❤️ August 2018 ❤️

Typisk nok er mensen forsinket nå, altså forsinket neste gang og! Redd den blir for forsinket og de ikke får plass til meg allikevel :o

Typisk nok er mensen forsinket nå, altså forsinket neste gang og! Redd den blir for forsinket og de ikke får plass til meg allikevel :o

Mitt inntrykk er at de tar høyde for at noen blir forsinket og derfor «holder av» noen plasser hver uke. Så det går nok bra skal du se[emoji846]

Jeg hadde lap i midten av mars for å fjerne Endometriose. Den gjør jo at kramper og smerter er helt normalt for min del desverre. Har dog lært å «leve med det». Ble gravid på innsett etter lap men mistet tidlig (4+5) så usikker på om det eller lap som gjorde smertene mye større enn jeg har vært vant til. Kan også legge til at jeg etter Lap har fått ganske voldsomme EL-smerter i 2-3 dager som jeg ikke har opplevd tidligere. Har lest at det kan være sånn de første par syklusene men at det går tilbake til normalen relativt fort. Så jeg tror det du opplever er normalt. Ta kontakt med legen om det ikke blir bedre om 2-3 sykluser!

Da jeg gikk gjennom exu i februar merket jeg mensen mer første gangen etter operasjonen da og,men er veldig annerledes denne gangen. Snakket med sykepleier på riksen som sa det ofte var sånn som du og forteller :) Så jeg kjøpte Proxan mot menssmerter på apoteket som fungerer mye bedre enn Paracet, så nå går det heldigvis bedre :)

Jeg fikk og mensen 3 dager før jeg ventet den, så nå er planlagt oppstart 21.juli i stedet for 27.juli! Plutselig gikk ting så veldig mye fortere :love7

Da jeg gikk gjennom exu i februar merket jeg mensen mer første gangen etter operasjonen da og,men er veldig annerledes denne gangen. Snakket med sykepleier på riksen som sa det ofte var sånn som du og forteller :) Så jeg kjøpte Proxan mot menssmerter på apoteket som fungerer mye bedre enn Paracet, så nå går det heldigvis bedre :)

Jeg fikk og mensen 3 dager før jeg ventet den, så nå er planlagt oppstart 21.juli i stedet for 27.juli! Plutselig gikk ting så veldig mye fortere :love7

Ååå så deilig med for tidlig og ikke for sent! Det er ikke ofte man gleder seg til tr men når man venter på oppstart er den alltid veldig velkommen, jo før jo bedre[emoji12] 21. Juli er jo veldig snart!

Ååå så deilig med for tidlig og ikke for sent! Det er ikke ofte man gleder seg til tr men når man venter på oppstart er den alltid veldig velkommen, jo før jo bedre[emoji12] 21. Juli er jo veldig snart!

Helt enig :D ting begynner å bli veldig virkelig nå, er så spent på hvordan kroppen min reagerer og selvfølgelig på hva resultatet blir:joyful:

Melder meg inn på august! :) Skal ha fryserforsøk(icsi). Skal ta estadot(200) og lutinus og starter rundt 14. august. Har et vellykket ferskforsøk bak meg og en nydelig gutt på 20 måneder. Har prøvd å bli gravide med søsken i ett år nå og hadde et mislykket fryseforsøk i mai/juni. 3 embryoer dyrket til blastocyst i juni, 1 inn og ingen på frys. Har tre to-dagers igjen på frys<3 Og holder til i Porsgrunn!

Velkommen i august gjengen! :D

Typisk nok er mensen forsinket nå, altså forsinket neste gang og! Redd den blir for forsinket og de ikke får plass til meg allikevel :eek:

Det tviler jeg på at spiller noen rolle. Jeg tror de må ha slingring for både for tidlig og for sen mens. :)

Da har jeg fått datoer i posten. :D

Synarela fra søndag 15.7, kontroll tirsdag 31.7, planlagt sprøytestart Menopur onsdag 1.8 og kontroll fredag 10.8. Jeg forventer egentlig da uttak mandag 13.8 og har forstått det sånn at uttak på mandager gir innsett på onsdager i Porsgrunn (så i mitt tilfelle 15.8). :D Jippi! Nå er jeg så klar! Da skal vi også ta antibiotikakur 19.7 - 12.8.

