100% eller 80% permisjon?

FrøkenNN

Ms.Fruktbar
Hvor lenge skal dere være hjemme med bebisen? Sist hadde jeg 100%lønn og 4uker ferie.. så var hjemme 8.5mnd eller noe sånt. Siden jeg ammet til han var 14mnd var dette tidlig å sende han i bhg men det gikk over all forventning bra men jeg ble utbrent året etter. Denne gangen har vi råd til å være hjemme 80%. Skal dere gi mer enn 10 ukertil.pappaperm?
 
100% permisjon. Jeg er student og skal stå som student etter fødsel, så pappa tar ut all permisjon i gradert stilling :)
 
Jeg har egentlig bare lyst til å være lengst mulig hjemme. Vet jeg må i jobb etter perm. Har innstilt meg på 100% pluss 10 uker ferie. Regner med jeg får ta ut så mye jeg kan, av pappaen. :) har jo lekt med tanken på 80%, bare ergerlig å tape penger:p
 
Jeg har egentlig bare lyst til å være lengst mulig hjemme. Vet jeg må i jobb etter perm. Har innstilt meg på 100% pluss 10 uker ferie. Regner med jeg får ta ut så mye jeg kan, av pappaen. :) har jo lekt med tanken på 80%, bare ergerlig å tape penger:p

Får du overført 5 uker ferie fra i år til neste år?
Trodde det bare var lov med max 4 uker jeg ? :)
 
100% permisjon, og får overføre 3.5 uke fra iår til neste år så har da 8.5 uke :)
Far har 10 uker :)
 
Får du overført 5 uker ferie fra i år til neste år?
Trodde det bare var lov med max 4 uker jeg ? :)
Skal overføre 1 Uke tror jeg det var. Eller så skal jeg ta ut en i høst. Og overføre resten kanskje:) ble i hvert fall forklart på jobben hvordan de gjør det så jeg kan få alt i permisjonen:)
 
100% lønn, 4 uker ferie inni permisjonen, samt 4 uker ferie rett etter permisjon:)
 
100% lønn. Tar 3 uker ferie i år og har da 7 igjen neste år. Så permisjonen blir 49 uker ☺️ så tar jeg sannsynligvis 6-8 uker ulønnet permisjon for å kunne begynne å jobbe 1 august ☺️
 
Tar 100%. Jeg kommer til å gå hjemme uansett etterpå så.. Pappaen tar gradert uttak av fedrekvoten fordelt på 2017 og 2018.
 
Vurderer 80% og at sambo tar pappapermen gradert med typ en dag i uka.... Noen som vet hvordan det blir ift min perm?
Vet om han tar av fellespermen så er det aktivitetskrav til meg men det gjelder ikke ved pappaperm slik jeg har forstått.. Men får begge betalt da eller hvordan blir det?
 
Vi skal ta 100% dekningsgrad, men med ferie i år, ferie neste år og litt ulønnet permisjon begynner jeg ikke å jobbe før en uke inn i august tenker jeg. Dette er fordi vi må få det til å gå opp med barnehagestart osv. Så blir jo 21 uker lenger eller noe sånt en hva det i utgangspunktet ville vært.
 
Jeg vil aller helst ha 80%. Ønsker å være lengst mulig hjemme. Men mannen taper så mye lønn på den ordningen, at det har vi ikke råd til. Vi har ikke helt bestemt oss for hvilken løsning vi skal gå for enda, for vi er veldig i tvil på hva som er lurt økonomisk, først og fremst.

Mannen kan ikke være borte fra sin jobb i 10 uker sammenhengende. Jeg har foreslått gradert. 1-2 dager i uka.
 
Vi prioriterer tid fremfor penger og går for 80 % lønn :) Har sjekket ut alternativet om å ta ulønna permisjon, men det taper vi faktisk på kontra å ta ut 80 % lønn.
 
Hadde 80% med førstemann og angrer ikke på det. Var hjemme i 1 år og 2 uker inkl 5 uker ferie. Siden vi ikke har barnehageplass til storebror før i august jobber jeg kun 62.79% aften så må se litt hva vi har råd til men vil helst gå hjemme 80% denne gang også.
 
Ja:) Mange studier krever ikke oppmøteplikt på forelesningene:)

Vi tenker det samme, han tar ut all permisjon (minus mine obligatoriske) og jeg fortsetter å studere. Spent på hvordan det skal gå å være student og mamma samtidig! :D

Lurer forresten på om noen vet om man har krav på engangsstønad når man er student og ikke har opparbeidet krav på foreldrepenger? Mannen min vil jo få foreldrepenger, siden han er i jobb. Men kan vi få begge deler?
 
Back
Topp