1 eller 2 pupper?

Fungerer intervallamming? Fått mindre melk? Jeg tenker der må bli sykt fullt i det brystet som må stå over en gang? Har veldig mye melk selv. Har håndmelka ut restene etter hun er ferdigspist siden tirsdag/onsdag. Fortsatt ikke mindre melk...

Det tar en stund før det regulerer seg, men det er ikke noe problem å amme på en pupp av gangen med mindre man har overproduksjon, man venner seg til det. ;)

Jeg spør ikke for å være ekkel altså, jeg er bare veldig opptatt av å informere om, og ta livet av noen myter rundt amming, som dessverre henger igjen hos helsepersonell landet over.
(Som f.eks at kveldsuro betyr at babyen trenger mme, eller at de med inverterte brystvorter ikke kan amme uten skjold, eller at tillegg MÅ komme fra flaske.)

Altfor mange kvinner sliter med følelsen av å ikke være "gode nok" til å amme, eller tror at det er noe galt med puppene/melken deres, selv om de er like godt utstyrt for amming som naboen som har fullammet 5 unger..
Det må vi få bukt med, og den jobben gjøres ikke for oss, så vi får stå på barrikadene selv og informere hverandre, tenker jeg. ;)

Flott at du velger å amme da, all ære til deg! <3

(Nei, jeg disser ikke de som gir flaske, ta det med ro alle som farer opp i setene sine. :P )

Jeg synes det er flott av du informerer, for som du sier, det er mange gamle myter som henger igjen hos helsepersonell.

Dette er første barnet mitt så jeg prøver meg frem, men vil gjerne amme så mye jeg kan og har ikke lyst til å gi opp. Men jeg tenker også at om man gir pupp eller flaske er man uansett en god mor og alle må gjøre det som føles rett for seg.

Vi får stå på sammen :)

Fungerer intervallamming? Fått mindre melk? Jeg tenker der må bli sykt fullt i det brystet som må stå over en gang? Har veldig mye melk selv. Har håndmelka ut restene etter hun er ferdigspist siden tirsdag/onsdag. Fortsatt ikke mindre melk...

Det fungerer i alle fall bedre enn å bytte ved hver amming! Mindre hosting, "drukning", sprutgulp og magevondt. <3 Ettersom brystet får mulighet til å "tømmes" så får han i seg mer av den siste/mest næringsrike melka, og sover litt bedre.

Brystet som må stå over ble veldig fullt til å begynne med, men produksjonen går gradvis ned, ettersom hver pupp spises av sjeldnere.

1 pupp, og gjerne samme pupp på 2-3 måltider. Etter at vi klarte å slutte med skjold, er ikke puppene sprengt lengre, men full av melk :-) må amme ofte på 1 før jeg bytter, ellers får han i seg for mye formelk.

Hvorfor håndmelker du restene? Øker det ikke produkjon? Jeg sliter med overproduksjon selv. Intervallamming i nesten 4 uker..fortsatt mye melk. Jenta momi tømmer bryst sjeldent. Fikk beskjed om håndmelke bare lite gran hvis det er mye spreng. Det er ganske vindt og ubehagelig med spreng. Hun spiser så forskjellig fra dag til dag.

Hvorfor håndmelker du restene? Øker det ikke produkjon? Jeg sliter med overproduksjon selv. Intervallamming i nesten 4 uker..fortsatt mye melk. Jenta momi tømmer bryst sjeldent. Fikk beskjed om håndmelke bare lite gran hvis det er mye spreng. Det er ganske vindt og ubehagelig med spreng. Hun spiser så forskjellig fra dag til dag.

Fikk beskjed om det både på sykehuset og helsestasjonen. De sa det ikke økte produksjon uten sugerefleksen som er fra pumpe eller barnet. Vanskelig...forskjellig svar alt etter hvem du spør. Blir så frustrert. Lyst å gi opp hele amminga...

Fikk beskjed om det både på sykehuset og helsestasjonen. De sa det ikke økte produksjon uten sugerefleksen som er fra pumpe eller barnet. Vanskelig...forskjellig svar alt etter hvem du spør. Blir så frustrert. Lyst å gi opp hele amminga...

Hvor gammel er babyen din?
Ja..jeg kjenner meg godt i det du sier...trist og frustrerende..jeh gråter nesten hver gang jeg ser at min lille irriterer seg og nekter brystet..
Hun er 5uker gammel. Jeg håper at hun kommer til å spise mer snart..
Så deilig å ha bryst uten spreng:)

Hvor gammel er babyen din?
Ja..jeg kjenner meg godt i det du sier...trist og frustrerende..jeh gråter nesten hver gang jeg ser at min lille irriterer seg og nekter brystet..
Hun er 5uker gammel. Jeg håper at hun kommer til å spise mer snart..
Så deilig å ha bryst uten spreng:)

5 uker i dag..

Back
Topp