(Grunnen til at jeg forventer uttak mandag 13.8 er at jeg på begge mine tidligere forsøk kun har hatt 9 sprøytedager, men pga. helgen så må det bli 10 denne gangen. Jeg håper derfor at det holder og at alt av stimulering skal fungere fint underveis. Jeg forstår selvsagt at alle datoer kan endres om ikke ting går som vi håper underveis.)

Første mål nå: Få EL før Synarela-oppstart og få blødning før kontroll 31.7. :) Jeg er på CD 9 nå, og har brukt Letrozol så jeg forventer EL neste uke.

Siden dette blir fjerde innsett på ett år, og ikke blastocytt, så vil vi spørre om å få to embryoer satt inn. Så da krysser jeg fingrene for det og. Jeg vil gjøre alt som kan øke sannsynligheten for at jeg blir prøverørspensjonist etter august. :D

Enda ikke mensen!:o testen fra tirsdag er negativ, så regner ikke med jeg er gravid heller. Hva skjer? Redd jeg må vente en syklus nå:(

Enda ikke mensen!:eek: testen fra tirsdag er negativ, så regner ikke med jeg er gravid heller. Hva skjer? Redd jeg må vente en syklus nå:(

Men skal ikke du ha FER i styrt syklus?

Jeg forventet mens 25. juni, og da skrev de til meg at dersom blødningen ikke kom før de tok ferie fra 30. juni så måtte jeg likevel kontakte dem før ferien for å lage klar plan for forsøket mitt - når mensen en gang kom. Så de planla helt klart forsøk for meg uavhengig av når mensen faktisk skulle dukke opp. :)

Men skal ikke du ha FER i styrt syklus?

Jeg forventet mens 25. juni, og da skrev de til meg at dersom blødningen ikke kom før de tok ferie fra 30. juni så måtte jeg likevel kontakte dem før ferien for å lage klar plan for forsøket mitt - når mensen en gang kom. Så de planla helt klart forsøk for meg uavhengig av når mensen faktisk skulle dukke opp. :)

Jo, skal ha i styrt syklus, men de har satt av tid til meg i uke 34, så tenkte kanskje hvis det går over til uke 35 at de ikke hadde tid :o
Men hvis det er slik så kanskje det går bra allikevel da? :D [emoji173]️

Jo, skal ha i styrt syklus, men de har satt av tid til meg i uke 34, så tenkte kanskje hvis det går over til uke 35 at de ikke hadde tid :eek:
Men hvis du sier det så kanskje det går bra allikevel da? :D [emoji173]️

De holdt av til uke 33 til meg, men det var altså meldingen jeg fikk angående menstruasjon. Så helt tydelig at det med uker er sånn ca. Husk at noen plutselig trenger mye lenger stimulering enn planlagt også. Så de må nok ofte bytte uke. :p

Når du også skal ha styrt syklus har de jo mulighet til å velge innsettdag utfra hvor fullt det er i de dagene som blir aktuelt for deg. Jeg tror du vil få innsett. ;)

De holdt av til uke 33 til meg, men det var altså meldingen jeg fikk angående menstruasjon. Så helt tydelig at det med uker er sånn ca. Husk at noen plutselig trenger mye lenger stimulering enn planlagt også. Så de må nok ofte bytte uke. :p

Når du også skal ha styrt syklus har de jo mulighet til å velge innsettdag utfra hvor fullt det er i de dagene som blir aktuelt for deg. Jeg tror du vil få innsett. ;)

Ååå så flott:D tusen takk [emoji173]️

Her må det bli mange flotte graviditeter i August!!

Ser det er en del som stresser rundt å få mensen for sent, mitt inntrykk av Riksen er at hvis du først står på lista, så fjerner de deg ikke selv om mensen er forsinket en uke :-)

Har hvertfall ikke blitt møtt med noe annet enn å få time til kontroll når jeg har ringt x antall dager "for sent" :-)

Jeg tror nesten jeg ikke har hatt forsøk/innsett i den uken som ble satt til meg, vært gjennom dette fire ganger.

Lykke til alle sammen her inne!

Så utrolig deilig å få datoene! Da er du ca en uke etter meg[emoji5] Får bare håpe syklusene kommer som de skal!
Er det noen grunn til at dere skal bruke antibiotika?

Så utrolig deilig å få datoene! Da er du ca en uke etter meg[emoji5] Får bare håpe syklusene kommer som de skal!
Er det noen grunn til at dere skal bruke antibiotika?

