• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

1 barn

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Noen av dere som bare har 1barn, og fornøyde med det?
Jeg har en datter, og vil ikke ha flere barn. Men når jeg sier det til noen blir de liksom sjokkert, å sier sånne ting som: du må da gi dattra di søsken, bla bla... Føler meg presset til å få flere barn...

Nå er ikke jeg den rette til å si noe siden jeg har 3, men det har da f**** ikke de noe med.
Det er deres liv, det er dere som skal leve det, dere bestemmer

Det er ingen som har noe med hvor mange unger folk får.
Hadde det ikke hvert for at lillebror kom som en overraskelse, hadde det bare blitt eldste. Hu var 8,5 år nå lillebroren ble født og jeg kjente ikke på noe savn etter flere barn før jeg ble gravid med han.

Jeg har 1 barn.
HAr lyst på flere, men vet ikke om helsa strekker til.

Jeg får høre det samme. og flere maser på meg om å bli gravid. Særlig mamma. For noen mnd sa jeg til henne at jeg vil ikke høre et eneste ord til fra henne om det. Jeg bestemmer meg for hvis, om og evt når, og om jeg ikke får flere. Det har hun ingenting med, og inntil hun slutter å spørre så kan hun slutte å snakke med meg i det hele tatt.
Hun har ikke spurt siden det.

Og om noen blir sjokkert når du sier at du ikke vil ha flere, så bare se likegyldig på dem og si vi er alle forskjellige. Slik føler jeg det. Jo mer likegyldig du er til deres reaksjoner, jo mindre spør de. Så kan de få tenke hva de vil :)

Vi har bare et barn og føler oss ferdig. Ingen av oss ønsker oss flere og vi er veldig fornøyde med bare et barn. Skal aldri si aldri, men hvertfall ikke med det første.
Mange som reagerer på det, men vårt liv, vårt valg :)
Følte veldig på presset når guttungen var mindre.

Det er det jo ingen som har noe med. Man kjenner seg selv best. Nå har vi akkurat fått nr 2. Men fy for ett mas det var etter at nr 1 ble 1 år. Vi prøvde i 11 mnd før jeg ble gravid og da merket jeg veldig godt hvor mye folk faktisk maser om dette. Er helt merkelig at man liksom skal automatisk ønske seg flere barn. Vi visste at vi ville ha to barn men det var det ingen andre som visste eller hadde noe med. Du får gjøre der du føler er rett. Jeg ville nok svart de personene som maser etterhvert.

Jeg har 2 brødre..
1 jeg ikke tåler tryne på og 1 som jeg aldri ser. Ikke alle søsken kommer overens og kan være oppskrytt ;)

Gjør det du mener er best for deg og din.
Jeg har 11 år mellom mine barn. Og junior har mast veldig på søsken i mange år nå. Jeg valgte å få 1 til, men fordi jeg selv hadde lyst og ork. Ikke pga andre :)

Vi har 1 men ønsker ossflere men ser ikke ut til at vi får det.
Det er et vannvittig mas om søsken til han for enebarn har det så grusomt

Min nærmeste venninne og hennes mann har ett barn. De er veldig tydelig på at de ikke skal ha flere. Selv vokste jeg opp som enebarn, var mye med venner og hadde besøk, så har aldri savnet søsken.

Det er ditt/deres valg hvor mange barn dere skal ha, og jeg synes det er ufint av andre å mase om at dere skal få flere.

Fikk også mye mas mtp min eldste, selv om jeg var alene med han i flere år... Nå ble det en til på oss, men det var i grunn bare sånn passe planlagt.
Jeg hadde levd helt fint med et enebarn.

Du skal IKKE føle deg presset til å få flere barn. Hvor mange barn en ønsker å få er en privatsak! Ikke noe noen har med å gjøre. :)

Nå har jeg to da.. Men vil bare si at folk er ILLE til å si det samme om meg!!!!!!!!
Og nå er situasjonen min sånn at jeg aldri i hele mitt liv har sagt at jeg ønsker barn, men plutselig sto jeg med positiv test og var da 3mnd på vei så det var bare å holde pusten å hive seg i det! Jeg ønsket søsken til førstemann med en gang han ble født (nettop fordi jeg ville gi han søsken, men det var noe jeg selv ønsket) og 20mnd etter kom lillebror.
Jeg har ikke angret ett sekund og jeg er glad den overraskelsen kom så jeg får oppleve denne lykken, men uansett hvor mange ganger jeg sier jeg er ferdig maser folk og de fnyser nesten av meg og påstår blankt at JEG VIL ha flere...... Jeg sier ganske klart ifra hva jeg mener når folk sier sånt, og jeg har spart til sterilisering en stund, men folk maser og påstår at JEG ØNSKER fler :/
Det er merkelig, det er en merkelig ting å si.. Det er en merkelig ting å blande seg inn i og det er merkelig å o det hele tatt nevne noe om det....
Andre mennesker har ikke noe med ditt liv og dine ønsker og dine valg å gjøre!!! Her må man bare kjenne på sin egen magefølelse og drite en laaaaang en i besserwissere som tror de forstår ditt liv bedre enn deg selv XD

Har 1 og føler akkuratt nå det er nokk, men jeg er ennda ung så tid for å forandre mening kan komme.. har å hatt det samme maset siden den lille ble født om når kommer nestemann og at han må jo få søsken. Men dette har ingen noe med. Velger å ignorere dem å så får vi ta det valget som vi ønsker i stede for å gå under press for andre.

Vi har ei jente, og er foreløpig fornøyd med det. Sånn som det er nå ønsker vi ikke flere barn, men dette er jo noe som kan endre seg. Får også en del kommentarer på at vi må gi henne søsken, er så synd i enebarn som må ta seg av gamle søsken alene osv osv...

Er gravid med nr 2 jeg da men husker jeg såvidt hadde fått ut første før spørsmålene begynte å komme når vi skulle ha nestemann. Synes folk ikke har noe med verken hvor mange barn folk får eller når evt søsken kommer. Det er kun foreldrene som bestemmer det

Vi har ei jente, og er foreløpig fornøyd med det. Sånn som det er nå ønsker vi ikke flere barn, men dette er jo noe som kan endre seg. Får også en del kommentarer på at vi må gi henne søsken, er så synd i enebarn som må ta seg av gamle søsken alene osv osv...

Vi har bare 1 barn. Han får heller småsøsken i form av ei katt ;)
Jeg har ikke helse til å gå gravid igjen, og mannen ville ikke ha barn i utgangspunktet, så guttungen kom som et sjokk på oss begge, men angrer ikke på at jeg beholdte.
Lukker ørene når familie sier at det er synd i guttungen som ikke får søsken.

Det er helt og holdent ditt/deres valg, men andre kommer alltid til å si sin mening. Uansett om man bare vil ha ett barn, to barn, tre barn eller flere, så har andre alltid noe "negativt" å si.. slik er det bare. Jeg har selv to barn nå, minstemann er 14mnd, og kunne virkelig tenkt å bli gravid igjen nå, men flere rundt meg er påpasselig å si ofte nok at "du må vente noen år før du får neste nå" "få deg en god jobb/utdanning og hus i alle fall" osv.... og slike kommentarer er også forferdelig unødvenige syns jeg :(

Man gjør d som er riktig for seg og sin familie,ikke for alle andre i rundt:) vi har snart seks barn,og vi trives veldig med d!:) er meninger om d også,men vårt valg enkelt og greit:)

Back
Topp