Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi er litt i limbo om vi skal satse på plass fra 1.januar eller 1.august. Er jo snakk om så mye penger..Har ikke regnet på det enda, men etter det jeg leser blir det nok 100%, og så ulønnet og spare underveis. Målet er at lille ikke skal begynne i barnehage før august 2019. Så får vi se hvordan vi gjør det med pappaperm og jobb for meg. Noen som skal vente til aug med barnehagestart og har lagt en god plan? Blir også spennende å se om en eventuell ny regjering fjerner kontantstøtten, holder selv med venstresiden til vanlig, men IKKE når det kommer til kontantstøtte! Og akkurat ved dette valget taper en jo over 60 000 om de tar den bort dersom en skal være hjemme til august da.[emoji85]
Har ikke regnet på det enda, men etter det jeg leser blir det nok 100%, og så ulønnet og spare underveis. Målet er at lille ikke skal begynne i barnehage før august 2019. Så får vi se hvordan vi gjør det med pappaperm og jobb for meg. Noen som skal vente til aug med barnehagestart og har lagt en god plan? Blir også spennende å se om en eventuell ny regjering fjerner kontantstøtten, holder selv med venstresiden til vanlig, men IKKE når det kommer til kontantstøtte! Og akkurat ved dette valget taper en jo over 60 000 om de tar den bort dersom en skal være hjemme til august da.[emoji85]
Hvilke rettigheter er det snakk om? [emoji4]Jeg har ikke bestemt oss helt enda for hva vi velger men vi heller mot å velge 80%. Vi kommer til å tape på det, spesielt når mannen skal ha permisjon. Men i verste fall får vi et halvt år uten barnehageplass som vi må ta permisjon uten lønn o.l og jeg vil ikke gå så lenge uten lønn og noen rettigheter. Da vil jeg heller ha de 10 ukene med lønn og som vanlig arbeidstaker og deretter ferie, det blir over 3 mnd. mer med rettigheter.
Hvilke rettigheter er det snakk om? [emoji4]
Kontantstøtte går på om ungen er i bhg, ikke på om du jobberTror vi ender opp med å velge 100%.
Håper på at vi kan klare å vente med barnehagestart til august 2019. Tenker at samboer tar pappaperm to dager i uken, og da kan jeg jobbe de to dagene og være hjemme tre dager i uken. Men får man da full kontantstøtte selvom jeg jobber litt? Barnet går jo fortsatt ikke i bhg.
Kontantstøtte går på om ungen er i bhg, ikke på om du jobberdere kan begge jobbe fult, for fortsatt kontantstøtte om barnet ikke er i bhg.
Vet hvordan du har det. Jeg venter på svar på søknad om uføre som skal komme i februar. Så da havner jeg under to forskjellige regler. Siden jeg i tillegg har en tedens til depresjon bl.a. pga hormoner så frykter vi at mannen må ta all permisjonen. Så da blir engangsstønad uaktuelt.Synes dette er veldig vanskelig. Vi er i en litt uheldig situasjon også. Jeg er ufør, men jobber ca 10% i tillegg. Det uheldige er jo at gubben var i en ulykke og går AAP og omskolering nå. Han ble sykemeldt i slutten av det året han tok ut lønn 100% og de regner da året før på hans utbetalinger hvor han da kun tok ut 50% lønn av egen nyoppstarta bedrift. Så han får nå 60% AAP av en 50% lønn [emoji45][emoji45]
Håper han kommer i full jobb de nærmeste mnd så han kan ta ut permisjon med en ok lønn, men ikke bare bare.
Han kan heller ikke overta mye av min permisjon som vi i utgangspunktet fikk beskjed om da jeg muligens vil trenge litt ekstra hjelp. Kan kun overta de 10% jeg jobber siden det er aktivitets krav til meg. Men har jo ikke sjans til å jobbe mer.
Så blir vel bare engangsstønad på meg og han får sine 10 uker.
Vet hvordan du har det. Jeg venter på svar på søknad om uføre som skal komme i februar. Så da havner jeg under to forskjellige regler. Siden jeg i tillegg har en tedens til depresjon bl.a. pga hormoner så frykter vi at mannen må ta all permisjonen. Så da blir engangsstønad uaktuelt.
Ang engangstønad, jeg har forstått det slik at far mister retten til permisjon om du tar engangsstønad. Mulig jeg tar feil, men lurt å sjekke det opp!
Nesten litt rart at det ikke er egne regler for de kronisk syke.
Jeg synes dette er vanskelig også. I følge kalkulatoren taper vi ca 20.000 på å ta 80. Men når vi garantert skal ta ulønnet perm i tillegg frem til barnehagestart så må jeg jo med 100 % ha 10 uker lengre ulønnet. Og det er jo mye mer enn 20.000 i tapt lønn. Så lønner det seg da å ta 80? Har jeg tenkt riktig da?