt tom for batteri. Heldigvis har jeg jo Apple watchen med alarmen der. Tempen er nok fullstendig feil og jeg stryker den om det ikke er en trend.
Ingen andre symptomer. Mannen har en legetime i dag, men jeg håper jeg kan få ta en lur fremfor å bli med ham. Han er ikke norsk så han fortrekker at jeg er med siden jeg kan plukke opp ting han ikke forstår.

Blødningen jeg fikk i går har stoppet opp, vi får se om den kommer tilbake i dag.

3 uker siden sykehuset i dag. Det føles som om tiden har gått både sakte og fort. Men det går egentlig veldig greit. Å skrive litt hver dag hjelper, da får jeg det ut av systemet på et vis.
Jeg gikk igjennom tidligere sykluser i går og tittet litt. Jeg lurer på om jeg kan ha hatt en kjemisk i februar. Jeg har notert høye temper og overraskelsene blødning på dpo12 og mensen to dager forsinket. Men den måneden var jeg så oppgitt fordi mannen ikke orket sex da det var EL at jeg la bort alle testene, inkludert EL-testene og jeg gav offisielt opp med prøvingen. Han unnskyldte seg veldig da han så reaksjonen min, så jeg testet igjen neste syklus. Hadde jeg muligens fått en strek om jeg hadde testet ved IKM? I så fall hadde gleden vært kortvarig uansett. Jeg kommer nok ikke til å teste noe før forsinket mens i fremtiden. Jeg får nok stilnet testetrangen av å teste meg selv ned til negativ test nå. Og så vil jeg ikke se en eneste negativ test igjen!
 
PP13, cd 2. temp: 36,36. EL-test: 0.33. Symptomer: kviser. Kosttilskudd og remedier: Fertility-te, QI10 og Omega3.

Den lille blødningen kom tilbake i går og fortsetter i dag. Så jeg bestemte meg for å registrere det som mensen og starte en ny syklus. Legen sa at første mens kunne være kraftigere enn normalt, men for meg er den lettere enn normalt. Føles som dag 3-4 av mensen egentlig. Kanskje slimhinnen er tynn etter aborten.
Jeg vurderer å prøve Vitex. Den har hjulpet andre med lange sykluser å få den kortere. Jeg er nysgjerrig på om den klarer å gjøre det motsatt også. Å få korte sykluser lengre. Kanskje jeg skal bestille og prøve neste syklus.

Jeg testet også idag. RFSU er helt negativ, babyplan har en svak, svak strek, og LH-testen er faktisk ikke positiv. Så da kan jeg begynne å finne EL igjen. Startet også opp monitoren, selv om jeg egentlig ikke liker den. Den passer dårlig for slike som meg som jobber hulter til bulter og testene er så dyre. Men skal prøve å gi den en ny sjanse. Kanskje jeg kan samle urin til senere for å teste innenfor (DET ALT FOR KORTE) vinduet den gir. Det er noe med det at når man ene dagen står opp klokken 3, og den neste legger seg klokken 2, så er det vanskelig å ha et vindu å teste på.

Har vondt i hele kroppen for tiden. Muskulært og i ledd. Jeg vet ikke helt hva det kommer av. Det "knaker" overalt. Sesongens siste konsert i dag. Det blir godt å få det overstått. Mannen har vært sur siden i går og jeg vet ikke hvorfor. Men jeg gidder ikke å legge meg borti det, for da blir bare jeg sur. Er han som får PMS her tydeligvis. Enten er det fordi han har vondt i magen, eller så er han sur pga noe smålig. Er sikkert en blanding av de to. Mannen har slitt med magesmerter i to år og legen virker ikke til å bry seg eller høre på hva han faktisk sier. Nå skal han prøve et strengt regime en måned i håp om at det hjelper, men det er jo ikke en måte han ønsker å leve på. Han skal få noen ny undersøkelser nå så håper de kan klare å finne ut av det.

