❤️ IKM Uke 1 ❤️

Vifårse

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
schriftzug_happy_new_year_1_.jpg

Kjære, fine damer - nytt år, nye muligheter :Heartred

Nå har jeg ventet tålmodig på at det skal bli opprettet en IKM uke 1 gruppe, men tålmodigheten min tok slutt, så da prøver jeg for første (og forhåpentligvis siste) gang selv :hilarious:

Julen vil nok være litt hektisk, men jeg skal prøve så godt jeg kan å henge med, og oppdatere listen når det er endringer :happy:

Måtte 2025 bringe dere alle terminspirer og/eller graviditeter :love7

Jeg ønsker dere alle masse lykke til!

Nick - alder - barnet du prøver på - hvilken prøveperiode du er i - eggløsningsdag (EL) - ikke-kommende mens (IKM)
Eksempel: ViFårSe- 32 - B2 - PP2 - EL 19/12 - IKM 30/12

Mandag 30. desember:
ViFårSe- 32 - B2 - PP2 - EL 19/12 - IKM 30/12
Kakakoo - 34 - B3 - PP1 - EL 17/12 - IKM 30/12

tirsdag 31. desember:
Hanne- 31- B2- PP1- EL 17.12- IKM 31.12.
AnneS - 35 - b3 - pp2 etter laparoskopi - el 19/12 -ikm 31/12.
F1-BB1-PP1-EL17-IKM 31.12
Snorkfrøken85 - 39 - B2 - PP4 - EL 18/12 - IKM 31/12

onsdag 1. januar
HI93 - 31 - B1 - PP2 - EL 18.12 - IKM 01/01
MammatilA00- 24 - B2 - PP3 - EL 18/12 - IKM 1/1

torsdag 2. januar
Ziberia - 35 - B3 - PP1(PP3 inkl SA) - EL 24/12 - IKM 2/1

fredag 3. januar:
FrøkenPrøver - 35 - B3 - PP2 - el 22.12 - IKM 3/4.1

lørdag 4. januar:
Pandusen- 35 - B3 - PP2 - EL 27/12 - IKM 04/01
Solstråla2024 - 42 - B4 - PP1 etter MA - IKM 04.01
Bruker16ju - 43 - B6 - 2år - EL 21.12 - IKM 04.01
Amalie2024 - 40år - B1- PP1 (alene etter samlivsbrudd) - EL 21.12 - IKM 04.01

søndag 5. januar:

Byttet uke::hello

TR::banghead:

Gravid: :dummy::dummy1:

Last edited:
I dag er jeg selv på CD12. Før min forrige/første graviditet så ville dette vært EL-dagen, men nå må jeg nok smøre meg med litt mer tålmodighet. Forrige syklus fikk jeg EL på cd18 (jeg ammer fortsatt, så det har nok innvirkning). Jeg håper at EL kan komme enda litt tidligere denne gangen, slik at jeg ikke får så kort lutealfase :nailbiting: meeen om den kommer CD 18 så er det fortsatt noe mulighet, det gir meg en lutealfase på 9-10 dager.

Vi har allerede begynt aksjelegging, i tilfelle EL kommer tidligere :hilarious:

Gleder meg til flere joiner meg her inne!

Jeg henger nok litt her og, venter fortsatt på eggløsning og havner vel egentlig på mandag (++) her. Men sniker litt etterhvert, blir lettere når jeg får en eggløsning å forholde meg til :)

Kjapt spørsmål siden du skriver du har kort lutealfase. Som du sikkert ser så er jo min veldig kort? Gjør det noe?

Når eg ser tilbake på de første graviditetene så var det akkurat likt bare at syklusen var 6 dager kortere

Jeg henger nok litt her og, venter fortsatt på eggløsning og havner vel egentlig på mandag (++) her. Men sniker litt etterhvert, blir lettere når jeg får en eggløsning å forholde meg til :)
Håper el kommer snart, slik at du snart kan gå inn i DPO-land :smiley-angelic002 jeg også vipper egentlig veldig mellom uke 52 og uke 1. Har enten IKM 29. eller 30. des :hilarious:

det hadde vært hyggelig å dele IKM-gruppe igjen ❤️

Kjapt spørsmål siden du skriver du har kort lutealfase. Som du sikkert ser så er jo min veldig kort? Gjør det noe?

Når eg ser tilbake på de første graviditetene så var det akkurat likt bare at syklusen var 6 dager kortere

Dersom lutealfasen blir for kort, så kan det være at egget ikke rekker å feste seg. Det er ikke umulig, men det reduserer vel sjansene noe.

Spurte Chat GTP som kan svare litt bedre: :hilarious:

En optimal lutealfase varer typisk 10-16 dager, med et ideelt område på 12-14 dager. Dette gir kroppen nok tid til å produsere tilstrekkelig progesteron, som er nødvendig for å forberede livmorslimhinnen til å støtte en eventuell graviditet.

