1. jordmorkontroll

Nr32024

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
var på første jordmorkontroll på tirsdag (uke 14) og da fikk vi mye informasjon og fylte mer ut på skjemaet og da fikk jeg også beskjed om at jeg må ta glukosebelastningstest rundt uke 20 :( pga BMI og nær slekt med diabetes... huff.. lite lyst til det. virker såå ekkelt å måtte drikke så mye sukkervann..
hun var også så hyggelig at hun ringte til sykehuset og sjekket om det var sendt henvisning til oul, siden jeg ikke hadde fått innkalling.. og det var ikke sendt heller.. så da skulle hun ordne det :) såå rart at det bare er ca 1mnd til oul.. føles ikke så lenge siden da jeg stod der med testen i hånden..

Tror det er svært mange som må ta den testen, og tror det også er mindre å kvi seg til enn det de fleste gjør. Må nok ta den jeg også når jeg møter jordmor. Men altså, jeg trodde det var etter uke 20 engang det var første møte med jordmor. Jeg er i uke 17 og har ikke noen avtaler enda... Ja utenom ultralyd da.

Gratulere med den lille :-) Det er så mye vi skal gjennom i løpet av denne graviditeten så jeg tror vi bare skal flyte med og ta de utfordringene som kommer. Det er nok å grue seg til, men vi må heller fokusere på det som vi alle venter på, nemlig babyen. Veien dit bygger oss opp til å bli supermammaer :-) :-) Du får se på utfordringene som dine styrkeprøver fram til du har babyen i armene. Masse lykke til videre i svangerskapet

jeg var hos legen i uke 8 og fikk da veldig lite info og hun klarte å fylle ut skjemaet feil (dansk vikarlege) og hun sa at hun ikke hadde så mye info så om jeg ville vite mer måtte jeg kontakte jordmor.. så da gjorde jeg det slik vi fekk info og fikk ordnet skjemaet :) det er bare å ta kontakt med jordmor om du vil ha samtale før oul f.eks :)

Har tatt den tidligere og det er ikke noe stress. Man skal liksom synes det er forferdelige greier utad virker det som. Det går helt fint, det verste er å vente lenge på resultatet. Da jeg tok den fikk jeg en stressless og en TV. Ta gjerne med deg en bok etc...

Synes heller ikke det var noe problem med den testen :) gjelder bare å ha med noe å lese. Selve sukkervannet smaker ikke så ekstremt mye hva jeg kan huske! Værste for meg var vel at jeg måtte faste først :P

Tror det er svært mange som må ta den testen, og tror det også er mindre å kvi seg til enn det de fleste gjør. Må nok ta den jeg også når jeg møter jordmor. Men altså, jeg trodde det var etter uke 20 engang det var første møte med jordmor. Jeg er i uke 17 og har ikke noen avtaler enda... Ja utenom ultralyd da.
Det var da rart. Her er det vanlig med første kontroll hos jordmor mellom uke 12 og 15 :) jeg var der i uke 13 og fikk alt av papirer jeg skulle ha med på ul, kontroller osv og fikk høre hjertelyden :)

Her var det helt fullt hos jordmødrene, og umulig å få time før i slutten av april.
Synes det er skikkelig kjipt å måtte gå til legen min, så dropper nok glatt å gå til kontroll 1 gang i mnd fra nå slik han mente var normalt. Har liksom ingenting hos han å gjøre føler jeg.
Skal bestille en time å be om en glukosebelastningsprøve, det er vel det eneste. Ellers venter jeg på jordmor.

Back
Topp