Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, jeg tenkte også at det var tilfeldig den første gangen. Men den siste gangen var litt ekstrem... Og lignet akkurat på sånn jeg hadde det sist. Jeg slet veldig mye med kvalme og oppkast sist gang, men syntes det var rimelig tidlig hehe. Prøver å ikke legge så mye i det. Men det var umulig å ikke kaste opp i stad, så litt rart. JajaJeg har vært nær ved å kaste opp noen ganger. Har tenkt at det er tilfeldig for det er altfor tidlig. Og jeg har aldri slitt med ekstrem kvalme i svangerskapene, så uvanlig å kjenne på dette nå. Jeg håpet at det er et godt tegn![]()
Jeg spydde fra 9 DPO med datteren minFolkens! Jeg har kasta opp to ganger i dag!! What?? Er ikke det litt tidlig? Kasta opp på morgenen, men tenkte at det nok kom fra all spenningen. Men nå var jeg veldig sulten etter å ha hatt med for lite mat på jobb. Spiste tre knekkebrød og ble akkutt kvalm og kastet opp aaaalt! Ifølge chatgpt så er det visst ikke så uvanlig siden det er jo stor økning i HCG tidlig og har vært gravid før, så kroppen kjenner kanskje igjen og jeg spiste på tom mage. Men sist gang kasta jeg ikke opp før uke 6. Dette kan jo bli spennende

Oi, menssmerter siden eggløsning? Mindre PMS som i humøret hormonelt? Unnskyld at jeg valgte «latter-smiley» men måtte le av kokt kål i alle tunnelerHatt meget vonde mensensmerter nesten helt siden eggløsning. Mye mindre PMS enn vanlig. Vært småkvalm siden lørdag (men det hender i tide og utide), blødning for to dager siden som var større enn vanlig spotting, og i går luktet det kokt kål inne i alle tunneler fra Geilo til Bergen...

Jeg finnes ikke hormonell... normalt så er jeg en heks uken før mensen. Men nå er jeg ganske avbalansert. Vært skikkelg mye uvel og murringer i magen... begynte egentlig to dager før el og har ikke gitt seg enda. Har fått time hos gynekologen fordi jeg var bekymret for at noe skulle være galt. Har fått time i slutten av juniOi, menssmerter siden eggløsning? Mindre PMS som i humøret hormonelt? Unnskyld at jeg valgte «latter-smiley» men måtte le av kokt kål i alle tunneler![]()
![]()

