1 årsdag :D

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Nå kommer vel ettårsdagene på rad og rekke blandt Mai-gjengen :D

Jeg lurer på når deres har bursdag og om/hvordan dere skal feire?
Bilder av pynt og tips er selvsagt velkomment!
:)
 
Bursdag 6.mai, og mamma'en gleder seg stort. Vi blir nok å ha familieselskap (stor familie) + faddere og noen nære venner. Siden jeg er veldig glad i å stelle i stand til selskaper blir det nok både mat og kaker :) Pynt å slikt får vi komme tilbake til, har ikke fått oversikt over hva som finnes i den store verden enda :)
 
Lillegutt har bursdag 20 mai og vi har også stor familie. Vi skal feire jenta i huset samtidig så her blir det i hvertfall rosa og blå metallic ballonger og stæsj :D Vet ikke helt om jeg skal tørre å dekorere med så mye lys og duker :p
 
Lillegutt har bursdag 20 mai og vi har også stor familie. Vi skal feire jenta i huset samtidig så her blir det i hvertfall rosa og blå metallic ballonger og stæsj :D Vet ikke helt om jeg skal tørre å dekorere med så mye lys og duker :p

Så artig! :) Jeg har alltid kjøpt papir eller plastikk duker til bordene når vi har feiret barnebursdag :p Veldig kjekt, å bare hive etterpå :) Levende lys er ikke aktuellt, husker vennina mi svidde av "halve" håret sitt i en barnebursdag en gang. Kan le av det nå, men det var lite artig den gang :p
 
Lillegutt har bursdag 20 mai og vi har også stor familie. Vi skal feire jenta i huset samtidig så her blir det i hvertfall rosa og blå metallic ballonger og stæsj :D Vet ikke helt om jeg skal tørre å dekorere med så mye lys og duker :p

Så artig! :) Jeg har alltid kjøpt papir eller plastikk duker til bordene når vi har feiret barnebursdag :p Veldig kjekt, å bare hive etterpå :) Levende lys er ikke aktuellt, husker vennina mi svidde av "halve" håret sitt i en barnebursdag en gang. Kan le av det nå, men det var lite artig den gang :p
 
Så artig! :) Jeg har alltid kjøpt papir eller plastikk duker til bordene når vi har feiret barnebursdag :p Veldig kjekt, å bare hive etterpå :) Levende lys er ikke aktuellt, husker vennina mi svidde av "halve" håret sitt i en barnebursdag en gang. Kan le av det nå, men det var lite artig den gang :p
Aha! Papirduker er nok tingen, det hadde jeg glemt :p Jeg kjøpte hvit velour på Jysk og har brukt dem til festligheter. Men da går vi for papir i år! Blir nok bare lys på kakene til jenta (fjortiz tenk..! :p ) Vil nødig dele ut brannslokningsapparater og parykker :D

Hva skal bursdagsbarnet få å spise?Jeg tenker å lage en gulrotcupcake med litt Glasur og kanskje 1 kakelys på :)

Gave fra oss er det litt verre med... Trenger så mye men kan ikke få alt heller :p
 
Her er det 1 årsdag 23 april. Og den feires i campingvogna på tur sørover
Storebror har fått egen pyntet kake til alle sine (3) bursdager. Og så skal ikke lillemor få egen kake? Alle kakepynte/bake tingene mine er pakket vekk og gått med flyttebilen på den tiden. Må finne på noe kjenner jeg.
 
