Jeg vet hvordan du har det, Elimor, jeg er der jeg også. Poenget er at vi KAN det og vi SKAL klare det - jeg tror det viktigste skrittet er tatt for din del når du startet denne tråden - nå gleder jeg meg til å høre om fremskrittene dine igjen, du er jo min inspirasjonskilde! [:D]

Stå på dette klarer du [:)]

Det er jo bra at du har holdt deg under 80 kg for da tar du jo tak i det mens det bare er noen få kilo som må av. Det er jo det viktigste det. Lykke til igjen, elimor. Dette fikser du.[:)]

Jeg fikk forresten tilsendt klibrødet ditt fra tanta til mannen. Nå er jeg jo på diett så jeg kan ikke smake på det, men så fort jeg er ferdig slanket er jeg spent på å prøve det.

Tusen takk for lykkeønskninger! Nå har jeg dere her "inne" pluss at venninna mi også skal på samme opplegg igjen - godt å ikke stå alene[:)]

Vell, da var jeg igang da....I går gikk det ganske greit - jeg fikk til og med en god rusletur på jobb. Og etter jobb gikk jeg hjem[:)] Fokus nå ligger vel først og fremst på maten - men trening må også til. Jeg skal gå til jobb så ofte jeg "gidder" og kan og trene et par ganger i uka.

Har enda ikke "besøkt" vekta - tror jeg venter litt til jeg kommer inn i gode rutiner igjen, slik at det ikke blir for "depressing"[:D]

Idag skal jeg gå til jobb - herlig vårvær og en god tur[:)]

Greit å være to om det ja - og vekta - den kan vente til du har kommet igang, ikke sant? Jeg tror jeg må skjerpe meg også, nå har jeg sagt til meg selv at det er slutt på snop-spising, jeg har skeiet helt ut i det siste, så nå skal det høre helgen til!

Her går det ganske bra - fikk trent jazzercise igår. Maten var det heller ikke mye å si på - men litt utskeielse ble det da mor dukka opp med napoleonskake[&:] Da hadde jeg nettopp kommet hjem fra trening - dusjet og laget til 2 grove knekkebrød og klibrød. Så satt jeg der da og spiste, og tenkte på om jeg skulle ha eller ei. Det ble et kompromiss - ei halv kake - og det føltes veldig greit ut med tanke på de etegildene jeg har hatt den siste tia[:D]

Jeg er ganske fornøyd med at jeg har klart å spise en del klibrød igjen og drikker mye mer vann nå. Jeg merker det faktisk på hele kroppen allerede, dette liker både jeg og kroppen tydeligvis[:D] Føler jeg har fått inn gode vaner som gjør at jeg føler meg mettere og ikke får lyst å skeie ut, samtidig som jeg tar bevisste valg hele tiden.

Gleder meg til i morgen - da er det lørdag[;)][:D]

Jeg synes du er flink jeg.[:)] Jeg er ikke i tvil om at du klarer dette.

Stå på! Dette klarer du superfint skal du se. Du har jo vært en stor motivator for meg på min ferd for å komme i form, så nåkan jeg jo hjelpe deg i gang. Jeg har gått ned 10 kilo, og flere kilo skal det bli! Lykke til framover med det sunne kostholdet!!!

ORIGINAL: monicabebe

Stå på! Dette klarer du superfint skal du se. Du har jo vært en stor motivator for meg på min ferd for å komme i form, så nåkan jeg jo hjelpe deg i gang. Jeg har gått ned 10 kilo, og flere kilo skal det bli! Lykke til framover med det sunne kostholdet!!!

Tusen takk[:)]

Da var ei uke unnagjordt - jeg syns det har gått bra med kostomlegging. Jeg har trent 1 gang på jazzercise og gått tur 2 dager - så er fornøyd med det.

Vekta viste vel som forventet - og heldigvis under 80 kg[:)] Jeg har faktisk klart å holde meg under 80 kg i et helt år nå[:D] Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at jeg var litt lettere - er jeg ganske stolt over å ha klart å holde vekta stabil så lenge.