[X] Slutte å blø
[ ] negativ graviditetstest
[ ] Finne EL
[X] Ha første ordentlige mens
[ ] positiv graviditetstest
 

Vedlegg

  • IMG_6882.jpeg
    IMG_6882.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 14
  • IMG_6883.jpeg
    IMG_6883.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 14
Cd 3. Dumme klokken min har plutselig helt ute av det blå begynt å sluke strøm. Den klaget over lite strøm før jeg la meg, ladet den, og hva skjer når det jeg står opp? Tom! Så den har ikke sjekket for temp i natt.
Ladet den opp til 90% på morgenen, klokken 11 var den på 45% og i skrivende stund 30%. Får ta en restart og håpe det hjelper.
De var i hvert fall mensen som kom, ingen tvil om det. Blødningen tok seg opp til normal mengde. Men den er ganske lett igjen i dag.
Da er det bare å vente på ny eggløsning.
 
Cd 3. Dumme klokken min har plutselig helt ute av det blå begynt å sluke strøm. Den klaget over lite strøm før jeg la meg, ladet den, og hva skjer når det jeg står opp? Tom! Så den har ikke sjekket for temp i natt.
Ladet den opp til 90% på morgenen, klokken 11 var den på 45% og i skrivende stund 30%. Får ta en restart og håpe det hjelper.
De var i hvert fall mensen som kom, ingen tvil om det. Blødningen tok seg opp til normal mengde. Men den er ganske lett igjen i dag.
Da er det bare å vente på ny eggløsning.
Så deilig å være i gang med en ordentlig syklus igjen! Håper klokka skjerper seg, og at neste eggløsning er like om hjørnet etter mensen :love2
 
Cd 4. Temp 36,31. Skrevet etter midnatt pga trøbbel på jobb så noen kommer sent hjem i natt.
Jeg tror du har rett i at EL er rett rundt hjørnet. Jeg synes jeg kjenner kroppen forbereder den allerede! Og jeg har ikke sluttet å blø en gang.

Jeg tar Q10 denne syklusen, jeg har tatt q10, en gang før og da fikk jeg EL på dag 9. Fikk panikk og sluttet. Jeg lurer på om det blir for mye av det gode for meg, men jeg skal prøve igjen noen sykluser for å se om det er var tilfeldig eller ikke.
Nå håper jeg at jeg snart får dratt hjem.
 
Cd 5. Temp 36,29. Blødning medium. G-test: svak skygge. El-test: negativ 0,19.

Jeg var i seng klokken 3 i går. Døgnrytmen er offisielt ute å kjøre. Hvis jeg hadde en i det hele tatt. Fordelen med solverv er at det var lyst hele natten.

Blødde lett i går og tenkte at mensen snart var over. Helt til jeg kom hjem og fikk en ny runde med en del. Det har fortsatt i dag. Dag 5 for meg pleier å være uten blødning, eventuelt en lett rest. Så joda.. blødningen er kraftigere enn vanlig. Akkurat som legen sa. Bare ikke nødvendig alt på en gang, men at det kommer i bølger.

Tok tester i dag. Negativ EL. Svak svak skyggestrek på g-testen.
Fikk også resultatene for bacheloroppgaven. A!! Bra jeg har mensen for det måtte feires med champagne! Veilederen min sendte meg sms med gratulasjoner og lykkeønskninger. Det var så utrolig koselig.

Nå ligger mannen og snorker ved siden av meg. Håper jeg får sove.
 

Vedlegg

  • IMG_6900.jpeg
    IMG_6900.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 14
  • IMG_6901.jpeg
    IMG_6901.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 14
Cd 5. Temp 36,29. Blødning medium. G-test: svak skygge. El-test: negativ 0,19.

Jeg var i seng klokken 3 i går. Døgnrytmen er offisielt ute å kjøre. Hvis jeg hadde en i det hele tatt. Fordelen med solverv er at det var lyst hele natten.

Blødde lett i går og tenkte at mensen snart var over. Helt til jeg kom hjem og fikk en ny runde med en del. Det har fortsatt i dag. Dag 5 for meg pleier å være uten blødning, eventuelt en lett rest. Så joda.. blødningen er kraftigere enn vanlig. Akkurat som legen sa. Bare ikke nødvendig alt på en gang, men at det kommer i bølger.

