❤️ August 2018 ❤️

Så gøy dere! Dere har gode poeng begge to. Når jeg var gravid sist (exu) hadde vi bestemt oss for å ikke kjøpe noe før etter 12 uker. Jeg kjøpte en «bjørnedress» når jeg fortalte jeg var gravid og denne har jeg selvfølgelig enda, men den var lenge sår å se på, og enda vondere å legge bort. Jeg har litt blandede følelser, men vi har gode prognoser heldigvis:happy:

Barnevogn er vi så heldige å få som gave av svigermor, men jeg tenkte mer på litt mindre ting enn det egentlig. Er vi heldige på første forsøk kan vi ønske oss mye til jul og, vi er heldige å ha store familier på begge sider som sikkert kan slå seg sammen :)
Nå har jeg så lyst til å kjøpe ting til babyrommet f.eks. Og stelleveske og smokker og dynetrekk og klær :hilarious:
Er så mye fint at jeg blir helt skrullete!:laughing002

Så gøy dere! Dere har gode poeng begge to. Når jeg var gravid sist (exu) hadde vi bestemt oss for å ikke kjøpe noe før etter 12 uker. Jeg kjøpte en «bjørnedress» når jeg fortalte jeg var gravid og denne har jeg selvfølgelig enda, men den var lenge sår å se på, og enda vondere å legge bort. Jeg har litt blandede følelser, men vi har gode prognoser heldigvis:happy:

Barnevogn er vi så heldige å få som gave av svigermor, men jeg tenkte mer på litt mindre ting enn det egentlig. Er vi heldige på første forsøk kan vi ønske oss mye til jul og, vi er heldige å ha store familier på begge sider som sikkert kan slå seg sammen :)
Nå har jeg så lyst til å kjøpe ting til babyrommet f.eks. Og stelleveske og smokker og dynetrekk og klær :hilarious:
Er så mye fint at jeg blir helt skrullete!:laughing002

Du må jo bare gjøre akkurat det du vil hvert fall. :) :Heartred Det er heldigvis ingen andre som kan bestemme hvordan man må forholde seg til ufrivillig barnløs livet, det synes jeg virkelig man skal få lov å bestemme selv. :Heartred

Om vi blir gravide i august er det nok mye bra på romjuls- og januar-salg. :D (Og Black Friday, og julekalender-tilbud osv.)

Du må jo bare gjøre akkurat det du vil hvert fall. :) :Heartred Det er heldigvis ingen andre som kan bestemme hvordan man må forholde seg til ufrivillig barnløs livet, det synes jeg virkelig man skal få lov å bestemme selv. :Heartred

Om vi blir gravide i august er det nok mye bra på romjuls- og januar-salg. :D (Og Black Friday, og julekalender-tilbud osv.)

Takk:happy: det er virkelig sant. Min kjære vil nok vente, men enkelte ting kan jo være greit å plukke med seg :shy:
Masse bra salgsperioder fremover, det har du helt rett i :D

Vi satser på å kjøpe vogn på Black friday :D og da er det ikke mye mer enn klær igjen, som vi uansett mangler.

Det er jo sant:) blir jo til at bebbisen sover hos oss også den første tiden. Bare klør i fingrene etter å begynne! Min kjære er så avslappet (enn så lenge alle fall) at jeg er helt misunnelig :hilarious:

Last edited:
Skal på første UL i morgen for å se om jeg kan sette i gang med hormoner. Ble plutselig litt stress å gjøre dette i juli - for vanskelig å få timer hos gynekolog. Så blir å gå til ulik hver gang. Jammen er de heldige de som slipper alt styret som følger med IVF. Og så blir det spennende å se om apotekene har medisinene inne om jeg kan sette i gang... var så ukjente navn på de denne gang.

Skal på første UL i morgen for å se om jeg kan sette i gang med hormoner. Ble plutselig litt stress å gjøre dette i juli - for vanskelig å få timer hos gynekolog. Så blir å gå til ulik hver gang. Jammen er de heldige de som slipper alt styret som følger med IVF. Og så blir det spennende å se om apotekene har medisinene inne om jeg kan sette i gang... var så ukjente navn på de denne gang.

Masse lykke til! Hvordan har det gått så langt? Hvilke medisiner har du fått?

Spennende! Vet ikke hvor du er, men er du i Oslo, pleier de å ha alt på apoteket på Riksen og i tillegg på Jernbanetorget. Bestiller du på lokalt apotek tar det 1-3 dager. Jeg bestilte på nett på fredag og kunne hente mandag ettermiddag på mitt lokale apotek.

Oppdatering fra meg:

Var på første kontroll på fredag, og fikk da plutselig vite at jeg hadde PCO. Visste at jeg hadde høy AMH, men ikke at jeg hadde PCO, så litt spesielt å få vite det i en bisetning etter å ha vært fulgt opp av gynekolog i 9 mnd.. Men fikk beskjed om å komme tilbake i dag, og har heldigvis ikke blitt overstimulert, så nå skal det være klart for uttak på torsdag og innsett på lørdag. Krysser fingrene for at dette skal gå på første forsøk!

tantelilla - #1 IVF/ICSI - første barnet - PCO + dårlig sædkvalitet. Stimulerer med Gonal F 25.6-2.7. - Orgalutran 29.6-3.7. - kontroll 29.6 og 2.7. Uttak 5.7. Innsett 7.7.

