❤️IKM uke 18 ❤️

Hadde positiv el-test i går ettermiddag. Testet på nytt i dag. Da var streken litt svakere, men fortsatt positiv. Tenker å ta en ny test i morgen igjen for å sjekke at den er negativ igjen. Er helt ny på dette med å teste etter el. Er el i dag, i morgen eller var det i går tror dere? Og når blir i så fall 1 dpo?

Hadde positiv el-test i går ettermiddag. Testet på nytt i dag. Da var streken litt svakere, men fortsatt positiv. Tenker å ta en ny test i morgen igjen for å sjekke at den er negativ igjen. Er helt ny på dette med å teste etter el. Er el i dag, i morgen eller var det i går tror dere? Og når blir i så fall 1 dpo?
Hmmm, blir aldri helt klok på dette selv. Om din ble svakere på kvelden, så mulig eggløsning skjedde i løpet av kvelden eller natta? 1DPO kanskje i dag, eller i morgen?

Jeg hadde positiv eltest 16 og 17 nå. Tempen gikk ned 17, opp igjen 18 og 19. Så kanskje eggløsning var den 17, selv om eltest ikke var negativ før 18.

Nyinnkjøpt i dag. Andre gangen det har skjedd med el-tester fra makesure. Må virkelig begynne å huske og sjekke datoer.
20240419_153026.jpg

Til gjengjeld så virker det som det endelig skjer noe da :joyful:

20240419_153412.jpg

Her er det lite som skjer på testene:dead: Begynner å få eggløsningsslim nå, øm i magen som jeg pleier å bli, så tipper vi er der i løpet av helgen. Hver syklus blir jeg fortvilet over lite utslag på eggløsningstesten når jeg begynner å kjenne symptomer på eggløsning, men så plutselig er den positiv:)

Vedlegg

• IMG_4897.png
    IMG_4897.png
    718,6 KB · Visninger: 46
Her har alle el tester denne syklusen vært så negative at teststreken ikke har dukka opp engang… aner ikke hva som skjer, haha.. har mye symptomer på el forøvrig, utenom elslim.. ikm kan ikke komme fort nok for nå er jeg nysgjerrig :hilarious:

1 dpo og nå sier vi oss fornøyd med aksjelegging :smiley-angelic002 Har hatt god følelse ut i fra hvor ofte og hvor mye aksjer det har blitt tidligere, men så langt har det jo aldri klaffet. Så denne gangen skal jeg prøve å ikke tenke så fryktelig mye på det :smiley-ashamed004 (umulig, I know:laughing002)

Er 1 DPO. Har pga veldig mange måneder på letrozol nå en teori om at eggkvaliteten min blir dårlig når østrogenstigningen i forkant av EL er for svak og langvarig. Har hatt 5 dager med østrogenstigning før EL alle mnd utenom i januar, da hadde jeg 2 dager med det og ble gravid. Denne måneden hadde jeg 3 dager med østrogenstigning, så derfor krysser vi fingre og tær denne mnd og føler vi har litt mer håp enn vanlig. Vi har fått ny time til IVF-poliklinikken i juni og håper vi kan avlyse den timen igjen pga graviditet slik vi gjorde i januar

Eggløsningstestene slår ikke ut, bare negative eller lave. Bruker Eveline eggløsningstester. :arghh:

Er 1 DPO. Har pga veldig mange måneder på letrozol nå en teori om at eggkvaliteten min blir dårlig når østrogenstigningen i forkant av EL er for svak og langvarig. Har hatt 5 dager med østrogenstigning før EL alle mnd utenom i januar, da hadde jeg 2 dager med det og ble gravid. Denne måneden hadde jeg 3 dager med østrogenstigning, så derfor krysser vi fingre og tær denne mnd og føler vi har litt mer håp enn vanlig. Vi har fått ny time til IVF-poliklinikken i juni og håper vi kan avlyse den timen igjen pga graviditet slik vi gjorde i januar
Sniker :) Jeg har også erfart dette! Hadde høy i 3 dager, da ble jeg gravid men endte i kjemisk. Denne syklusen hadde jeg høy i 9 dager, ble ikke gravid denne syklusen :dead:

Sniker :) Jeg har også erfart dette! Hadde høy i 3 dager, da ble jeg gravid men endte i kjemisk. Denne syklusen hadde jeg høy i 9 dager, ble ikke gravid denne syklusen :dead:
Veldig interessant dette! Jeg har spurt både min egen gyn og spesialist på "ask pcos" om dette, men får bare som svar at dette ikke er forsket på og de vet ikke hvordan østrogenstigningen påvirker eggkvaliteten. Men takk for at du sier det, for det styrker min tro på at det er noe i det.

Veldig interessant dette! Jeg har spurt både min egen gyn og spesialist på "ask pcos" om dette, men får bare som svar at dette ikke er forsket på og de vet ikke hvordan østrogenstigningen påvirker eggkvaliteten. Men takk for at du sier det, for det styrker min tro på at det er noe i det.
Ja det må jo nesten være noe sannhet i det tenker jeg :scratch Skreiv feil forresten, hadde hele 15 dager med høy jeg :laughing021:dead:Men noe annet interessant jeg har hørt er at om man har veldig mange dager med høy, kan man ha testet for tidlig, da det er en «spike» i østrogen rett etter mensen, og monitor vil da plukke dette opp og da blir alt feil. Det kan egentlig stemme hos meg det også, da jeg hadde mensen i 9 dager sist, begynte å teste med monitor dag 9, dag 10 var den høy! Men hadde jo ikke eggløsning før CD26 den gangen… denne PP skal jeg vente med å teste til en stund etter mensen.

Har fortsatt vage smerter nede på høyre side, så usikker på om el er idag, om jeg er 1dpo, eller 2dpo som premom mener:bored: Influensafølelsen jeg pleier og få under el gav seg i går, så det er jo det. Usikker på om vi gav oss for tidlig med aksjelegginga også. Godt jeg aldri overanalyserer noe:hungry:

Screenshot_20240422_143225_Premom.jpg

Har fortsatt vage smerter nede på høyre side, så usikker på om el er idag, om jeg er 1dpo, eller 2dpo som premom mener:bored: Influensafølelsen jeg pleier og få under el gav seg i går, så det er jo det. Usikker på om vi gav oss for tidlig med aksjelegginga også. Godt jeg aldri overanalyserer noe:hungry:

Vis vedlegget 433258
Sniker! Jeg ville trodd eggløsning var CD19 på morgenen :) at du da er 1 dpo nå. De sier egget slipper 8-20 timer etter peak, men testen din er jo fortsatt positiv et døgn etter, så ville tenkt egget slapp rundt 20 timer etter peak❤️

Sniker! Jeg ville trodd eggløsning var CD19 på morgenen :) at du da er 1 dpo nå. De sier egget slipper 8-20 timer etter peak, men testen din er jo fortsatt positiv et døgn etter, så ville tenkt egget slapp rundt 20 timer etter peak❤️
Takk! Det var veldig oppklarende :joyful:

Back
Topp