Hvis lutealfasen er kortere enn 10 dager, kan det være vanskelig for et befruktet egg å implantere og utvikle seg.

Takk for svar. Spørsmål nr to. Jeg må reise til danmark for inseminering. Derfor må jeg sikkert være mitt presis når jeg reiser. Første gangene jeg reise (med de to første barna) så misforstod eg cb testen og reiste ned når jeg fikk blinkende smiley. Usikker på når jeg evt da hadde eggløsning men gravid ble jeg.

Forrige runde, altså pp1, så reiste eg ned på samme tidspunkt men har jo funne ut at eg sikkert må vente til smileyen er fast. Spørsmålet mitt da er? Ville dere reist ned den dagen eller neste dag?

Takk for svar. Spørsmål nr to. Jeg må reise til danmark for inseminering. Derfor må jeg sikkert være mitt presis når jeg reiser. Første gangene jeg reise (med de to første barna) så misforstod eg cb testen og reiste ned når jeg fikk blinkende smiley. Usikker på når jeg evt da hadde eggløsning men gravid ble jeg.

Forrige runde, altså pp1, så reiste eg ned på samme tidspunkt men har jo funne ut at eg sikkert må vente til smileyen er fast. Spørsmålet mitt da er? Ville dere reist ned den dagen eller neste dag?
Tror jeg ville supplert med vanlige eggløsningstester i tillegg? Da er det lettere å se om LH økningen er på vei eller ikke. Har du kartlagt syklusen din nå før dette? Føler du har mye på spill, så vanskelig å gi råd egentlig! Men virker som det ofte kan oppleves som krøll med disse lilla CB'ene da de kan vise høy østrogen en god periode for selve eggløsningen (som et høy LH). Så om du ikke vil bli værende lenge i Danmark i forveien, så det det kanskje greit med vanlige tester og?

Når en vanlig el test er positiv, har du jo 24-48 timer på seg, så å komme seg ned dit så fort den er positiv?

Første runde viste den høy i 5 dager, og etter det testet eg ikke mer for eg tok ein sjangse å reiste ned. Bortkasta penger sikkert.

Kartlagt syklusen min etter eg fikk tilbake mensen i sep så ikke så lenge. Har en gutt på 7mnd. Kan legge ved bilde, men eggløsningen stemmer ikke.

Eg reise ned og hjem samme dag siden det bli midt i romjulen denne gangen. Så derfor eg vil være litt «sikker». Men vanlig eggløsningstest er positiv når smiley er fast da? Så kan eg reise ned dagen etterpå?

Kjøpe vanlige eggløsningsstrimler? Å der skal strekene være like sterke?

Vedlegg

• IMG_8281.png
    IMG_8281.png
    611,7 KB · Visninger: 28
Første runde viste den høy i 5 dager, og etter det testet eg ikke mer for eg tok ein sjangse å reiste ned. Bortkasta penger sikkert.

Kartlagt syklusen min etter eg fikk tilbake mensen i sep så ikke så lenge. Har en gutt på 7mnd. Kan legge ved bilde, men eggløsningen stemmer ikke.

Eg reise ned og hjem samme dag siden det bli midt i romjulen denne gangen. Så derfor eg vil være litt «sikker». Men vanlig eggløsningstest er positiv når smiley er fast da? Så kan eg reise ned dagen etterpå?

Kjøpe vanlige eggløsningsstrimler? Å der skal strekene være like sterke?
Ville kanskje reist samme dag for å være sikker? Men vanskelig å si, men det et i alle fall bedre at svømmerne venter der! :)

Takk for at du lagde gruppe - gått å ventet selv :hilarious:

Litt usikker på både EL og IKM, hadde en SA forrige uke, så kan hende ting ikke er helt tilbake til normalen denne syklusen. Men vi går for gull og satser på en normal syklus etter boka :hilarious:

Hanne- 31- B2- PP1- EL 17.12- IKM 31.12.

Med første bestemte vi oss samme dag for å prøve på barn og den satt på første, så jeg har ikke gått gjennom spenningen med det å faktisk prøve på barn. Vet jo ikke hvordan det går den gangen her, men foreløpig så koser vi oss veldig med å være "prøvere":happy: Håper ikke jeg nå jinxer det og må være her for lenge!

Takk for at du lagde gruppe - gått å ventet selv :hilarious:

Litt usikker på både EL og IKM, hadde en SA forrige uke, så kan hende ting ikke er helt tilbake til normalen denne syklusen. Men vi går for gull og satser på en normal syklus etter boka :hilarious:
Så leit å høre du gikk igjennom en SA ❤️

Håper syklusen din stabiliserer seg raskt, og at det klaffer med en gang :love7 :smiley-angelic001

Back
Topp