❤️IKM uke 42❤️

Prøver og Håper - 32 - B2 - PP5- EL: ca. 1.10- IKM Ca 15.10

Sykluslengden har variert etter uttak av spiral i slutten av mai:

Syklus 1: 32 dager (altså rett etter uttak)

Syklus 2: 25 dager
Syklus 3: 26 dager
Syklus 4: 27 dager

Kortere sykluser enn vanlig. Jeg har vanligvis 28-dagerssykluser.


Syklus 4/PP4 var første gang jeg brukte EL-tester. Da kom EL først på CD17, og mensen kom 11DPO. Flere som opplever syklus-krøll etter uttak? Når pleier det å stabilisere seg? Og kan man bli gravid på sen EL?
 
Herregud, jeg regna feil! Var 27 juni, måtte dobbelt sjekke. Henger liksom ikke helt med i dag føler jeg. Første dagen uten kaffe så endte med og sove 10 timer :angelic: blir litt uvant å gå fra 6 kopper om dagen til 0. Blir spennende å se hva vi faller på denne mnd, blir ikke så langt fra hverandre.
Haha, helt vilt at du sov SÅ lenge! Åpenbart en stor overgang for kroppen din:hilarious:
 
Prøver og Håper - 32 - B2 - PP5- EL: ca. 1.10- IKM Ca 15.10

Sykluslengden har variert etter uttak av spiral i slutten av mai:

Syklus 1: 32 dager (altså rett etter uttak)

Syklus 2: 25 dager
Syklus 3: 26 dager
Syklus 4: 27 dager

Kortere sykluser enn vanlig. Jeg har vanligvis 28-dagerssykluser.


Syklus 4/PP4 var første gang jeg brukte EL-tester. Da kom EL først på CD17, og mensen kom 11DPO. Flere som opplever syklus-krøll etter uttak? Når pleier det å stabilisere seg? Og kan man bli gravid på sen EL?
Velkommen til oss!❤️ Jeg har lagt deg inn :joyful:

Tok ut en spiral en gang for mange år siden, men husker lite av hvordan overgangen var for å være ærlig. Vet bare at når jeg hadde spiral var syklusen på rundt 30-31 dager, og når jeg gikk over til piller ble den på 28 dager.

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, du kan absolutt bli gravid selv om EL er sen.
 
Gjør dere noen endringer i kosthold. mens dere prøver? Jeg har ikke gjort det hittil, men lurer på om jeg skal bli mer bevisst rundt godteri-inntak og kaffe + pepsi max. Jeg kan lett drikke 1 liter kaffe +, og sikkert det samme med pepsi. Men kan også drikke et glass om dagen. Siden det ikke har klaffet de første 4 pp, blir jeg jo litt utålmodig. Tenker å moderere inntaket litt, og holde meg til godteri på lørdager.
 
Gjør dere noen endringer i kosthold. mens dere prøver? Jeg har ikke gjort det hittil, men lurer på om jeg skal bli mer bevisst rundt godteri-inntak og kaffe + pepsi max. Jeg kan lett drikke 1 liter kaffe +, og sikkert det samme med pepsi. Men kan også drikke et glass om dagen. Siden det ikke har klaffet de første 4 pp, blir jeg jo litt utålmodig. Tenker å moderere inntaket litt, og holde meg til godteri på lørdager.
Jeg kommer til å gjøre noen endringer denne pp’en. Først og fremst knyttet til kaffe/koffein og til ananas i dpo-land. Jeg er ganske moderat på kaffe fra før, med maks 1 kopp om dagen, noen dager ingen. Men kan også drikke sort te ved siden av. Samlet sett blir det nok litt for mye. Begynner ikke å begrense inntaket før mot slutten av mens, mest fordi jeg syns synd på meg selv når jeg har mensen :hilarious:

Ellers skal jeg steppe opp gamet i forhold til sunne matvarer. Laks, avokado og egg spiser jeg ofte, men skal prøve å få i meg mer gulrot, valnøtter, granateple, og kanskje chiafrø eller quinoa også.

Fra 1 DPO kjører jeg på med ananas daglig frem til 6 DPO:joyful:

Morsomt å høre hvilke grep dere andre tar!
 
Yavanna84 - 39 - b2 (hans første) - PP sluttet å telle - EL ca 1.10 - IKM 15.10

Har hatt en pause fra forumet en stund, men nå har jeg lyst å være med i en IKM-gruppe igjen. Satser på at det er vår tur nå, og krysser fingrene for mange positive tester i denne gruppa!
 
Yavanna84 - 39 - b2 (hans første) - PP sluttet å telle - EL ca 1.10 - IKM 15.10

Har hatt en pause fra forumet en stund, men nå har jeg lyst å være med i en IKM-gruppe igjen. Satser på at det er vår tur nå, og krysser fingrene for mange positive tester i denne gruppa!
Velkommen skal du være!❤️ IKM-grupper kan være skikkelig koselige! Og håper det klaffer for dere nå!!
 
Back
Topp