1 eller 2 streker?

Beklager dårlig oppdatering. Har tatt UL i forbindelse med en legevakt tur. Er ikke gravid. Hvis ikke det var mine hormoner som tuller så var det nok en kjemisk graviditet. Min form og alle symptomene skyldes mest sannsynlig for høyet verdi av noe kalt Prolaktin som er et hormon i hypofysen
Hvis du har Hyperprolakinemi anbefaler jeg deg å få henvisning til spesialist. Jeg har det, men er kvitt alle symptomer nå :-) Hadde altfor høyt Prolaktin pga en pitteliten svulst på hypofysen, men den er krympet etter medisinering. Ble henvist til MR av hodet, synskontroll hos øyelege (ikke det samme som vanlig synskontroll hos brillebutikk) og spesialist i endokrinologi. Ikke la gynekologen gi deg resept på Parlodel, Dostinex fungerer mye bedre, det er mindre bivirkninger og du trenger ikke ta den så ofte...

Lykke til :-)

Takk:) Skal ta ny blodprøve i morgen for å sjekke verdiene igjen. Blir henvist evt henvist til Kvinneklinikken. Årsaken er ukjent enda. Men takk for info:)
Har en veldig flink lege, så hjelp får jeg :)

Hvis du har Hyperprolakinemi anbefaler jeg deg å få henvisning til spesialist. Jeg har det, men er kvitt alle symptomer nå :-) Hadde altfor høyt Prolaktin pga en pitteliten svulst på hypofysen, men den er krympet etter medisinering. Ble henvist til MR av hodet, synskontroll hos øyelege (ikke det samme som vanlig synskontroll hos brillebutikk) og spesialist i endokrinologi. Ikke la gynekologen gi deg resept på Parlodel, Dostinex fungerer mye bedre, det er mindre bivirkninger og du trenger ikke ta den så ofte...

Lykke til :-)
Hvor høyt lå du? Jeg ligger rett over referanseområdet, steget fra 527 til 548 på en måned. Bekymrer meg ikke da jeg fortsatt ammer, så det er mest sannsynligvis grunnen hos meg.

Hvor høyt lå du? Jeg ligger rett over referanseområdet, steget fra 527 til 548 på en måned. Bekymrer meg ikke da jeg fortsatt ammer, så det er mest sannsynligvis grunnen hos meg.

Hei:) Snakket med legen i dag. Jeg fikk beskjed av legen i dag om at normalt skal nivået ligge på max 700, mitt lå på 1000 sist. Nå en uke seinere så ligger det på 2000. Årsak er foreløpig ukjent men venter på henvisning til gyno nå :)

Back
Topp