Tok tester i dag. Negativ EL. Svak svak skyggestrek på g-testen.
Fikk også resultatene for bacheloroppgaven. A!! Bra jeg har mensen for det måtte feires med champagne! Veilederen min sendte meg sms med gratulasjoner og lykkeønskninger. Det var så utrolig koselig.

Nå ligger mannen og snorker ved siden av meg. Håper jeg får sove.
Grattis med A på bacheloren og Grattis med første mens også! :Heartred Husk at Babyplan sine tester er kjent for mye skygger også, så krysser fingrene for at det egentlig er mer negativt enn den der viser:happy:
 
Cd 5. Temp 36,29. Blødning medium. G-test: svak skygge. El-test: negativ 0,19.

Jeg var i seng klokken 3 i går. Døgnrytmen er offisielt ute å kjøre. Hvis jeg hadde en i det hele tatt. Fordelen med solverv er at det var lyst hele natten.

Blødde lett i går og tenkte at mensen snart var over. Helt til jeg kom hjem og fikk en ny runde med en del. Det har fortsatt i dag. Dag 5 for meg pleier å være uten blødning, eventuelt en lett rest. Så joda.. blødningen er kraftigere enn vanlig. Akkurat som legen sa. Bare ikke nødvendig alt på en gang, men at det kommer i bølger.

Tok tester i dag. Negativ EL. Svak svak skyggestrek på g-testen.
Fikk også resultatene for bacheloroppgaven. A!! Bra jeg har mensen for det måtte feires med champagne! Veilederen min sendte meg sms med gratulasjoner og lykkeønskninger. Det var så utrolig koselig.

Nå ligger mannen og snorker ved siden av meg. Håper jeg får sove.
Gratulerer med A på bacheloroppgaven! Knallbra jobba! :smiley-bounce016
 
Cd 7. Temp: 35,82. Lett blødning. Satser på at dette er siste dag.

Takk for gratulasjoner. Det er egentlig helt utrolig. Jeg var en dårlig student da jeg var ung. Hadde kanskje en sammenheng med mobbing og depresjon, men som voksen og frisk klarer jeg meg tydeligvis mye bedre. Og så godt det føles å være ferdig!

I dag våknet jeg med nesten igjennklistrete øyne og en rennende nese. Barna har vært forskjølet i det siste, men det føltes ikke helt slik ut. Sjekket pollenvarslet og der lyste det oransje/rødt gitt! Og jeg sluttet å ta allergitabletter da jeg fant ut at jeg var gravid. Ops.. Men noen øyedråper, nesespray og en dusj fikset biffen. Nå er det om å gjøre å ikke klø seg i øynene.

Etter dotur sjekket jeg monitoren og den ville ha meg til å teste. Så da ble noen dråper skviset ut før jeg utålmodig måtte vente på resultatene mens jeg allerede var sent ute. Den var lav.
Heldigvis. Men en slik lav temp var jeg redd kroppen var klar for EL.
Nytt for i dag var at jeg også tok Inositol som jeg hentet på posten i går. Noen damer snakket om denne på prøverforumet og kunne vise til gode resultater. Mannen ville ikke ha fordi han må ta 8 piller om dagen med det han kaller for «bonobo»-piller. Det er altså Punalpin-pillene fra Danmark som lover bedre infanteri-kvalitet (sædkavlitet) og det er 4 piller morgen og 4 piller kveld! Kunne kjøpt Punalpin+ som bare er 2 om dagen, men de var enda dyrere og de vanlige var dyre nok. I tillegg har han medisiner han må ta, så skjønner han ikke orker flere piller nå.

Håper alle får en fin sankthansaften. Da jeg var liten hadde vi felles bål i nabolaget hvert år, så lenge det ikke regnet, men etter at vi flyttet til motsatt kant av landet har jeg aldri fått feiret.
 
Back
Topp