Masse lykke til! Hvordan har det gått så langt? Hvilke medisiner har du fått?

5 eggposer totalt, så ikke mange. Men klinikken sa «go», så satte første sprøyten med Pergoveris i kveld. Skal ta 450 ie syv kvelder, og så ny UL om en uke. Litt skuffet over at det var så få, men får se hvordan de utvikler seg.

Spennende! Vet ikke hvor du er, men er du i Oslo, pleier de å ha alt på apoteket på Riksen og i tillegg på Jernbanetorget. Bestiller du på lokalt apotek tar det 1-3 dager. Jeg bestilte på nett på fredag og kunne hente mandag ettermiddag på mitt lokale apotek.

Vestlandet. De hadde ikke alt på apoteket, men bestilte fra Oslo - så får resten i løpet av uken. Får håpe jeg ikke plutselig trenerer mer siste dagen, for medisinene er her ikke før to dager senere.

«Heldigvis» i Oslo til vanlig, så lettere tilgang om det blir flere forsøk. Og dette er første forsøk, så forventer vel kanskje at jeg må prøve noen ganger.

Oppdatering fra meg:

Var på første kontroll på fredag, og fikk da plutselig vite at jeg hadde PCO. Visste at jeg hadde høy AMH, men ikke at jeg hadde PCO, så litt spesielt å få vite det i en bisetning etter å ha vært fulgt opp av gynekolog i 9 mnd.. Men fikk beskjed om å komme tilbake i dag, og har heldigvis ikke blitt overstimulert, så nå skal det være klart for uttak på torsdag og innsett på lørdag. Krysser fingrene for at dette skal gå på første forsøk!

tantelilla - #1 IVF/ICSI - første barnet - PCO + dårlig sædkvalitet. Stimulerer med Gonal F 25.6-2.7. - Orgalutran 29.6-3.7. - kontroll 29.6 og 2.7. Uttak 5.7. Innsett 7.7.

Spennende! Lykke til [emoji4]

Scratching gjør du privat, St. Olavs er ikke spesielt positive til det. Du skal gjøre det ca 1 uke etter EL syklusen før innsett. Koster fra 350 - 3500 kr avhengig av hvor du går, men det er egentlig bare å finne en gynekolog som gjør det (så kan du forhåpentligvis slippe unna med bare egenandel på ca 350 kr.)

Hmm, jeg får tenke litt på det altså! Alt er vel verdt å prøve når man sitter i denne smørja her [emoji28]

Noen av dere som har hatt lap operasjon? Jeg hadde det (flyttet venstre eggstokk lenger ned) for snart 3 uker siden og har første mens nå. Jeg har aldri hatt noen spesielle problemer med mens tidligere og har egentlig ikke merket noe som helst, men nå...Det er helt latterlig! Har hatt kramper i flere dager og nå i dag er hele området og ryggen helt ute og sykler. Tar smertestillende og sitter med varmeflaska på magen, men ingen av delene hjelper så mye... :banghead:

.

Da blir det oppstart på fryseforsøk på meg i slutten av august. Hadde egentlig teatersal på fredag, men begynte å blø i går, og siden det er stengt hele juli rekker jeg ikke å bli med på neste syklus. Men da skal sommeren i hvert fall nytes til det fulle så lenge! :)

Noen av dere som har hatt lap operasjon? Jeg hadde det (flyttet venstre eggstokk lenger ned) for snart 3 uker siden og har første mens nå. Jeg har aldri hatt noen spesielle problemer med mens tidligere og har egentlig ikke merket noe som helst, men nå...Det er helt latterlig! Har hatt kramper i flere dager og nå i dag er hele området og ryggen helt ute og sykler. Tar smertestillende og sitter med varmeflaska på magen, men ingen av delene hjelper så mye... :banghead:

Jeg hadde lap i midten av mars for å fjerne Endometriose. Den gjør jo at kramper og smerter er helt normalt for min del desverre. Har dog lært å «leve med det». Ble gravid på innsett etter lap men mistet tidlig (4+5) så usikker på om det eller lap som gjorde smertene mye større enn jeg har vært vant til. Kan også legge til at jeg etter Lap har fått ganske voldsomme EL-smerter i 2-3 dager som jeg ikke har opplevd tidligere. Har lest at det kan være sånn de første par syklusene men at det går tilbake til normalen relativt fort. Så jeg tror det du opplever er normalt. Ta kontakt med legen om det ikke blir bedre om 2-3 sykluser!

Melder meg inn på august! :) Skal ha fryserforsøk(icsi). Skal ta estadot(200) og lutinus og starter rundt 14. august. Har et vellykket ferskforsøk bak meg og en nydelig gutt på 20 måneder. Har prøvd å bli gravide med søsken i ett år nå og hadde et mislykket fryseforsøk i mai/juni. 3 embryoer dyrket til blastocyst i juni, 1 inn og ingen på frys. Har tre to-dagers igjen på frys<3 Og holder til i Porsgrunn!

Back
Topp