Her blir lillemann 1 år den 17 april, så blir feiring den 18 :) Da blir det blå ballonger, en egen liten bamse kake til han med 1 års lys på pluss at jeg skal bake marsipankake med bildet av han på :)
 
Gleder meg til bursdag! Snuppa her fyller den 21. April, og vi har en sjenert snupp og liten leilighet, så vi deler opp feiringen over 2 helger. Altså 19. April og 25 (som også er min burdag), så feirer vi med litt forskjellig av familie og venner. Det blir noe kaker og småsnacks servert, men pynt har jeg ikke tenkt så mye på... snuppa synes ballonger er gøy, det gjør dessverre ikke jeg. Men et par går vel greit.
Lys på kaken må til, noen gøye servietter hun kan rive istykker, og så en liten krone :p hehe. Svoger baker fantastiske kaker, så han tar med en liten overraskelse :D
 
Forslag til mat/kaker i selskapet? Jeg har lyst til å bake 1 kake per selskap. En gulrotkake og en eplekake. Men trenger jeg noe mer? Noe annet en kake f.eks? Vi blir sånn ca 10 stk per selskap inkludert babyer, og svogeren min og tante tar nok med en kake per selskap også.
 
Vi feira dagen 4.april, hun hadde bursdag 3. :) hadde bare kaffi-selskap med besteforeldre, oldeforeldre, onkel og tanter. Pappan lagde en liten kake som hun fikk spise selv, ble fryktelig grisete, men snuppa stoooorkoste seg ;)
Vi gjorde altså ikke allverdens ut av det, men det var en kjempefin bursdag uansett :D
 
Vi skal feire 3/5, som var min termindato. Det er en søndag, og jeg føler det er en grei dag, mtp at vi ikke "ødelegger" helgen til folk. Vi skal kun ha nærmeste familie og faddere. Vi er stor familie, pluss at alle har barn omtrent - så vi blir 20 stk. Synes i utgangspunktet det er alt for mange, men sånn er det når man har stor familie.

Her står det grilling på agendaen, og kake til dessert. I familien vår er det tradisjon at babyene får sin egen kake som de får spise med hendene. :smiley-angry003
Til min store fortvilelse.
Skal kjøpe verdens største smekke med armer og det hele. Ser for meg masse klin... :smiley-chores020

Blir helt sentimental bare ved tanken på at de allerede er 1 år snart....:sad010
 
Da har vi feiret 1års dag 2 ganger, over 2 helger, inkludert sammen med min bursdag i dag :)

Vi har feiret med egenbakt kake begge gangene, (eplekake + bløtkake sist helg, gulrotkake i dag) sammen med litt voksenmat i form av lefserull med spekemat eller røkelaks å velge i.

Det har vært med 1 baby/småtass begge feiringene, så snuppa har hatt litt å leke med :) Enkelt pyntet bord, men tallerkener og glass i plastikk, siden snuppa og småtassen griper etter alt de ser på bordet. Mange fine og praktiske gaver ble det og :)

Morro med en liten 1-årig prinsesse i hus :D Men jammen har dette året gått fort, når jeg tenker over det!
 
Da har vi feiret 1års dag 2 ganger, over 2 helger, inkludert sammen med min bursdag i dag :)

Vi har feiret med egenbakt kake begge gangene, (eplekake + bløtkake sist helg, gulrotkake i dag) sammen med litt voksenmat i form av lefserull med spekemat eller røkelaks å velge i.

Det har vært med 1 baby/småtass begge feiringene, så snuppa har hatt litt å leke med :) Enkelt pyntet bord, men tallerkener og glass i plastikk, siden snuppa og småtassen griper etter alt de ser på bordet. Mange fine og praktiske gaver ble det og :)

Morro med en liten 1-årig prinsesse i hus :D Men jammen har dette året gått fort, når jeg tenker over det!
Gratulerer så mye til dere begge!!
Høres ut som dere har kost dere masse:)
 
Da var 1 årsdagen over her i huset. Vi var ikke hjemme når dagen var og ble feiret. Fikk "låne" hus av et vennepar. Der ble det invitert til kakefest. Egen bløtekake til 1 åringen, og ostekake og bløtekake til de andre. Fikk selvsagt spise kaka si selv. Eller spise og spise. Ingenting gikk inn i munnen, men hun og vi andre hadde det morsomt.

Mange fine gaver ble det på frøkna også. Så nå har vi litt dukker og jenteleker i huset også. Ikke bare biler og slikt.

Gratulerer så masse til dere andre som har hatt 1 års feiring, og velkommen etter til dere andre.
 
Back
Topp