1-2-3 KNIIIIIIIIP !

Jeg begynnte med knipeøvelser i forje svangerskap. I starten hadde jeg en post-it på baderomsspeilet der det sto knip. Så gjorde jeg knipeøvelser hver morgen og kveld mens jeg pusset tennene. Nå går det på automatikk. Aldri vært plaget med lekkasjer verken under eller etter forje svangerskap.

Bekkenbunnstreningen blir utført korrekt når musklene løfter seg opp og inn i bekkenet uten medbevegelse av mage, sete og lårmuskler.

Eller man kan få hjelp av fysioterapeut med litt kunnskap på området til å lokalisere de rette musklen. Når man først har funnet de, vet man det. Samme muskler som man bruker for å stoppe urinstrålen når man tisser.

Kniper hver dag :-) Fysioterapeuten min er veldig flink å minne meg på der :-) Merker det hjelper. Syns det var vanskelig å gjøre riktig med en gang, men nå går det fint. En god huskeregel : "det skal ikke synes på utsiden at du kniper"

Kan ikke si jeg er flink til dette..kniper kanskje en gang annenhver mnd :o

Glemmer det vel egentlig ikke, men synes ærlig talt det er litt vanskelig... må virkelig tenke meg om for å treffe riktig :hilarious:

Jeg lærte at da er det lettest å gjøre det når man skal tisse! :p tiss litt, hold igjen i 10 sek, tiss litt, hold igjen 10 sek, tiss litt og hold igjen 10 sek..
Ikke så lett for tisser så lite om gangen, men får vertfall lært inn øvelsen :)

Fikk tips av kiropraktoren i dag om at en bør slutte ca en mnd før fødsel for at en skal kunne slappe skikkelig av når en skal føde? Noen andre som har hørt det?

Tror de fleste av oss glemmer dette.. Så, en liten påminnelse:p :D

Jeg har vært helt nazi på dette siste uken etter at jeg tisset litt på gynekologen ved siste innvendige ultralyd! Merket plutselig da at kontrollen der har sluppet litt kan man si.. :p

Back
Topp