❤️IKM Uke 22 ❤️

Oi så rart.. kan kanskje ha vært en ny kjemisk da.. får håpe det ikke klusser til syklusen din :Heartpink

Denne kvalmen er kjempemerkelig, er fremdeles veldig kvalm. Jeg slet veldig med kvalme og oppkast i første svangerskapet, men ja.. det er jo helt blendahvit i dag og.
Jaaa nå følger jeg HVER eneste syklus de 5 månedene etter uttak av hormonspiral har vært forskjellig! Det driver meg gal :arghh: Vil nok ikke bruke hormonspiral igjen…

Da er jo kvalme et veldig tydelig graviditetstegn for deg da. Har du gått av medisinen? Kanskje vente en dag til?

9 dpo og blenda test, men det er jo tidlig enda og i tillegg har jeg ikke tempa så vet ikke nårtid EL skjedde. Kan være alt fra 7-9 dpo… :nailbiting:

Har såå hodeverk i dag og har glemt Paracet hjemme. Må bare holde ut! I tillegg har jeg enda masse utflod :bored:
Spennende, de kan jo være gravidsymptomer. Fikk mye utflod før positiv test sist (senere kjemisk, men kan være et gravidsymptom). Denne gangen tørket jeg helt opp før blødning.. ikke at JEG er noe fasit akkurat - nytt hormon-sirkusshow HVER syklus føler jeg :jokercolor

Jaaa nå følger jeg HVER eneste syklus de 5 månedene etter uttak av hormonspiral har vært forskjellig! Det driver meg gal :arghh: Vil nok ikke bruke hormonspiral igjen…

Da er jo kvalme et veldig tydelig graviditetstegn for deg da. Har du gått av medisinen? Kanskje vente en dag til?
Hadde helt glemt hvor utrolig slitsomt det er å være så kvalm. Huff hvis jeg blir gravid igjen håper jeg at kvalmen uteblir!

Ja har gått av cyclogest. Leste at det kan gi kvalme.. har bare ikke reagert sånn på det tidligere.. dette er 3. syklusen jeg går på det.
Har time med fertilitetssenter i morgen. Fikk beskjed om å ta kontakt om jeg ikke hadde blitt gravid innen denne tid.

Haha oh no så fortvilende med ustabil syklus.. skjønner godt frustrasjonen! Det sies vel at det kan ta opp til ett år etter man sluttet på prevensjon før det stabiliserer seg. Håper det ikke tar så lang tid da :Heartpink

Hadde helt glemt hvor utrolig slitsomt det er å være så kvalm. Huff hvis jeg blir gravid igjen håper jeg at kvalmen uteblir!

Ja har gått av cyclogest. Leste at det kan gi kvalme.. har bare ikke reagert sånn på det tidligere.. dette er 3. syklusen jeg går på det.
Har time med fertilitetssenter i morgen. Fikk beskjed om å ta kontakt om jeg ikke hadde blitt gravid innen denne tid.

Haha oh no så fortvilende med ustabil syklus.. skjønner godt frustrasjonen! Det sies vel at det kan ta opp til ett år etter man sluttet på prevensjon før det stabiliserer seg. Håper det ikke tar så lang tid da :Heartpink
Ja den kvalmen unner jeg ingen!! Jeg har emetofobi (fobi mot oppkast) så skulle virkelig ønske det var noe man slapp i svangerskap :Heartpink Har så ekstremt vondt for de som sliter med det, verste følelsen i verden å være kvalm!

Hva sier de om å bli gravid på cyclogest egentlig? Har de noe «gjennomsnittlig» tidsvindu på at de fleste blir gravid innen xx.?
Blir interessant å høre hva de sier da.

Ja, leste at det kunne ta et halvår etter uttak før syklusen ble stabilisert igjen. Jeg angrer meg selvsagt nå for at jeg ikke tok ut tidligere :facepalm: Men følte meg jo aldri klar.. Er jo 5 år eldre siden sist jeg ble gravid også såehhhh my smøre meg med tålmodighet sikkert. Som sagt lettere sagt enn gjort når aldersspennet blir større og større :arghh: Blir minst 5,5 år i mellom nå

Ja den kvalmen unner jeg ingen!! Jeg har emetofobi (fobi mot oppkast) så skulle virkelig ønske det var noe man slapp i svangerskap :Heartpink Har så ekstremt vondt for de som sliter med det, verste følelsen i verden å være kvalm!

Hva sier de om å bli gravid på cyclogest egentlig? Har de noe «gjennomsnittlig» tidsvindu på at de fleste blir gravid innen xx.?
Blir interessant å høre hva de sier da.

Ja, leste at det kunne ta et halvår etter uttak før syklusen ble stabilisert igjen. Jeg angrer meg selvsagt nå for at jeg ikke tok ut tidligere :facepalm: Men følte meg jo aldri klar.. Er jo 5 år eldre siden sist jeg ble gravid også såehhhh my smøre meg med tålmodighet sikkert. Som sagt lettere sagt enn gjort når aldersspennet blir større og større :arghh: Blir minst 5,5 år i mellom nå
cyclogest hjelper dessverre ikke med å bli gravid, men hvis man har blitt gravid så hjelper den til at man forblir gravid og ikke mister. Tenkte å høre om jeg kan få letrozol som gir større sjanse for å bli gravid. Eller otrivelle.. kan ikke så mye om det, så får høre med legen i morgen :)

Åh herregud hva gjør man om man har emetofobi? Må man kaste opp så er det jo ganske uungåelig :confused:

Skjønner godt at du kjenner på følelser av anger.. det gjør jeg og mtp at vi ikke begynte å prøve på nr2 tidligere.. men jeg var heller ikke klar, som deg.. ikke lett det der!

Åh, så unødvendig. Jeg ser at urinen ikke er særlig optimal å teste på, men klarte jeg å la være..? Neida! :hilarious:
Jeg ser fortsatt skygge på tidligtester, men igjen, per nå er det bare skygge. Jeg får se om jeg klarer å la være å teste mer idag (haha, who am I kidding??).
Ser antydning til en grå strek på den blå også… spennende :)

Har ikke testet siden torsdag morgen siden jeg var redd for å få negativ test, men har følt meg ganske sikker på grunn av symptomene. Måtte derfor sjekke på veldig utvannet urin etter jobb i dag, og da var det ingen tvil :Heartred:Heartred Føler meg så utrolig takknemlig!!

Vedlegg

• IMG_4225.jpeg
    IMG_4225.jpeg
    1 MB · Visninger: 109
Har ikke testet siden torsdag morgen siden jeg var redd for å få negativ test, men har følt meg ganske sikker på grunn av symptomene. Måtte derfor sjekke på veldig utvannet urin etter jobb i dag, og da var det ingen tvil :Heartred:Heartred Føler meg så utrolig takknemlig!!
Gratulerer så mye :love017 Har ikke skrevet deg opp på listen. Vil du at jeg skal sette deg opp? :love017

Last edited:
Omg gratulerer så mye :woot: :happy093 :Heartbigred

Gratulerer! Litt ekstra digg å se det med skrift - det var jeg også heldig å få i dag. Håper resten av gjengen følger etter gjennom uka! :Heartred

Ja!!! Seee:happy093
Er så godt å se jevn/normal økning. Dette gir meg troa på å kunne gå til termin! :love017 (Selv om jeg naturligvis også kjenner på litt frykt innimellom) Men alt føles annerledes denne gangen!
Så utrolig gøy og ikke minst koselig :love017 Så glad på dine vegne :happy093

Back
Topp