❤️Jubel-tråd❤️

Oi da er det litt ulik praksis hos legene for jeg blir så innmari syk når jeg flyr så jeg tar alltid postafen da og når vi skulle fly i mars så jeg på pakka at ikke gravide skulle ta det. Så sg ringte legen og spurte han og fikk til svar at det måtte jeg ikke ta og hvertfall ikke i begynnelsen av svangerskapet når barnet drev og utviklet organer....... ????
Jeg skal til han på kontroll i kveld så da skal jeg jammen spørre, for dette syns jeg var rart..
Ja, jeg ser det er veldig ulik praksis. Min lege sa at det var tryggere for gravide å bruke postafen enn paracet - og at postafen er det eneste de trygt gir til gravide med allergier osv.
Men jeg er enig i at man kun bør ta medisiner om man absolutt må - men hør absolutt med legen din igjen.

Oi da er det litt ulik praksis hos legene..Jeg skal til han på kontroll i kveld så da skal jeg jammen spørre, for dette syns jeg var rart..

http://www.relis.no/Publikasjoner/2011/Trygg_Mammamedisin_nettjeneste_for_gravide

Legen din kan ta en titt på denne linken hvis han er usikker. Tjenesten Trygg Mammamedisin skriver "Postafen og Phenergan er anbefalt som førstevalg ved behov for medisiner mot svangerskapskvalme. Vi har lang erfaring med Postafen og Phenergan når de brukes av gravide og det er ikke vist skader på barnet eller svangerskapsforløpet. Du kan trygt bruke en av disse to i de doser som legen har anbefalt."

Jubler for at jeg elsker å gå gravid, til tross for kvalme og andre fæle ting :-D

Taster på iPhone!

Lykke! I dag har jeg ikke tatt vitaminpillene og jeg har null kvalme, god matlyst og energi!
Jeg er god og mett for for første gang på mange uker :D

Jeg også blir utrolig kvalm av mine.. Er jo lite poeng når man bare spyr de opp igjen :P

Taster på iPhone!

Jeg også blir utrolig kvalm av mine.. Er jo lite poeng når man bare spyr de opp igjen :p

Taster på iPhone!

Hvilke tar du?

Jeg tok kun omega 3 sist svangerskap som tilskudd etter avtale med legen.
De tok blod og hårprøver som viste at jeg hadde nok vitaminer gjennom kost og legen mente at fordi jeg ved ekstra tilførsel fikk for mye av et bestemt vitamin ble jeg dårlig.
Synderen sist gang var folat fordi jeg spiste mye brød og pasta og i tilleg drakk alkoholfritt øl som tørstedrikk.

Jeg trodde kanskje den var synderen denne gang og men i dag har jeg tatt kun folat og ikke folat med multivitaminen. Det funket bedre så det kan ha vært noe annet.

Hvilke tar du?

Jeg tok kun omega 3 sist svangerskap som tilskudd etter avtale med legen.
De tok blod og hårprøver som viste at jeg hadde nok vitaminer gjennom kost og legen mente at fordi jeg ved ekstra tilførsel fikk for mye av et bestemt vitamin ble jeg dårlig.
Synderen sist gang var folat fordi jeg spiste mye brød og pasta og i tilleg drakk alkoholfritt øl som tørstedrikk.

Jeg trodde kanskje den var synderen denne gang og men i dag har jeg tatt kun folat og ikke folat med multivitaminen. Det funket bedre så det kan ha vært noe annet.

Først tok jeg disse lifecare gravid tablettene eller hva de heter.. Nå tar jeg kun folat og omega-3, men blir like kvalm av alt :/

Taster på iPhone!

Jubler for ferdig med første svangerskapskontroll, går ikke lenger an å tro at dette ikke skjer;)

Huff ikke noe morsomt å bli kvalm

Endelig :-)
I dag er det første time hos legen, har jo vært på tidlig ultralyd i uke 8, men da på GU.
er på 10+0 i dag <3
Skal bli godt å være i gang med kontroller nå :-)

Jubler for 12 uker idag ❤️ at jeg har under 200dager igjen, og for at jeg er i 4.svangerskapsmåned!! Ooooog ikke minst, at livet smiler :) :) :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jubler for innkalling til oul!! ❤

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Åååh, misunnelig.. 10dager siden jeg var på 1.kontroll men ingen innkallelse enda. Når var du?

Åååh, misunnelig.. 10dager siden jeg var på 1.kontroll men ingen innkallelse enda. Når var du?

10 dager siden eg også var på 1.kontroll. Hadde trodd eg måtte vente lenger. Den kommer nok over helgen skal du se ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg var på første kontroll på tirsdag og torsdag lå timen i postkassa. Gikk fort gitt :)

♡ Termin 9 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Back
Topp