❤️ IKM uke 32 ❤️

Førstegangsmamma2020

Gift med forumet
Vi som prøver :)
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Velkommen til IKM uke 32 :welcome

Ivrig som jeg er drar jeg igang gruppe for oss som havner i uke 32 ettersom jeg ikke kunne se at noen andre hadde startet denne :happy:

Har du lyst til å henge her og snakke om alt mellom himmel og jord er det bare å skrive følgende:

Brukernavn - alder - barnet du prøver på - nr. på prøveperiode (PP) - dato for (antatt) EL - dato for forventet menstrasjon (IKM)

Eks: Førstegangsmamma2020 - 39 - B3 - PP5 (1 etter MA) - EL 22.07 - IKM 09.08

Mandag 5. august:
  • Blanka-38-b3-pp3-el 22.07-IKM 05.08
  • Pjusken91 -32 -B2-pp8- EL 21/7-IKM 5/8
  • Linedanser - 32 - B2 - PP1 - EL 24.07. - IKM 04/05.08
  • Bkno3272272 - 30 - B2 - PP? - EL 22.07 (?) - IKM ~05.08.
  • Snøengelen - 28 - B1 - PP3 - EL 23.07 (usikker) - IKM 05.08 (usikker)

Tirsdag 6. august:
  • Sukkerspann - 33 - B2 - PP3 - EL 24.07. - IKM 06.08
  • 2njee - 29 - B2 - PP2 - EL 23/7 - IKM 6/8

Onsdag 7. august:
  • Hermine84 - 40- B4- PP ? (siden aug. 23, en SA og en MA) - EL 26.07 - IKM 07.08

Torsdag 8. august:
  • Lillesmurf25 - 36- B3 - PP 2 - EL 25/7 IKM 8/8
  • Trollemor - 41- B5 - pp3 - IKM - 5-8. august
  • HeltPåTur - 33 - b6 - ikm 8. August

Fredag 9. august:
  • MammaMaya - 40 - B4 - PP3 - EL 24.07 - IKM 09.08
  • Krippi95 - PP5 - B1 - EL usikker - IKM 8/9 august usikker
  • Juleek- 28 -B2- pp1- EL 26/7-IKM 9/8

Lørdag 10. august:
  • Lalaland - 30 - B2 - PP2 - EL 27.07 - IKM 10.08
  • Førstegangsmamma2020 - 39 - B3 - PP5 (1 etter MA) - EL 27.07 - ca. IKM 10-12.08
  • Førstegangsmamma2025 - 25 - B1 - PP3 - EL 27.07 - IKM 10.08
  • Fru.86 - 37 - B3 - PP2 - EL 29/7 - IKM 10/8
  • Kolibrien_ - 37 - B2 - PP7 - EL 28/7 - IKM 10/8
  • Snuppa89-b1- pp 12 eller 13 ( siden juli 23) - El 30.07 (positiv el test 29) og ikm 10.08
  • Orkide93 - 31 - B2 - PP1 - EL 27/7 - IKM 10/8
  • Babybobla - 31 - B2 - PP7 - EL 27/7 - IKM 10/8

Søndag 11. august:
  • Bollemor06 - 18 - b2 - pp2 - 20.07 (testet) - 11.08(ikm)
  • Maja82 - 41 - B2 - PP3 - EL 27/28 - fryseforsøk - 2/8, IKM 11/8
  • Sommerfryd - 33 - B3 - PP1 - EL 29/7 - IKM 11/8
  • Emfi - 27 - B2 - PP1 - EL 30.7 - IKM 11.8


Usikker:
  • Lillemo123 - 31 - B2 - PP 1 (2) - EL usikkert - IKM usikkert


Gravid :hug007:

  • Blanka-38-b3-pp3-el 22.07-IKM 05.08
  • HeltPåTur - 33 - b6 - ikm 8. August



TR :sad010:

  • 2njee - 29 - B2 - PP2 - EL 23/7 - IKM 6/8
  • Linedanser - 32 - B2 - PP1 - EL 24.07. - IKM 04/05.08


