100% jobb?

Jobber fullt og har enda ikke hatt fravær siden jeg ble gravid, er i uke 14. Du da?
 
Jobber fullt og har enda ikke hatt fravær siden jeg ble gravid, er i uke 14. Du da?

Da har du vært stort sett grei i formen hele tiden? Så heldig du er i så fall!:happy:

Jeg jobber 100%. Har nesten nettopp kommet tilbake i jobb fra litt ferie, og etter noen dager nå merker jeg at jeg ikke har noe overskudd når jeg kommer hjem. I går for eksempel sov jeg i flere omganger på sofan før jeg flytta meg over til senga på kvelden. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke har overskudd til 8åringen jeg allerede har. Er mulig det er overgangen fra ferie til jobb som river i kroppen, men jeg merker det bekymrer meg litt. Jeg vil jo ikke ha det sånn her fremover. Men ser også på det som vanskelig å snakke med legen om det. Er 16+2 og jobber med pleietrengende mennesker.
 
Last edited:
Jeg har vært sykemeldt 100-80% før jeg gikk på ferie. Har halvannen uke igjen og da er det tilbake for fullt. Sykemeldingen var ikke svangerskapsrelatert men jeg var veldig glad å slippe å jobbe noen av dagene da kvalmen var som verst. Håper bare den gir seg og at energi nivået er bedre når jeg begynner å jobbe igjen.
 
Jeg har vært sykemeldt 100-80% før jeg gikk på ferie. Har halvannen uke igjen og da er det tilbake for fullt. Sykemeldingen var ikke svangerskapsrelatert men jeg var veldig glad å slippe å jobbe noen av dagene da kvalmen var som verst. Håper bare den gir seg og at energi nivået er bedre når jeg begynner å jobbe igjen.
Så godt å slippe, få mulighet til å fokusere på seg selv og ta det med ro når formen er som verst. Krysser fingrene for at energinivået er på topp når ferien er over. Fortsatt god ferie, forresten:happy:
 
100% sykemeldt i en uke til, vært det siden uke 6. Håper jeg kan begynne litt nå fremover! Er snart 16 uker.
 
Jeg har vært 100% sm siden 6+0 og vil være det i 14 dager til. Hatt ekstrem kvalme med oppkast og nesten ikke vært istand til å ta vare på meg selv. Har måtte få intravenøs væske 2 ganger. Begynner å bli mye bedre nå, så satser på å jobbe 20-50% fra 7/8...
 
Jobbet 50% de to site ukene før jeg gikk ut i ferie.. da herjet kvalmen veldig, samt at jeg sleit med hodepine. Gikk fint å jobbe frem til lunsj, men etter dette ble formen bare dårligere og dårligere ut dagen.. godet dundret og jeg fungerte ikke lenger på hjemmebane heller.
Men formen er bedre nå, så satser på å jobbe 100% igjen når jeg skal tilbake igjen til uken :)
 
Da har du vært stort sett grei i formen hele tiden? Så heldig du er i så fall!:happy:

Jeg jobber 100%. Har nesten nettopp kommet tilbake i jobb fra litt ferie, og etter noen dager nå merker jeg at jeg ikke har noe overskudd når jeg kommer hjem. I går for eksempel sov jeg i flere omganger på sofan før jeg flytta meg over til senga på kvelden. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke har overskudd til 8åringen jeg allerede har. Er mulig det er overgangen fra ferie til jobb som river i kroppen, men jeg merker det bekymrer meg litt. Jeg vil jo ikke ha det sånn her fremover. Men ser også på det som vanskelig å snakke med legen om det. Er 16+2 og jobber med pleietrengende mennesker.

Ganske god i formen, litt småvondt av og til rundt forbi i magen. Bekkenet kjennes inni mellom men ikke kraftig. Lite kvalm og kaster lite opp så stort sett greit.

Var trøtt i starten og sov mye på sofaen men gikk på et vis med treåringen det også;)
 
Er i 100% nå etter ferien. Var sykemeldt i uke 8-10 grunnet kvalme. Kvalmen er borte [emoji16] nå er bekkenet veldig plagsomt, men har en jobb som gjør at det går greit likevel. Håper det holder lengst mulig! [emoji106]
 
Jobber 100 %, og til høsten begynner jeg fulltid på skole, og skal jobbe i tillegg.. håper formen holder seg like god hele veien :nailbiting::smiley-ashamed004
 
Jobber 100% og har ikke vært borte fra jobb så langt :) takk Gud for helligdagene og inneklemt dagene i mai :p
 
Har jobbet 100% hele veien utenom en ukes sykemelding pga stresshodepine. Begynner å jobbe etter ferien på mandag og er spent på hvor lenge jeg holder i 100% da. Sist jobbet jeg 80% ganske lenge og kommer nok til å redusere ned til det så fort jeg kjenner det blir nødvendig for å kunne hente meg inn litt og fungere hjemme også :)
 
Jeg har ikke vært på jobb siden jeg fikk positiv test, pga økt risiko for gravide på jobben har jeg fått innvilget svangerskapspenger. Dette er tredje svangerskapet jeg er hjemme.
 
Jeg har ikke vært på jobb siden jeg fikk positiv test, pga økt risiko for gravide på jobben har jeg fått innvilget svangerskapspenger. Dette er tredje svangerskapet jeg er hjemme.

Kan jeg spørre hva risikoen består i?
 
Back
Topp