1 eller 2 pupper?

Sistemann

Forelsket i forumet
spiser barnet av et eller begge brystene når dere ammer? Her hun ikke sjans å spise tomt det ene en gang. Det er så vondt når det går så lenge mellom hver tømming på det andre:shifty:

Prøver å veksle mellom annen hver, noen ganger tømmer hun det ene brystet og da byttes det men da har hun diet i sånn en time(sovner litt inni mellom også)

Har heller ikke hatt melkespreng eller vondt siden vi var på sykehuset og produksjonen startet:) Har ei fornøyd og mett jente,bare morsmelk:)

En pupp om gangen :)

Får også litt spreng på den andre når det går veldig lenge (8-10 timer), ellers ikke problemer

I starten ga jeg stort sett bare en pupp, men hun virket ikke så mett etterpå og ville ha mat med en gang. Så nå gir jeg stort sett begge, med kanskje sånn 10 min pause i mellom. Virker mer fornøyd og mett da...

Veldig forskjellig, men ofte en og en halv pupp egentlig :)

Da min er så utrolig utålmodig til tider så bytter jeg pupp ofte. Når lunten er litt lang så går det fint å amme på bare ett bryst av gangen. Veldig forskjellig fra måltid til måltid. Noen ganger tømmes begge og er fortsatt sulten. Da blir vi bare sittende og amme frem og tilbake til mini blir fornøyd.

Før ga jeg kun av den ene puppen, men i det siste har ikke det holdt så da har hun fått litt av den andre også. Så starter jeg med puppen jeg sluttet med siden den ikke blir tømt helt :)

Som regel én pupp, men hender seg han vil ha begge også.
Har en hårspenne på bhen på den siden jeg skal amme neste gang, kjempefin måte å huske på hvilken side han skal spise fra :p

1 pupp her. Han spiser to måltider av samme pupp før jeg bytter til og med. Hurra for intervallamming og overproduksjon :p

Jeg ga 1 pupp pr måltid. Du kan trøste deg med at det som regel blir bedre etterhvert som produksjonen får regulert seg.
Du kan håndmelke bort den verste sprengen. :)

Er det pga vektnedgang eller tørre bleier dere gir flaske?

Det er pga dårlig melkeproduksjon hos meg. Det er bare det ene brystet mitt som produserer bra med melk. Vi har prøvd mange forskjellige ting for å øke produksjonen, men uten hell. Så nå er flaske redningen.

Her spiser lillegutt av 1 om gangen. Av og til må han ha begge, men det er sjeldent.

Det er pga dårlig melkeproduksjon hos meg. Det er bare det ene brystet mitt som produserer bra med melk. Vi har prøvd mange forskjellige ting for å øke produksjonen, men uten hell. Så nå er flaske redningen.

Jeg spør ikke for å være ekkel altså, jeg er bare veldig opptatt av å informere om, og ta livet av noen myter rundt amming, som dessverre henger igjen hos helsepersonell landet over.
(Som f.eks at kveldsuro betyr at babyen trenger mme, eller at de med inverterte brystvorter ikke kan amme uten skjold, eller at tillegg MÅ komme fra flaske.)

Altfor mange kvinner sliter med følelsen av å ikke være "gode nok" til å amme, eller tror at det er noe galt med puppene/melken deres, selv om de er like godt utstyrt for amming som naboen som har fullammet 5 unger..
Det må vi få bukt med, og den jobben gjøres ikke for oss, så vi får stå på barrikadene selv og informere hverandre, tenker jeg. ;)

Flott at du velger å amme da, all ære til deg! <3

(Nei, jeg disser ikke de som gir flaske, ta det med ro alle som farer opp i setene sine. :P )

1 pupp her. Han spiser to måltider av samme pupp før jeg bytter til og med. Hurra for intervallamming og overproduksjon :p

Fungerer intervallamming? Fått mindre melk? Jeg tenker der må bli sykt fullt i det brystet som må stå over en gang? Har veldig mye melk selv. Har håndmelka ut restene etter hun er ferdigspist siden tirsdag/onsdag. Fortsatt ikke mindre melk...

Back
Topp