Byttet uke:
 
Last edited:
Sukkerspann - 33 - B2 - PP3 - EL 24.07 - IKM 06.08

Syklusen har vært litt tullete etter prevansjonslutt, og jeg er ganske usikker på datoene. Men denne runden har jeg bestilt eggløsningstester og skal tempe fra start, så håper det gir litt bedre oversikt :)

Flere som temper og/eller bruker eggløsningstester? Kom gjerne med tips til en nybegynner :p
 
Sukkerspann - 33 - B2 - PP3 - EL 24.07 - IKM 06.08

Syklusen har vært litt tullete etter prevansjonslutt, og jeg er ganske usikker på datoene. Men denne runden har jeg bestilt eggløsningstester og skal tempe fra start, så håper det gir litt bedre oversikt :)

Flere som temper og/eller bruker eggløsningstester? Kom gjerne med tips til en nybegynner :p
Jeg bruker også EL tester. Skulle gjerne tempet også, men har hørt man bør tempe til samme tid hver dag og at man bør få 4 timers sammenhengende søvn for at tempen skal stemme. Sover veldig urolig selv og hvis jeg skal ha 4 timers sammenhengende søvn må jeg nok sove borte fra både mann og barn … så holder meg kun til EL tester.

Er utrolig spent på denne pp’en.
Fikk TR i går etter å ha gjennomgått MA og påfølgende medisinsk abort etterpå (hadde kjemisk måneden før).
Virker som jeg blir ganske lett gravid, men er jo nesten 40 nå så meget mulig tiden begynner «å renne ut» for min del :sad015
Har heldigvis to små fra før av, men vi føler liksom at det mangler en i søskenflokken (hadde opprinnelig kun planlagt å få to)… så nå jakter vi på siste som kan gjøre trekløveret vårt komplett :love017

Håper vi får masse positive tester her om noen uker :happy119
 
Jeg bruker også EL tester. Skulle gjerne tempet også, men har hørt man bør tempe til samme tid hver dag og at man bør få 4 timers sammenhengende søvn for at tempen skal stemme. Sover veldig urolig selv og hvis jeg skal ha 4 timers sammenhengende søvn må jeg nok sove borte fra både mann og barn … så holder meg kun til EL tester.

Er utrolig spent på denne pp’en.
Fikk TR i går etter å ha gjennomgått MA og påfølgende medisinsk abort etterpå (hadde kjemisk måneden før).
Virker som jeg blir ganske lett gravid, men er jo nesten 40 nå så meget mulig tiden begynner «å renne ut» for min del :sad015
Har heldigvis to små fra før av, men vi føler liksom at det mangler en i søskenflokken (hadde opprinnelig kun planlagt å få to)… så nå jakter vi på siste som kan gjøre trekløveret vårt komplett :love017

Håper vi får masse positive tester her om noen uker :happy119
Uff, MA er ingen spøk :Heartred Men absolutt positivt at du blir lett gravid, vi får krysse alt vi har for at den sitter hele veien neste gang!
 
Disse dagene frem mot EL går altså sååååååå sakte :arghh:
Syns dette er den verste delen… å bare vente på å kunne «sette i gang» :shy:

Hva syntes dere andre er verst?
Tiden frem mot EL eller ventetiden når man er inne i dpo land frem til positiv test/TR dukker opp på ny?
 
Syns det er kjedelig å vente nå, men DPO er enda verre, da er jeg helt opphengt og mister fokus på alt annet. Kjenner meg så utålmodig selvom dette bare er pp2
 
Så fint gruppa er starta allerede ❤️trenger en tilhørighet.

Jeg vet ikke helt datoene enda, men det blir nok uke 32. Ikke fått mensen enda men regner med i morgen eller dagen etter. Vil jo egentlig helst bare få den.. vet det ikke gikk denne mnd heller da temp er på vei ned og negative tidlig tester 11 dpo.
Men, så er mannen borte på jobb en del dager sånn TYPISK akkurat rundt mest sannsynlig el så jeg må bare håpe det går en ekstra dag eller to før mensen dukker opp for å få til nytt forsøk.. aldri håpet at mensen skal vente på seg får gitt..

