.

*Kolibri*

Forumet er livet
.

JAG hade det sånn med Chanelle. Tårarna trillade dygnet runt. Jag ville inte vara ensam med lilltjejen, så sambo fick min permisjon mens jag blev sykmeldt. Det var en tung tid. Men tiden hjälpte mig att bli säkrare i mammarollen!
När jag tänker på det idag så känns det konstigt. Att jag kunde vara så långt nere.. Det är så vanligt, men när det sker så känner man sig väldigt ensam. Jag ska tacka sambo för att han var så super under den riden!

Så stå på! Tiden läker alla sår, som man säger! Man får ta en dag i taget!
Det kommer att bli så bra!

"kram kram"

ORIGINAL: Bdancer

Kanskje ikke alle som snakker om det eller viser det utad?
Ta en avstemning på generelt så får du kanskje ett inntrykk...[8|]

Skjønner det er liten trøst at mange andre opplever det samme og at det er normalt!
Men hva skal en si a?[8|][8D] 
Er det noe du føler er unormalt eller som kan gjøres noe med? Eventuelt hvordan?

Føler ikke for trøst[8|]
Tenkte mer at dette er noe jeg gjerne skulle hørt andre mødre fortelle om, hvis det er så vanlig.

ORIGINAL: Sandie

JAG hade det sånn med Chanelle. Tårarna trillade dygnet runt. Jag ville inte vara ensam med lilltjejen, så sambo fick min permisjon mens jag blev sykmeldt. Det var en tung tid. Men tiden hjälpte mig att bli säkrare i mammarollen!
När jag tänker på det idag så känns det konstigt. Att jag kunde vara så långt nere.. Det är så vanligt, men när det sker så känner man sig väldigt ensam. Jag ska tacka sambo för att han var så super under den riden!

Så stå på! Tiden läker alla sår, som man säger! Man får ta en dag i taget!
Det kommer att bli så bra!

"kram kram"

Takk[:)]
Det som er rart er at jeg har alle forutsetningene for å ha en lykkelig barselstid, men så ble det en mye tyngre tid enn jeg hadde trodd selv om jeg prøvde å forberede meg i forkant pga det samme som skjedde sist..
godt å høre om andre som har opplevd tunge tider, for da føler jeg meg ikke helt loco liksom[;)]
klemmer tilbake!

men når du skriver at du har alle forutsetninger for å få en lykkelig barseltid,
hva forventer du av deg selv?
tror du forventer litt for mye av deg selv, for det samme gjorde jeg..
ikke noe negativt, men jeg tror jeg vet hvordan du føler det.
er N hjemme enda?
ville vurdert en sykemelding om jeg var deg, slik at du får kommet deg ovenpå før du havner lenger nedenunder.

klem fra meg

Ja virker ikke som om det er så mye snakk om sånne ting.
Merket jeg når jeg fikk angst også at når jeg fortalte folk om det så dukket det bare opp
flere og flere som sliter med det samme.Virker nesten litt tabu.Skulle vært mere
fremme og ut i lyset sånne ting.
Er veldig enig i det Isabella sier ang sykemeld sånn at du får hentet deg inn igjen.
Har ikke slitt med fødseldeprisoner selv men har en venninne som gjorde det.Hun fikk
en gutt nå i jan å var veldig forberedt på det å bestilite time til healer ett par uker etter
gutten var født,hun har vært der 2 ganger å det har funket kjempe bra for henne hvertfall.

Sender deg en stoooor klem snuppa.

Nå vet ikke jeg hva du skrev men jeg kan si mye om tårer og barseltid.

Så hva du enn lurer på.. FYR lØS[:D]

ORIGINAL: Lbaby

Var egentlig bare en tråd om min frustrasjon om å ikke høre om noen andre som opplever det samme når jordmødre og helsesøster forteller meg at dette er så vanlig og at veldig mange har det på lik måte[;)] SKulle ønske det var mer åpenhet om temaet egentlig[8|]

ORIGINAL: kolibri

Var egentlig bare en tråd om min frustrasjon om å ikke høre om noen andre som opplever det samme når jordmødre og helsesøster forteller meg at dette er så vanlig og at veldig mange har det på lik måte[;)] SKulle ønske det var mer åpenhet om temaet egentlig[8|]

Ja, det samme syns jeg! Ble fortalt akkurat det samme som du sier.. Men istedetfor å sitte i ei gruppe med 3-5 andre f.eks som ikke skjønner hva du snakker om, så kunne de heller ha samlet oss de som de visste sliter med det.

Skulle gjort mye for å få gitt deg en klem nå altså!

Du er så god og kul at du må bare møte dagen med et smil, og tenke på alle oss som er så heldige å få møte deg, snakke med deg, diskutere med deg, ja absolutt alt[:D]

ORIGINAL: kolibri

Ja, det samme syns jeg! Ble fortalt akkurat det samme som du sier.. Men istedetfor å sitte i ei gruppe med 3-5 andre f.eks som ikke skjønner hva du snakker om, så kunne de heller ha samlet oss de som de visste sliter med det.

Skulle gjort mye for å få gitt deg en klem nå altså!

Du er så god og kul at du må bare møte dagen med et smil, og tenke på alle oss som er så heldige å få møte deg, snakke med deg, diskutere med deg, ja absolutt alt[:D]

*snufs*
takk søte!
jeg tror du vet godt hva jeg tenker og går igjennom nå..og det er på en måte godt å vite[;)]

Åh ja, jeg hadde så mye tårer at jeg trodde aldri det skulle ta slutt!

Det blir bare veldig overveldende, alt det som egentlig ikke er noe engang, blir bare helt forferdelig.

Noen dager er bedre enn andre, og bruk de for alt det er verdt, og så får du bare godta når de dårlige inntreffer. Det går over etterhvert, men det er viktig å prate mye om det du har i hodet. Om det blir å skrive det i en pm, ringe på telefon, gå på cafe, få besøk, ja hva du måtte føle deg komfortabel med den dagen, så gjør det.

La de du skal treffe få beskjed om hvordan du har det, og si heller at du plutselig kan avlyse fordi du ikke orker. Da kan du lage avtaler som kanskje får deg ut døra de halvgode dagene[;)]

Back
Topp