Jeg regner med det var meg du mente nå? :)

Mensen kom som den skulle forrige uke, så nå må bare bortfallsblødningen etter oppstart Synarela komme som den skal. Satser på det, gjort det begge ganger før hvert fall. :D

Vi har valgt å prøve antibiotika-kur siden den har hjulpet flere andre. Jeg synes det var dyrt å sende prøver til Hellas for å sjekke, så fastlegen bare skrev ut resepter til meg. :p (Det finnes ingen steder å gjøre undersøkelsen i Norge, så man må sende mensblod til Hellas.)

Det skal vanligvis ha effekt i hvert fall 6 måneder etter antibiotika-kuren, så det kan jo også hjelpe for videre forsøk også om jeg ikke skulle få gullegget akkurat i august. :)

Kuren både mannen min og jeg skal ta er da:
Antibiotikakur i 25 dager fra 19. juli til 12. august (for å være ferdig før forventet uttak 13. august.) Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25 (19. juli, 26. juli og 12. august), Doxylin 100 mg morgen og kveld kurdag 2 - 7 og 9 - 24 (20. - 25. juli og 27. juli - 11. august).

Du kan lese mer om antibiotika og fertilitet her:
http://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/

https://www.aftenposten.no/familieo...e-bruker-antibiotika-for-a-fa-barn-9989b.html

https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html

Last edited:
Jeg regner med det var meg du mente nå? :)

Mensen kom som den skulle forrige uke, så nå må bare bortfallsblødningen etter oppstart Synarela komme som den skal. Satser på det, gjort det begge ganger før hvert fall. :D

Vi har valgt å prøve antibiotika-kur siden den har hjulpet flere andre. Jeg synes det var dyrt å sende prøver til Hellas for å sjekke, så fastlegen bare skrev ut resepter til meg. :p (Det finnes ingen steder å gjøre undersøkelsen i Norge, så man må sende mensblod til Hellas.)

Det skal vanligvis ha effekt i hvert fall 6 måneder etter antibiotika-kuren, så det kan jo også hjelpe for videre forsøk også om jeg ikke skulle få gullegget akkurat i august. :)

Kuren både mannen min og jeg skal ta er da:
Antibiotikakur i 25 dager fra 19. juli til 12. august (for å være ferdig før forventet uttak 13. august.) Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25 (19. juli, 26. juli og 12. august), Doxylin 100 mg morgen og kveld kurdag 2 - 7 og 9 - 24 (20. - 25. juli og 27. juli - 11. august).

Du kan lese mer om antibiotika og fertilitet her:
http://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/

https://www.aftenposten.no/familieo...e-bruker-antibiotika-for-a-fa-barn-9989b.html

https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html

Det var deg jeg mente ja[emoji23]
Det er samme kuren som jeg tok i desember. Kanskje vi bør ta den en gang til siden det ikke blir uttak før i aug? Puh... nå ble jeg usikker[emoji51]
Vet du forresten hva som skjer hvis man får mens før man begynner på Synarela?
Jeg skal egentlig begynne nå på lørdag (syklusdag 18), men det kjenner nesten som det skal komme nå[emoji51] De har ferie på Hausken, så må evt ringe vakttelefonen hvis det skulle være noe... er bare på dag 16 i dag[emoji20]

Det var deg jeg mente ja[emoji23]
Det er samme kuren som jeg tok i desember. Kanskje vi bør ta den en gang til siden det ikke blir uttak før i aug? Puh... nå ble jeg usikker[emoji51]
Vet du forresten hva som skjer hvis man får mens før man begynner på Synarela?
Jeg skal egentlig begynne nå på lørdag (syklusdag 18), men det kjenner nesten som det skal komme nå[emoji51] De har ferie på Hausken, så må evt ringe vakttelefonen hvis det skulle være noe... er bare på dag 16 i dag[emoji20]

Hmm... Da tror jeg du må utsette oppstart Synarela, for den skal man jo egentlig begynne med ca 1 uke før forventet mens. Du får ringe om den dukker opp!

Jeg vet ikke om du trenger noen ny AB-kur nå da nei. :confused:

Hmm... Da tror jeg du må utsette oppstart Synarela, for den skal man jo egentlig begynne med ca 1 uke før forventet mens. Du får ringe om den dukker opp!

Jeg vet ikke om du trenger noen ny AB-kur nå da nei. :confused:

Ok, takk for svar. Får bare krysse fingrene for st den ikke kommer før den skal. Har ca 23-24 dagers syklus, men fikk beskjed om å begynne på lørdag. Skjer det noe så får jeg heller ta en tlf før jeg starter på Synarela.

Back
Topp