Jeg er 40 år på mandag :( hadde så inderlig håpe testen ble pos før det.. men jeg var forberedt på det ikke skulle gå da dette er første syklus etter MA. ufullstendig kjemisk abort uke 11+3 (hadde stoppa 8+4) og videre kirurgisk/utskraping. Tok tre uker etter det igjen før pos el test. Så siste forsøk var da i mnd skifte feb/mars :(
Før det hadde jeg en SA i nov/des… så på begge «normale» sykluser siden vi sluttet på prevensjon i august har jeg blitt gravid men mista :(

håper så inderlig april blir termispire !!!❤️

Kommer tilbake til datoer når TR er på plass.
 
MammaMaya - 40 - B4 - pp3 - EL 24.07 - IKM 09.08

Kjenner luften har gått litt ut av meg i forhold til prøving. Har på en måte gitt opp selv om jeg ikke har gitt opp. Om det gir mening :bag: Har allerede barn i februar, mars og mai.. så termin i april hadde jo vært perfekt❤️ Håper på gullegget denne måneden ❤️
 
Så fint gruppa er starta allerede ❤️trenger en tilhørighet.

Jeg vet ikke helt datoene enda, men det blir nok uke 32. Ikke fått mensen enda men regner med i morgen eller dagen etter. Vil jo egentlig helst bare få den.. vet det ikke gikk denne mnd heller da temp er på vei ned og negative tidlig tester 11 dpo.
Men, så er mannen borte på jobb en del dager sånn TYPISK akkurat rundt mest sannsynlig el så jeg må bare håpe det går en ekstra dag eller to før mensen dukker opp for å få til nytt forsøk.. aldri håpet at mensen skal vente på seg får gitt..

Jeg er 40 år på mandag :( hadde så inderlig håpe testen ble pos før det.. men jeg var forberedt på det ikke skulle gå da dette er første syklus etter MA. ufullstendig kjemisk abort uke 11+3 (hadde stoppa 8+4) og videre kirurgisk/utskraping. Tok tre uker etter det igjen før pos el test. Så siste forsøk var da i mnd skifte feb/mars :(
Før det hadde jeg en SA i nov/des… så på begge «normale» sykluser siden vi sluttet på prevensjon i august har jeg blitt gravid men mista :(

håper så inderlig april blir termispire !!!❤️

Kommer tilbake til datoer når TR er på plass.
Krysser fingrene for at det blir terminspire på deg (og alle andre her inne) :smiley-angelic001
 
MammaMaya - 40 - B4 - pp3 - EL 24.07 - IKM 09.08

Kjenner luften har gått litt ut av meg i forhold til prøving. Har på en måte gitt opp selv om jeg ikke har gitt opp. Om det gir mening :bag: Har allerede barn i februar, mars og mai.. så termin i april hadde jo vært perfekt❤️ Håper på gullegget denne måneden ❤️
Håper så inderlig gullegget slippes.
Selv om det er koselig å treffe «kjentfolk» i IKM gruppene hadde det vært mye koseligere å ha tilhørighet sammen inne på terminforumet med hver våre terminspirer :binkybaby :binkybaby

Krysser fingrene for at vi kan fortsette praten inne på april 2025 forumet i løpet av uke 32 :smiley-angelic001
 
Deffintivt dpo dagene… 7-11.. helt grusomt :(
Kommer sikkert til å si det samme når jeg kommer til det stadiet :laughing001

Forrige pp endte i MA og pp’en før der i kjemisk… men begge gangene begynte symptomene allerede rundt 2/3 dpo… så det gir hvertfall en pekepinn på om vi lyktes eller ikke.
I disse dagene før EL er det liksom ingenting å gjøre annet enn å vente :smiley-ashamed005
 