Godt å høre at det kan være normaltJeg spydde fra 9 DPO med datteren min![]()
Det er så slitsomt!Små/korte bølger av kvalme bare, og har hatt vondt i puppene (men det får jeg jo før TR uansett).
Håper ikke det blir mye kvalme fremover, der er så uhyggelig. Var mye mer kvalm med jente enn gutt (har en av hver), jobba som lærer den gang og spydde nesten mellom hver undervisningstime i 2 mndDet var mye tannpuss og tyggis for å si det sånn, og det eneste som gikk ned var brødskiver med hvitost. Kunn lettere kvalm i 2-3 uker med gutten fra ca uke 7-9. Men skal vel takle alt, det er jo selvpåført og ønsket
![]()
Tror kanskje jeg har hørt om flest som blir dårlig med jente? Dersom har flere svangerskap og ulikt kjønn å sammenligne med.Da er vi litt like der med å være PMS preget vanligvisJeg finnes ikke hormonell... normalt så er jeg en heks uken før mensen. Men nå er jeg ganske avbalansert. Vært skikkelg mye uvel og murringer i magen... begynte egentlig to dager før el og har ikke gitt seg enda. Har fått time hos gynekologen fordi jeg var bekymret for at noe skulle være galt. Har fått time i slutten av juni
Den kålen tok kaken, lo jeg og![]()
Har faktisk hatt det bedre denne syklusen jeg også, men tørr ikke ta graviditetstest, er så sikker på at mens kommer så orker ikke å bli skuffet flere ganger enn en 
Føler jo at kroppen ikke er helt ilage etter fødselen, så kan jo være derfor jeg har så mye murringer og vondter. Glemmer avogtil at det er bare tre måneder siden jeg fødte.Da er vi litt like der med å være PMS preget vanligvisHar faktisk hatt det bedre denne syklusen jeg også, men tørr ikke ta graviditetstest, er så sikker på at mens kommer så orker ikke å bli skuffet flere ganger enn en
Håper det er bre hormonene som gjør at du føler deg uvel og murringer i magen - jeg plages fra før EL til etter mensen siden jeg tok keisersnitt 2020.
Interessant! Ja statistikken viser også mer kvalme med jenter og med tvillinger. Er vel noen her med 4+ barn som har mer å sammenligne med å?Det er så slitsomt!
Jeg var omvendt, spydde i ett sett med gutten, men ikke med jentaTror kanskje jeg har hørt om flest som blir dårlig med jente? Dersom har flere svangerskap og ulikt kjønn å sammenligne med.
Ja, ikkesant, skjønner at du er innom den tanken som kan være logiskFøler jo at kroppen ikke er helt ilage etter fødselen, så kan jo være derfor jeg har så mye murringer og vondter. Glemmer avogtil at det er bare tre måneder siden jeg fødte.
Gleder meg til du tar en test. Nå er vi jo inne i en skikkelig graviditetsbølge her inne.
Ja, det er jo ikke så lenge siden, er kanskje en del ting som skal på plass der inde
Men sikkert godt å få noen betryggende svar fra gynekologen.12DPO jeg og i morgen. Håper digital slår ut positiv, da føles det mer ekte enn strekene. Du tester når du er klarJa, ikkesant, skjønner at du er innom den tanken som kan være logiskJa, det er jo ikke så lenge siden, er kanskje en del ting som skal på plass der inde
Men sikkert godt å få noen betryggende svar fra gynekologen.
Ja det var ikke måte på hvilken bølge med positive tester som kom her inne! Kjempegøy!! Ja, vi får se om jeg får lyst å ta en test for å få litt mer avgjørende svar i morgen 12dpo, eller om jeg venter på mens som jeg egentlig tenker![]()
Hehe, kjenner igjen følelsen fra når jeg var 20 og ventet min første. RørendeJeg er sååå glad! Jeg kan ikke tro det Klarer ikke gjøre noe på jobb i dag hahaha. Termin rundt 6. januarFørstegangsfødende, så tror nok det blir en januarbaby. Tror mannen håper på det i hvert fall haha
![]()
gratulerer så mye!!Gratulerer!! Håper den klamrer seg fastRFSU-streken var og er rød og fin, så jeg drister meg til å settes på GRAVIDDette er 4 dager tidligere enn jeg testet positiv da jeg var gravid og nesten hadde exu, så jeg har en utrolig bra følelse nå!
Er så glad!!!
Legger ved et litt bedre bilde enn jeg tok istad![]()

Åh, vond smak (metallsmak) i munnen og halsbrann var mitt første symptom da jeg var gravid ogsåJeg har hatt/har ekstrem tørste siden natt til 6DPO, og vond smak i munnen siden i går. Halsbrann i noen dager, svake mensmurringer hver dag siden 7DPO, i går ble jeg skikkelig støl over livmora. Tørsten var det som fikk meg mistenksom, for den var like ekstrem etter IKM forrige gang! Er 11DPO i dag forresten
Glemte å ta med noe viktig; fra 6 dpo har hvilepuls vært stigende, nå har jeg gått fra 57 til 64 og ligget stabilt der noen dager![]()

) Droppet digital i frykt for at det nok en gang skal stå: ikke gravid
Strimlene lyver jo uansett ikke. 12DPO i dag. Og jeg har faktisk ikke fått så tydelige streker så tidlig før. Så måtte være en mening med at jeg plutselig fikk for meg å teste tidlig. Planen var første test i morgen

Velkommen skal du væreMulig det er for sent å "melde seg på" her men prøver likevel
Lilla2103 - 35 - B3 - PP1 - EL 12/4 - IKM 23/4
Fikk positiv test i dag som jo er veldig stas, men syns den var ganske svak til å være på IKM så er litt pessimistisk. Tok en digital også som viser 1+2. Jaja, er vel ingenting annet å gjøre enn å vente. Hadde nesten glemt hvor ulidelig sakte disse første dagene og tiden går![]()
Så stas med positiv test! Si i fra om du ønsker å flyttes over til gravid.