Merker at den "rette" tankegangen er tilbake - jeg gir ikke lenger bevisst blaffen i hva jeg spiser, men tar sunne valg hver dag. Tar en dag om gangen - men ser litt framover med tanke på trening.

Hver mandag skal jeg trene jazzercise - og torsdag formiddag skal også være fast når jeg ikke har andre avtaler. Jeg skal gå til jobb når jeg får anledning til det - det er en god tur på ca 25 min. hver vei.

Jo, men da var jeg skikkelig igang igjen da[:)]

Synes du er superflink jeg Elimor - min inspirasjon!! [:)]

Da har jeg lagt ei uke bak meg....jeg har vært ganske "flink" til å holde måltidene, men må innrømme at jeg har spist opp en pose påskemarsipan iløpet av uka, og spist altfor mye snop på lørdagen, pluss at det var besøk hos mor med diverse usunn "kaffimat". Toppet det hele med en tur på byn med x-antall glass vin ++++ Og komlemiddagen hos svigermor igår gjorde vel ikke saken bedre...

MEN - på den annen side har jeg blitt mye flinkere til å drikke vann, spise fiber og har trent - en gang jazzercise og gått til jobb 2 dager - så sånn sett er jeg fornøyd.

Vekta er jeg ikke fornøyd med - men så vet jeg også at det blir lenge til neste gang jeg skal ut på by'n å drikke, så nå ser jeg framover igjen. I kveld skal jeg trene igjen.

Ukas målsetning blir å stramme enda mer inn på det jeg putter inn og trene jazzercise 2 ganger pluss gå til jobb et par ganger....

Stå på, Elimor! Du er superflink synes jeg. Og målsettingen høres fornuftig og fin ut! Jeg heier på deg!

litt opp og ned går det - nå fikk du nok ny motivasjon til å ta tak tenker jeg - du er uansett kjempeflink!! [:)]

Tusen takk for god oppmuntring, jenter[:)] Fikk ikke trent igår pga mannen måtte jobbe overtid[:@] Merker at jeg trenger det! Og ikke får jeg gått noe særlig i og med at jeg må henter unger...ja, ja - det er i det minste ikke unnasluntring fra min side[;)][:)]

*oppdatert*

Deilig å se at en brukbar innsats har gitt positive utslag. Har spist ganske bra i uka, trent 1 gang jazzercise og fått gått til/fra jobb en dag. Kost meg masse i konfirmasjon i helga - men det hadde jeg bestemt meg for[:)]

Jeg var forresten å kjøpte kjole til anledningen - og jammen meg fant jeg en kjole som var så langt fra det jeg har gått i før som overhode mulig[:D] Den var ikke svart, ikke telt og ikke fotsid. I stedet endte jeg opp med en kjole med lekkert snitt, "silkestoff" og en flott mørk blåfarge - og til og med var den KORT[:D] Så rart at jeg kan gå i en slik kjole som jeg bare kunne drømme om for noen år siden - og i tillegg føle meg vell i den[:)]

I kveld blir det nok trening igjen[:)]

Du er super flink, bilde av kjolen, den hørtes kjempe nydelig ut

På stedet hvil - må være fornøyd med det etter ei rolig uke med sykdom også.

Jeg pakket ned flere poser med for store klær igår - deilig! Jeg prøvde ei dongeribukse str 48 for gøy - og jammen meg kunne jeg dra den på meg uten å åpne knappen[&:] Jeg tenkte jeg skulle ta bilder av meg med den på for å vise hvor mye jeg egentlig har gått ned. Den buksa satt jo som "støpt" på meg da jeg kjøpte den[8D][:D]

Denne uka må jeg trene på formiddagene om jeg skal få trent, for mannen skal jobbe overtid. Prøve å mote meg opp til trening i morgen tidlig...hm....[8D]

Back
Topp