Da var endelig g-testen negativ igjen nesten 5 uker etter medisinsk abort etter oppdaget MA.
Da er vi «ready for action» igjen :dance011
Ikke mange dager igjen nå før vi starter med aksjelegging. Bruker vanligvis ha EL relativt tidlig i syklusen (cd 10-13 ish).
Ettersom det er etter midnatt nå er jeg kommet til cd 4 allerede.
Krysser fingrene for at EL testene jeg bestilte i går kommer før EL (har kun 2 igjen fra tidligere).
Syns det er så greit å følge med og ikke kun måtte basere seg på symptomer (det klarer ikke min indre kontroll freak :p).
 
Håper så inderlig gullegget slippes.
Selv om det er koselig å treffe «kjentfolk» i IKM gruppene hadde det vært mye koseligere å ha tilhørighet sammen inne på terminforumet med hver våre terminspirer :binkybaby :binkybaby

Krysser fingrene for at vi kan fortsette praten inne på april 2025 forumet i løpet av uke 32 :smiley-angelic001
Ja... det hadde vært fint med samme terminforum. Vi har jo ikke prøvd så lenge... men når man mister så ofte så blir det tungt.
Men neste gang er det vår tur
 
Ja... det hadde vært fint med samme terminforum. Vi har jo ikke prøvd så lenge... men når man mister så ofte så blir det tungt.
Men neste gang er det vår tur
Ja, det er skikkelig tøft å miste :Heartred
Har nå selv også opplevd å miste to pp’er på rad (kjemisk og MA).
Tenker mye på de som går gjennom dette gang på gang på gang :sad010
 
J-40638005 - 25 - b1- PP3 - 23.07 (antatt) EL - 06.08 (IKM)

Så fint med et forum så tidlig.❤️
Dette trenger jeg, trodde det skulle bli enklere å bli gravid… selv om jeg bare er i pp3. Sist gang trodde jeg virkelig den satt, men visste seg at det bare var sydenturen som utsatte menstruasjonsperioden i over en uke..
Noen som har erfaring med reise og utsatt menstrasjon?
 
Sukkerspann - 33 - B2 - PP3 - EL 24.07 - IKM 06.08

Syklusen har vært litt tullete etter prevansjonslutt, og jeg er ganske usikker på datoene. Men denne runden har jeg bestilt eggløsningstester og skal tempe fra start, så håper det gir litt bedre oversikt :)

Flere som temper og/eller bruker eggløsningstester? Kom gjerne med tips til en nybegynner :p
Jeg er også i PP3, temper ikke, har prøvd el-tester, men har egentlig aldri fått noe positivt svar. Denne gangen har jeg bestilt flere slik at jeg kan sjekke mer nøyaktig
 
J-40638005 - 25 - b1- PP3 - 23.07 (antatt) EL - 06.08 (IKM)

Så fint med et forum så tidlig.❤️
Dette trenger jeg, trodde det skulle bli enklere å bli gravid… selv om jeg bare er i pp3. Sist gang trodde jeg virkelig den satt, men visste seg at det bare var sydenturen som utsatte menstruasjonsperioden i over en uke..
Noen som har erfaring med reise og utsatt menstrasjon?
Anbefaler deg om å lage deg eget nick :) Skriver deg opp på lista foreløpig med det tildelte «navnet», men si ifra om/når jeg skal endre det.
Er fort gjort å bli utålmodig når det er noe man ønsker så sterkt ;)
Krysser fingrene for at spira sitter denne runden :smiley-angelic001
 
Jeg er også i PP3, temper ikke, har prøvd el-tester, men har egentlig aldri fått noe positivt svar. Denne gangen har jeg bestilt flere slik at jeg kan sjekke mer nøyaktig
Om du ikke får positive el tester over tre pp er det kanskje greit å ta blodprøver for å sjekke at du faktisk får el? Kjedelig å drive prøve om du feks hadde trengt litt medisiner for å slippe egg ❤️
 
Back
Topp