❤️ IKM Uke 14+15 ❤️

Har noen erfaring med utredning hos gynekolog? Fikk beskjed om å komme tilbake etter PP6 dersom jeg fortsatt ikke hadde blitt gravid. Kjenner ingen som har gått gjennom en slik prosess så vet ikke noe om det:)

Tok en hurtigsjekk i februar. Da var det i hovedsak gynundersøkelse og blodprøver. Var ikke veldig fornøyd med henne da, så skal ikke tilbake der. Skal ta full sjekk i april hos en fertilitetsklinikk om det ikke går denne runden da :)

Woops glemte å trykke svar @Katinka_

Har noen erfaring med utredning hos gynekolog? Fikk beskjed om å komme tilbake etter PP6 dersom jeg fortsatt ikke hadde blitt gravid. Kjenner ingen som har gått gjennom en slik prosess så vet ikke noe om det:)
Etter ca.1 års prøving gikk jeg til en privat gynokolog som min fastlege anbefalte. Jeg tok alle blodprøver og alt var normalt. Dette var i januar 2024. Fikk beskjed å komme tilbake hvis jeg ikke hadde blitt gravid før sommer altså mai 2024. Gikk til henne igjen i mai og da ble jeg henvist til offentlig.

Velkommen :love017
Trist å lese at dere har prøvd så lenge! Kan jeg spørre om dere får noe form for hjelp? :Heartred håper virkelig det klaffer for dere :Heartred
Takk :Heartred
Vi er henvist til ivf, og dette blir siste syklus før vi har første møte med sykehuset. Så vi prøver på, også vet vi nå at hjelpen er rett rundt hjørnet. (Krysser alt for at ivf skal funke)

Er så sykt Optimistisk denne PP, la aksjer i går og i dag kl 08:30. fikk eggløsning kl 12:55(eggløsnings smerter) så blir det aksjer i morgen tidlig. Håper virkelig at det sitter denne gangen. Har også brukt Conceive + hver gang i 15 min før ca

Last edited:
Takk :Heartred
Vi er henvist til ivf, og dette blir siste syklus før vi har første møte med sykehuset. Så vi prøver på, også vet vi nå at hjelpen er rett rundt hjørnet. (Krysser alt for at ivf skal funke)
Så bra dere får hjelp da :Heartred jeg heier og krysser fingrene for en mirakelspire denne syklusen, så dere slipper ivf :Heartred

Kan jeg endres til EL 19/03 - IKM 02/04 ? :love017

Noen Som har brukt bebyklister å vet når man skal starte med det? Er på cd 10 i følge Flo sin app så får vente litt til før jeg tester med el testene.

Tok en hurtigsjekk i februar. Da var det i hovedsak gynundersøkelse og blodprøver. Var ikke veldig fornøyd med henne da, så skal ikke tilbake der. Skal ta full sjekk i april hos en fertilitetsklinikk om det ikke går denne runden da :)

Woops glemte å trykke svar @Katinka_
Tror det er en sånn full sjekk vi også skal ta! Håper vi slipper det da:)

Ble bare tull dette. I følge tempen var nok el igår (som vil si vi ikke fikk lagt inn aksjer dagen før og på selve dagen).. men hadde jo skikkelige smerter og slim dagen før der, når jeg selv tror el var.. ble veldig usikker på når jeg faktisk hadde el og om det ble noe bra med aksjeleggingen. Nå blir ventetiden enda tyngre, siden det ble så mye usikkerhet :sad010
Hva trur dere? Når hadde jeg el?

1000002298.jpg

Ble bare tull dette. I følge tempen var nok el igår (som vil si vi ikke fikk lagt inn aksjer dagen før og på selve dagen).. men hadde jo skikkelige smerter og slim dagen før der, når jeg selv tror el var.. ble veldig usikker på når jeg faktisk hadde el og om det ble noe bra med aksjeleggingen. Nå blir ventetiden enda tyngre, siden det ble så mye usikkerhet :sad010

Vis vedlegget 456784
Kan hende den var i går ja, du får vente og se i to dager når du får kryss.
Er jo likevel 33% sjanse med sex 2 dager før EL, og 27% 3 dager før (kilde), jeg syns det er gode odds :happy:

Vis vedlegget 456784
Så kjedelig :confused: Jeg stoler mest på tempen (gitt at den er tatt noenlunde likt hver dag), så jeg ville sagt i går, men man skal jo aldri si aldri hvis du hadde el-smerter dagen før. Slim stoler jeg ikke på da jeg kan ha det dagen etter EL også. Denne runden kom det ut litt 2 dpo også faktisk... Men om dere la aksjer 2 dager før er det jo fortsatt en god sjanse! Krysser fingrene!!! :)

Kan hende den var i går ja, du får vente og se i to dager når du får kryss.
Er jo likevel 33% sjanse med sex 2 dager før EL, og 27% 3 dager før (kilde), jeg syns det er gode odds :happy:
Jeg har enda litt mindre odds, da jeg bare har en eggleder. Så føler ikke det er så veldig bra :sad010 vanskelig å holde motet oppe! Men takk for støtten, får bare krysse fingrene og håpe ventetiden ikke blir for lang! :Heartred

Så kjedelig :confused: Jeg stoler mest på tempen (gitt at den er tatt noenlunde likt hver dag), så jeg ville sagt i går, men man skal jo aldri si aldri hvis du hadde el-smerter dagen før. Slim stoler jeg ikke på da jeg kan ha det dagen etter EL også. Denne runden kom det ut litt 2 dpo også faktisk... Men om dere la aksjer 2 dager før er det jo fortsatt en god sjanse! Krysser fingrene!!! :)
Jeg stole også mest på tempen. Synlig el slim har jeg aldri hatt tidligere, så det stoler jeg egentlig ikke på i det hele tatt :hilarious: får bare krysse fingrene!

Jeg har enda litt mindre odds, da jeg bare har en eggleder. Så føler ikke det er så veldig bra :sad010 vanskelig å holde motet oppe! Men takk for støtten, får bare krysse fingrene og håpe ventetiden ikke blir for lang! :Heartred

Jeg stole også mest på tempen. Synlig el slim har jeg aldri hatt tidligere, så det stoler jeg egentlig ikke på i det hele tatt :hilarious: får bare krysse fingrene!
Har det veldig mye å si for fertiliteten? Vet jo at én eggleder kan plukke opp fra begge sider. Og anekdotisk, men svigermor fikk to tette barn uten problemer etter å ha fjernet en eggleder :)

Har det veldig mye å si for fertiliteten? Vet jo at én eggleder kan plukke opp fra begge sider. Og anekdotisk, men svigermor fikk to tette barn uten problemer etter å ha fjernet en eggleder :)
Ja, den gjennværende egglederen kan plukke opp fra begge sider, men dette skjer ikke hver gang sa gyn, hun sa også at fertiliteten kanskje gikk ned 20-30% da. Hater egentlig alt som har med prosenter og sannsynlighet å gjøre når det kommer til kropp. Dem sa jo også at 1-2% av svangerkap er exu og at det er enda mindre sannsynlighet med ma etter exu, men jeg gikk jo gjennom begge deler ganske kjapt da, sååå..

Jeg har også bare en eggleder. Mistet min i 2012. Ble gravid 2 ganger etter det, men det ble en abort dessverre og 1 MA. Så tok det litt tid før jeg ble gravid med han minste. Også er jeg jo 41 år så tenker jeg ikke blir gravid over natta langer.. tydeligvis! Føler oddsen ville vært Støre med 2 eggledere.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp